2009-11-07, 01:08
Medlem
jag en fråga asså vilken strain ska man börja med och vilken lampa som är bra till denna strain hade planer på white widow först men jag är lite osäker är en såkallad nybörjare
Citera
2009-11-07, 08:00
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Man får väl typ 100 kr / gram för svamp. Det måste vara bäst sett till förtjänst : risk : svårigheter? Du kan inte beckna av några enorma mängder, men känner du lite trippare kan du tjäna rätt bra extrapengar. Det luktar inte, det ska stå mörkt, det tar lite plats, det drar ingen el, det är extremt stelth.

Ska man odla cannabis för försörjning så är det nog bäst att man tänker lite större än att odla i sin hyresrätt, industriodlingar sker väl främst i villor? Det är iallafall min bild av det, även om det finns folk som odlar i sina lägenheter såklart. Problemet är att folk är lite för lata tror jag, ska du starta företag går det inte på en kvart utan det kräver en jävla organisation och man får se även kriminella aktiviteter som företagande, det är ju extra viktigt när det är ens tid i frihet och inte bara ens personliga ekonomi man sätter på spel.

Det viktigaste av allt - har du någon att sälja till? Det är nog på den vägen man ska börja gissar jag. Ska du odla så ska du inte sköta slutleveranser, iallafall inte om du vill kunna tjäna en schyst måndaslön som gör det värt jobbet. Men en källare som ger flera kilon, det är ju faktiskt intressanta pengar. 4 kilo är kanske 200.000 kronor = 800.000 om året efter skatt, kan du driva det under 300.000 kronor per år så kan jag faktiskt förstå att man gör det. Speciellt om du klarar av att sköta ett vitt kneg under tiden - ett intressant sätt att ordna en stabil ekonomisk grund (eller förstöra hela sin framtid...) i unga år. För en gambler kan det iallafall se vettigt ut.
Senast redigerad av Dr.Jekyll 2009-11-07 kl. 08:08.
Citera
2009-11-07, 08:44
Medlem
racerkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jekyll
Ska man odla cannabis för försörjning så är det nog bäst att man tänker lite större än att odla i sin hyresrätt, industriodlingar sker väl främst i villor? Det är iallafall min bild av det, även om det finns folk som odlar i sina lägenheter såklart. Problemet är att folk är lite för lata tror jag, ska du starta företag går det inte på en kvart utan det kräver en jävla organisation och man får se även kriminella aktiviteter som företagande, det är ju extra viktigt när det är ens tid i frihet och inte bara ens personliga ekonomi man sätter på spel.

Det viktigaste av allt - har du någon att sälja till? Det är nog på den vägen man ska börja gissar jag. Ska du odla så ska du inte sköta slutleveranser, iallafall inte om du vill kunna tjäna en schyst måndaslön som gör det värt jobbet. Men en källare som ger flera kilon, det är ju faktiskt intressanta pengar. 4 kilo är kanske 200.000 kronor = 800.000 om året efter skatt, kan du driva det under 300.000 kronor per år så kan jag faktiskt förstå att man gör det. Speciellt om du klarar av att sköta ett vitt kneg under tiden - ett intressant sätt att ordna en stabil ekonomisk grund (eller förstöra hela sin framtid...) i unga år. För en gambler kan det iallafall se vettigt ut.

Har haft mycket funderingar på att hyra en lämplig lokal och dra igång en storskalig odling. Jag tänkte precis som du skriver jobba vitt under tiden och sedan bara odla som fan och sälja samtidigt.

Det kommer dock inte bli av då jag har en flickvän som jag älskar och förmodligen ska ha barn med inom de närmaste åren. Inte så bra då om jag skulle åka in på 10 år i finkan. Får nöja mig med att köra garderobsvarianten för eget bruk. Lugnast så.
Citera
2009-11-07, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whockie
35tusen för mycket för ett helt?

Vi är totalt ointresserade att du kan fixa standard för under 35k.

Det existerar inte riktigt bra för under 40000-50000K.

Sen att 35K för ett halvt är grymt överpris är en annan sak.

Köper man ett kilo för 40 000 - 50 000 tusen blir man blåst. För det är isf samma priser som att köpa heggen och de kostar runt 4-5 tusen. Ingen jävla standard brunt förövrigt. Ett kilo kostar runt 25 000 upp emot 30 förekommer.
Citera
2009-11-08, 06:11
Medlem
Bullshit, bra hägge säljs runt 5-6 tusen each.
Citera
2009-11-08, 09:10
Medlem
cdxz11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikex
Bullshit, bra hägge säljs runt 5-6 tusen each.

Precis, detta är inte standardbrunt vi snackar om.
Citera
2020-12-28, 14:06
Medlem
elbels avatar
Hur är vanligast att hemmaodlare säljer?
Hmm kan man sälja några kilon per år på darknet?
Citera
2021-01-08, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Izuni
Nu tog du nog i lite, möjligt att man kan få ut 3-400 g (torrt) om du har extremt bra förhållanden, och scrogar en yta på typ 1m^2, vilket ingen gör, men länka gärna om vet nån. Har hittils bara sett yields på max max 100g/planta och det är i scrog.

Utomhus i ett land nära ekvatorn är en helt annan grej, där kan du nog få ut 3-400 g torrt under mkt bra förhållanden.

Lite mer koll innan du postar skulle jag nog råda dig till
När jag för andra gången satte igång en riktig amatör odling ca 10 år sen i en typ vanlig dubbelgarderob planterade jag sex frön,jord,hps 400w och jag topp klippte inte.
Blev 423 gram heltorkat vilket var förvånande bra från frö till skörd på 4 mån.
Men man kan aldrig garanterad mängd på förhand men vissa sorter ger större skörd än andra men man måste ju veta vad man gör och det lär man sig av andra och provar sig fram, man blir inte proffs för man köper bästa utrustning men det ger en bättte möjlighet.
Hps forever, king of lumens
Led dont get my cred
Senast redigerad av Svenskovic 2021-01-08 kl. 19:05.
Citera
2021-02-25, 21:50
Medlem
gronagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskovic
När jag för andra gången satte igång en riktig amatör odling ca 10 år sen i en typ vanlig dubbelgarderob planterade jag sex frön,jord,hps 400w och jag topp klippte inte.
Blev 423 gram heltorkat vilket var förvånande bra från frö till skörd på 4 mån.
Men man kan aldrig garanterad mängd på förhand men vissa sorter ger större skörd än andra men man måste ju veta vad man gör och det lär man sig av andra och provar sig fram, man blir inte proffs för man köper bästa utrustning men det ger en bättte möjlighet.
Hps forever, king of lumens
Led dont get my cred

hahaha vilken lögn
Citera
2021-02-28, 13:32
Medlem
nitecores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronagubben
hahaha vilken lögn
Här måste jag säga att du har fel och Svenskovic har rätt.
Kör man hydro och extra co2 och allt annat optimalt kan man närma sig 1.5g/W med HPS.
Även om han har fel om LED där man säkert kan nå 2g/W
Sen förstår jag inte varför folk öht bryr sig om måttet gram per planta ?
Plantor är olika stora. Det enda som spelar någon roll är gram/watt.
Senast redigerad av nitecore 2021-02-28 kl. 13:35.
Citera
2021-02-28, 15:40
Medlem
gronagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitecore
Här måste jag säga att du har fel och Svenskovic har rätt.
Kör man hydro och extra co2 och allt annat optimalt kan man närma sig 1.5g/W med HPS.
Även om han har fel om LED där man säkert kan nå 2g/W
Sen förstår jag inte varför folk öht bryr sig om måttet gram per planta ?
Plantor är olika stora. Det enda som spelar någon roll är gram/watt.

och detta basera du på egen erfarenhet?

Hydro skörda inte mer eftersom skörd är baserat på lampan/watt och inte mediumet du odlar i.

Enda Fördel med hydro är att du kommer till skörd snabbare.

I övrigt för att få en bra skörd måste du forma plantan med sk "training tekniker" vilket "Svenskovic" inte hade gjort.

Led skördar inte mer så där hade han rätt !!

Sista inlägget här på odlingsforumet från min sida .. jag spyr på all felaktig information ni delar med er !

IM FUCKINNG FACTOR!! YOU ARE A FUCKING ACTOR!!
Senast redigerad av gronagubben 2021-02-28 kl. 15:49.
Citera
2021-02-28, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronagubben
och detta basera du på egen erfarenhet?

Hydro skörda inte mer eftersom skörd är baserat på lampan/watt och inte mediumet du odlar i.

Enda Fördel med hydro är att du kommer till skörd snabbare.

I övrigt för att få en bra skörd måste du forma plantan med sk "training tekniker" vilket "Svenskovic" inte hade gjort.

Led skördar inte mer så där hade han rätt !!

Sista inlägget här på odlingsforumet från min sida .. jag spyr på all felaktig information ni delar med er !

IM FUCKINNG FACTOR!! YOU ARE A FUCKING ACTOR!!

Blomtiden beror på genetiken, och Hydro ger visst mer per W & m2 rent generellt samt är mkt mer resistant mot ohyra då insekter lägger ägg i jorden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in