2021-02-28, 18:49
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Hon har agerat korrekt i affären och gör rätt som står på sig. Ingen gillar syltryggar.

Vi får se hur det hela slutar, men hon agerar delvis som offentlig person och delvis som det absoluta språkröret för Kristdemokraterna, hon spelar inte bara med sitt egna rykte och sin framtid politiskt utan med hela partiets rykte.
2021-02-28, 18:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Värderingsinstituten har fel alltså? Jag undrar vem som är i det blå?

Värderingar från en kompis bror kan väl knappast tas som seriös i ett rättsfall
2021-02-28, 18:51
Medlem
Ankan-mannens avatar
Förvånande att det tas upp redan på tisdag i tingsrätten. har de någon slags förtur?
2021-02-28, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Och hur långt är en mäklare beredd att gå för att få upp priset? Finns många gråzoner där.
På vilket sätt kan mäklare med gråzon få en Spekulant höja budet? Pistolhot? Hota med att inte släppa ut spekulanten från källaren om de inte lägger bud? Nu är det så att det är marknaden som styr vad marknaden är beredd att betala. Är det flera som vill ha samma fastighet så är det dom som slåss mot varandra, inte pistolhotade av mäklaren att lägga ett ytterligare bud.
Senast redigerad av sandraso 2021-02-28 kl. 18:57.
2021-02-28, 18:55
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag är inte kapabel att sälja eget hus och lägenhet. Det erkänner jag villigt. Jag kan inte heller bota mig själv när jag blir sjuk, jag går till doktorn. Att tro att man kan själv visar att man inte har respekt för den sakkunskap som en skicklig yrkesman har. Vi såg ju prov på att när Ebba "kan själv", agerade själv mot Esbjörn, fick hon inte till ett köpebrev som slank igenom Lantmäteriets nålsöga.

Jag har sålt flera lägenheter och hus. Varje gång har jag haft mäklare och allt har varit smidigt tills den sista försäljningen med en köpare som skulle ha pengar för fel han hade blivit upplyst om flera gånger i skrift.

Det blev mäklaren som fick ta hand om saken, med jurister på hans försäkringsbolag. Jag blev kontaktad och kunde vara behjälplig med mailkorrespondens. Han avfärdade av försäkringsbolaget, en motpart som han inte vågade sig på att tackla i domstol. Väl värt mäklararvodet som var avdragsgillt när försäljningen skulle deklareras.

Det är idiotiskt att inte ha mäklare när man inget vet om de personer man ska ha affärer med, när det rör sig om miljonbelopp.

Ja du har rätt det är pengarna som påverkar alltid pengarna, hur mycket dom än redan fått.
Ännu värre kan det bli trots att dom känner varandra och borde veta bättre.
Det värsta är dom som är både vänner och släktingar dessutom nära släkt vid arvskiften, dom tror allt är värt hur mycket som helst men bara när/om någon annan fått det.
Usch och det finns dom som redan slåss om arvet fast givaren ej är död.
2021-02-28, 18:58
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Om så, ja då visar det med all tydlighet på att gubben inte haft för avsikt att sälja.

Eller att buden inte uppnått den nivå han vill ha?
2021-02-28, 18:58
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81

Mycket möjligt att mäklaren som värderat kåken är bror till någons kompis, men inte till Ebba vad vi vet.

Var får du allt ifrån, doktorn?
2021-02-28, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Har både Binninge och Busch beställt värderingar från sina vänner?! Vilka värderingsinstitut är det?
2021-02-28, 19:00
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Avtalsbrott
Olaga hot och utpressning
Förtal
Falsk angivelse

Bara för att nämna några. Det börjar bli väldigt hög tid att du själv börjar sätta dig in i ärendet och läsa på lite!

Du menar således att Ebba utsatts för dessa brott.

Avtalsbrott är inget brott i den vanliga betydelsen att man gör något som är belagt med straff. Det är däremot olaga hot, utpressning, förtal och falsk angivelse.

Vad menar du att Ebba utsatts för olaga hot? (Det är inte olaga=olagligt att säga att man ska gå till pressen.)

Utpressning förutsätter ett "olaga tvång". Vilket olagligt tvång har Ebba utsatts för?

Förtal innebär att man utpekar någon som brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller ger en uppgift som är ägnad att utsätta persons för andras missaktning. - Såvitt jag kan förstå har inget sådant skett. (Det räcker inte att säga att någon inte är en dam.)

Falsk angivelse, skulle det vara Johann B:s förtalsanmälan? Eftersom anmälan har ett faktiskt underlag så torde det vara ytterst svårt att tro att det skulle kunna bedömas som falsk angivelse.

Såvitt jag kan se har Ebba inte utsatts för något av de brott (utöver att Esbjörn inte vill fullfölja sitt avtal) som du räknar upp. Det finns inget i tråden som styrker ditt påstående!
2021-02-28, 19:01
Medlem
Soterns avatar
Eftersom hon är så angelägen om att köpa huset, varför slänger hon inte in en miljon till så är saken klar? Det har hon ju råd med.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Mycket möjligt att mäklaren som värderat kåken är bror till någons kompis, men inte till Ebba vad vi vet.

Var får du allt ifrån, doktorn?
Doktor? Jag trodde Kalle81 var advokat!
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Det går alltså inte att släppa att det var en schyst affär gjord efter värderingar samt
ett flertal möten?
Herregud så du valsar! Aldrig!
Det är en oschyst affär av Ebba Busch som har som proffessionallitet att prata omkull folk (väljarna) vilken utnyttjade sitt övertag och kändisskap till att få honom skriva på och av profithunger vägrar hon till råga på allt att släppa taget om den stackars mannen.

Vi måste väl ändå vara överens om att det är avskyvärt när maktens förser sig på äldre människors bekostnad?

Vad Ebba gjort kommer valsa runt i media och hennes illasinnade begär efter den gråtande gubbens egendom är för alltid tatuerat i hennes (av filler uppsvullna) ansikte.

Ställ frågan, vilken av dom andra partiledarna som skulle uppföra sig på samma fula sätt mot en gammal vädjade man.?
Ebba Busch är inte värdig partiledarskapet för Kristdemokraterna. Det finns andra med etisk rmognad som kan hedra KDs ideologi och idéprogram med högburet huvud. Ebba Busch kommer aldrig att kunna göra det.

Hur den giriga, flinthårda flamsan kunnat bli partiledare för KD är ofattbart om man inte förstår att det är samma hårda oförsonlighet och svårbesmästrande begär att alltid få rätt som, pratat omkull, kört över och armbågat sig fram till makten som hon gör för att komma över den stackars mannens egendom.

Adaktuson tex. ( undrar vad han tänker om detta?)
Senast redigerad av Taggad 2021-02-28 kl. 19:21.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in