2021-02-26, 17:27
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CogoJan
Gh*l*nd*ri låter bekant. Var det inte han som var nere i Malmö och köpte "fälgar" (kokain) för några år sen.

*=a

https://www.expressen.se/gt/knarkkungen-har-gripits--polisen-tog-tva-miljoner/

det här du syftar på??
Citera
2021-02-26, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MIssGringo
Jasså det var han igen.. Mr Ghalandari.
Känd för att inte va så schysst mot sina tjejer.
Vad jag vet har/hade han en svensk tjej vid namn M*lin..
Lås in.
De är fortfarande skrivna på samma adress (den nu aktuella brottsplatsen) så jag antar att hon tvärtom tycker att han är ganska schysst ändå. Hon blev också åtalad (och dömd?) för att ha tvättat knarkpengar så något aningslöst våp skulle jag inte tro att hon ens försöker låtsas vara.

Det vore inte läge för henne att börja lipa om hans kriminalitet vid det här laget, hon har vetat längre och bättre än någon annan vad han är för en sorts människa.
Citera
2021-02-26, 17:37
Medlem
stopthekillings avatar
En av de misstänkta, Nicholas Ghalandari, är en dömd knarkbaron som släppts för inte allt för länge sedan, han blev dömd till 3,5 år, han bor och har barn med en helsvensk lärare/mentor vid namn M*lin Sandberg. Han var dessutom tidigare för bla grov misshandel och narkotikabrott.

Vet personalen på skolan om att en av deras lärare och mentor är en kriminell möjliggörare? Någon som lever gott på andra människors död och förtvivelse?

Nu är pappa Nicholas även misstänkt för en grov gruppvåldtäkt, kanske inte svårt att föreställa sig när det kommer till grovt kriminella blattar. Lite deras modus operandi, trots allt. Nu dög inte M*lin längre.

Förra gången när han åkte dit för grova narkotikabrott så beslagtogs även en dyr Audi, och för exakt en månad sedan köpte frugan ännu en Audi, en nästan ny Audi Q8, med ett värde på ungefär 700 000. Hon har dessutom en stor husvagn. Visste inte att det gick så bra för lärare nu för tiden? Nicholas har en snygg BMW och en Peugeot, räckte det inte med dessa två? Vad ska de med en ny dyr Audi till? Och hur ska detta betalas på bara en lärarlön?

De bor dessutom i en villa i ett relativt höginkomstområde, grannens hus såldes år 2019 för 4,4 millar. Imponerande vad en ensamstående lärare kan klämma ut medan maken sitter på kåken!

När han greps förra gången hittade man 2 miljoner i kontanter, flera dyra bilar, men även massor av dyra klockar och stora guldkedjor. Inte kan väl knarkpengar, rena blodspengar, ligga bakom lyxköpen även denna gången?? Jag tror säkert att våran hederliga skolfröken köpt på sig en villa för nästan 5 millar och flera lyxbilar helt på egen hand. Inte fan lever hon väl på andra människors död och misär, inte fan lever hon väl en materialistisk livsstil som dödar ANDRAS barn?

https://www.facebook.com/malin.sandberg.589?comment_id=Y29tbWVudDo5MjI3NjEz NTEwODI2NDVfOTIyOTcwOTU3NzI4MzUx
https://www.facebook.com/nicholas.ghalandari
https://www.expressen.se/gt/knarkkungen-har-gripits--polisen-tog-tva-miljoner/
Senast redigerad av stopthekilling 2021-02-26 kl. 17:41.
Citera
2021-02-26, 17:40
Medlem
stopthekillings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
De är fortfarande skrivna på samma adress (den nu aktuella brottsplatsen) så jag antar att hon tvärtom tycker att han är ganska schysst ändå. Hon blev också åtalad (och dömd?) för att ha tvättat knarkpengar så något aningslöst våp skulle jag inte tro att hon ens försöker låtsas vara.
Källa på detta?

Enligt hennes Facebook jobbar hon som lärare, och hon köpte för bara en månad sedan en dyr Audi Q8 som har ett värde på ungefär 700k, liknande den bilen som polisen beslagtog förra gången pappa Nicholas åkte dit för att ha sålt stora mängder kokain. Fick hon en löneökning från skolan eller är våra egna Fru Goodman igång med pengatvätteri ännu en gång?
Citera
2021-02-26, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stopthekilling
Källa på detta?

Enligt hennes Facebook jobbar hon som lärare, och hon köpte för bara en månad sedan en dyr Audi Q8 som har ett värde på ungefär 700k, liknande den bilen som polisen beslagtog förra gången pappa Nicholas åkte dit för att ha sålt stora mängder kokain. Fick hon en löneökning från skolan eller är våra egna Fru Goodman igång med pengatvätteri ännu en gång?
Jag hittade en blogg eller kommentarer på en nyhetsartikel, minns inte vilket nu men ska försöka rota fram den igen.

Och hon tycks alltjämt verka som lärare men i kommunal verksamhet. Jag föreställer mig svårligen att hennes vandel undgått hennes arbetsgivare men underskatta inte The Värdegrund i den kommunala sfären.
Citera
2021-02-26, 17:53
Medlem
[quote=stopthekilling|74824774]

Vet personalen på skolan om att en av deras lärare och mentor är en kriminell möjliggörare? Någon som lever gott på andra människors död och förtvivelse?

När han greps förra gången hittade man 2 miljoner i Jag tror säkert att våran hederliga skolfröken köpt på sig en villa för nästan 5 millar och flera lyxbilar helt på egen hand. Inte fan lever hon väl på andra människors död och misär, inte fan lever hon väl en materialistisk livsstil som dödar ANDRAS barn?

Exakt min tanke under alla år!
Citera
2021-02-26, 18:04
Medlem
Citat:
Källa på detta?
Här var det!

https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/knarkkungens-liv-lyxbilar-guld-och-g%C3%B6mda-miljoner-1.4560837
Citat:
I mannen i 35-årsålderns hem i Mariestad hittades 78 stycken tabletter av preparatet stanozolol som är dopningsmedel. De hittade också sprutor, pumpar och kanyler.

Men man hittade även kontanter: 45 400*svenska kronor och 250 euro. Det fanns också dyra smycken, bland annat en armlänk med nyvärde 48 150 kronor, en halskedja i guld med nyvärde 225 500 kr, och en klocka med nyvärde 131 000 kronor. Mannen hade också två bilar som tillsammans är värda drygt 1,3 miljoner kronor.

Och på ett bankkonto upptäcktes drygt 1,8 miljoner kronor, enligt förundersökningen.

Allt detta trots att både mannen själv och hans sambo haft "blygsamma inkomster" under flera år.

"Deras redovisade inkomster täcker inte ens de normala levnadsomkostnaderna för en normal familj. Därtill kommer att familjen köpt ett antal utlandsresor samt att stora inköp av valutor gjorts", framkommer i en dom.

"De stora belopp som omsatts på familjens konton kan rimligtvis inte komma från legala inkomster", står det också.*
...
De tre personer vars konton han använt åtalas också för grovt penningtvättsbrott. Två av dem åtalas också för grovt penninghäleri. En av de medåtalade är huvudmannens sambo och de andra två är "bekanta", säger åklagaren.
– Jag menar att de har varit fullt medvetna om att han använder deras konton. De har gett sitt godkännande till att han får använda deras konton, säger Jenny Karlsson.
...
Hur mycket pengar rör det sig om totalt som ni fått fram under er utredning?
– Jag tror att det rör sig om 13,5 miljoner kronor, från 2012 och framåt.
...
Snart börjar han med ett standardsvar på polisens alla frågor:
– Ingen kommentar.

Inte heller sambon vill svara på polisens frågor. Det enda hon säger är att hon är oskyldig.
Jag har inte hittat något om fällande domar men något brottmål ska hon vara dömd för.
Citera
2021-02-26, 18:14
Medlem
stopthekillings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Här var det!

https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/knarkkungens-liv-lyxbilar-guld-och-g%C3%B6mda-miljoner-1.4560837

Jag har inte hittat något om fällande domar men något brottmål ska hon vara dömd för.
Usch!

Värre än jag trodde. En steroidmissbrukande, knarklangandde, grov våldsbrottsling och nu grov våldtäktsman. Frugan lever gott på spåret av död han lämnar efter sig. Är detta en miljö man vill att två barn ska växa upp i?

Uppmanar folk med kunskap av processen att anmäla till socialen, jag tänker nog också göra det om jag listar ut hur.
Citera
2021-02-26, 18:20
Medlem
Citat:
Uppmanar folk med kunskap av processen att anmäla till socialen, jag tänker nog också göra det om jag listar ut hur.
Om inte tidigare verksamhet fångat socialtjänstens intresse så har nog en gruppvåldtäkt (som kanske inte är en gruppvåldtäkt) på barnens boendeadress gjort det. Men betänk att den huserar under samma tak som de personer som trots bättre vetande fortfarande håller henne under sina vingar som anställd...
Citera
2021-02-26, 18:37
Medlem
Min första tanke var att det var M*lin som var den som blev integruppvåldtagen (som att det skulle vara mindre förnedrande), men kanske är någon helt annan? Var hon i huset tro?
Sjuk värld sjuka människor som gör äckligt sjuka saker.
Citera
2021-02-26, 21:06
Medlem
Enligt det jag har hört så har N.. haft fest förra helgen, och tjejen som blev våldtagen är inte hans sambo M. Utan en annan yngre tjej, född 95.
Citera
2021-02-26, 22:30
Medlem
vad ska till för att den här typens ohyra ska utvisas. För stark koppling till Sverige kommer det stå i domen. Bara för att de har barn födda i Sverige. Tror barnen skulle få det bättre om inte deras djur till pappor bodde i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in