2021-02-28, 09:22
Medlem
Darkwinds avatar
Vem är B.O i denna historia? Ser inte att det nämnts.
Citera
2021-02-28, 09:38
Medlem
Urinterapeuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopthekilling
En av de misstänkta, Nicholas Ghalandari, är en dömd knarkbaron som släppts för inte allt för länge sedan, han blev dömd till 3,5 år, han bor och har barn med en helsvensk lärare/mentor vid namn M*lin Sandberg. Han var dessutom tidigare för bla grov misshandel och narkotikabrott.

Vet personalen på skolan om att en av deras lärare och mentor är en kriminell möjliggörare? Någon som lever gott på andra människors död och förtvivelse?

Nu är pappa Nicholas även misstänkt för en grov gruppvåldtäkt, kanske inte svårt att föreställa sig när det kommer till grovt kriminella blattar. Lite deras modus operandi, trots allt. Nu dög inte M*lin längre.

Förra gången när han åkte dit för grova narkotikabrott så beslagtogs även en dyr Audi, och för exakt en månad sedan köpte frugan ännu en Audi, en nästan ny Audi Q8, med ett värde på ungefär 700 000. Hon har dessutom en stor husvagn. Visste inte att det gick så bra för lärare nu för tiden? Nicholas har en snygg BMW och en Peugeot, räckte det inte med dessa två? Vad ska de med en ny dyr Audi till? Och hur ska detta betalas på bara en lärarlön?

De bor dessutom i en villa i ett relativt höginkomstområde, grannens hus såldes år 2019 för 4,4 millar. Imponerande vad en ensamstående lärare kan klämma ut medan maken sitter på kåken!

När han greps förra gången hittade man 2 miljoner i kontanter, flera dyra bilar, men även massor av dyra klockar och stora guldkedjor. Inte kan väl knarkpengar, rena blodspengar, ligga bakom lyxköpen även denna gången?? Jag tror säkert att våran hederliga skolfröken köpt på sig en villa för nästan 5 millar och flera lyxbilar helt på egen hand. Inte fan lever hon väl på andra människors död och misär, inte fan lever hon väl en materialistisk livsstil som dödar ANDRAS barn?

https://www.facebook.com/malin.sandberg.589?comment_id=Y29tbWVudDo5MjI3NjEz NTEwODI2NDVfOTIyOTcwOTU3NzI4MzUx
https://www.facebook.com/nicholas.ghalandari
https://www.expressen.se/gt/knarkkungen-har-gripits--polisen-tog-tva-miljoner/

Någon som vet vilken skola hon jobbar på?
En sådan här människa med vanställt intellekt skall icke undervisa i fortsättningen.
Citera
2021-02-28, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urinterapeut
Någon som vet vilken skola hon jobbar på?
En sådan här människa med vanställt intellekt skall icke undervisa i fortsättningen.

Högelidsskolan
Citera
2021-02-28, 10:55
Medlem
Bara ringa till skolchefen i stan och berätta läget och att man tar det till Media, då brukar det bli fart på dem

Sedan kan man ju ronga sociallontoret o göra en orosanmälan, i o med att det hände i bostaden barnen bor i, samt all annan kriminell verksamhet, ju fler som gör det, ju snabbare utreder de
Citera
2021-02-28, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trooper1
Bara ringa till skolchefen i stan och berätta läget och att man tar det till Media, då brukar det bli fart på dem

Sedan kan man ju ronga sociallontoret o göra en orosanmälan, i o med att det hände i bostaden barnen bor i, samt all annan kriminell verksamhet, ju fler som gör det, ju snabbare utreder de
Media, ergo Mariestadstidningen, lär knappast ta upp det då det ligger lite utanför ramen för den typen av journalistik de sysslar med.
Men skolchefen, alternativt aktuell rektor, kan man nog kontakta. Vore dock bra om man hade något konkret att presentera mer än vad man läst på Flashback.
Citera
2021-02-28, 12:06
Medlem
Det finns tre Ghalandar*-bröder:

N*cholas FARSH*D Ghalandar* född -81, aktuell i detta fallet. Har flera domar.

Alex*nder V*HID Gh*landari född -79, har flera domar. Bl.a. var han aktuell i ett mål där vakter på en nattklubb misshandlat flera gäster.

Domin*que TOH*D Ghalandar* född -85, mig veterligen inte dömd för brott.
Citera
2021-02-28, 12:18
Medlem
[quote=Tjoohoo2003|74848718]Undrar jag med, verkar som att hennes vän kotten menar att hon blivit typ kidnappad till huset? Usch, tragiskt, vi får vänta och se vad fupen säger.[/QUOTE

ÄR DU PÅ RIKTIG NU ni har aldrig funderat på om det ens va nån fest där??? RYKTENA säger det ja men va det dä då????😡😡Det va troligtvis en HÄMND på hennes expojkvän för han anmälde misshandeln som dom utsatte honom för??? Men hur va det du skrev ”hon va med på det” fy fan du är precis lika äcklig som dom kom ihåg det. Undrar om du hade tänkt likadant om det va din dotter/syster eller nån annan i din närhet undrar om du tyckt det va ok att nån ANTAR här att ”hon va med på det och ångrade sig”😡😡😡😡
Citera
2021-02-28, 12:19
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twisted.Sister
Det finns tre Ghalandar*-bröder:

N*cholas FARSH*D Ghalandar* född -81, aktuell i detta fallet. Har flera domar.

Alex*nder V*HID Gh*landari född -79, har flera domar. Bl.a. var han aktuell i ett mål där vakter på en nattklubb misshandlat flera gäster.

Domin*que TOH*D Ghalandar* född -85, mig veterligen inte dömd för brott.

Det var konstiga iranska förnamn.
Citera
2021-02-28, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Det var konstiga iranska förnamn.

Mig veterligen har de alltid tilltalats vid sina mellannamn, de jag skrev med versaler. Umgicks med en utav bröderna på mellanstadiet.
Citera
2021-02-28, 12:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kotten0827
ÄR DU PÅ RIKTIG NU ni har aldrig funderat på om det ens va nån fest där??? RYKTENA säger det ja men va det dä då????😡😡Det va troligtvis en HÄMND på hennes expojkvän för han anmälde misshandeln som dom utsatte honom för??? Men hur va det du skrev ”hon va med på det” fy fan du är precis lika äcklig som dom kom ihåg det. Undrar om du hade tänkt likadant om det va din dotter/syster eller nån annan i din närhet undrar om du tyckt det va ok att nån ANTAR här att ”hon va med på det och ångrade sig”😡😡😡😡
Vad fan, lugna ner dig. Om du har förstahandsinfo så delge tråden detta istället för att explodera så att man knappt förstår vad det är du vill ha sagt. Om din reaktion är genuin borde den riktas mot våldtäktsmännen istället för någon anonyms illa uttänkta ordval, någon som kommenterar en gärning okänsligt är ALDRIG att likställa med den som UTFÖR gärningen. Detta begriper du nog själv så fort adrenalinkicken är över. Vad vet du om gärningsmännen, jag är uppriktigt nyfiken?
Senast redigerad av -boyakka- 2021-02-28 kl. 13:19.
Citera
2021-02-28, 13:21
Medlem
[quote=Kotten0827|74850841]
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoohoo2003
Undrar jag med, verkar som att hennes vän kotten menar att hon blivit typ kidnappad till huset? Usch, tragiskt, vi får vänta och se vad fupen säger.[/QUOTE

Vet du lilla I, du får nog kolla en sida bak i tråden, det var inte jag som nämnde något om att hon var med på det. Jag har endast skrivit som du säger först, att ryktena säger att han hade fest, bad även om ursäkt för att jag skrev ”vad skulle hon dit och göra😔” så rikta din ilska på någon/någon annan.
Jag tycker detta är jättetragiskt, vilket jag också har nämnt.
Citera
2021-02-28, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Media, ergo Mariestadstidningen, lär knappast ta upp det då det ligger lite utanför ramen för den typen av journalistik de sysslar med.
Men skolchefen, alternativt aktuell rektor, kan man nog kontakta. Vore dock bra om man hade något konkret att presentera mer än vad man läst på Flashback.

Finns alternativ Media och domarna sedan tidigare är ju offentliga

Och de rektorerna är det inte mycket fart i kan jag säga...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in