Citat:
Ursprungligen postat av
kusinvitamin65
Hur ser du på SD som gm utifrån de indicier som presenterats i FUP och analyser av fakta i FUP som har kommit fram och diskuterats i tråden?
Tack för att du frågar och jag ber om ursäkt för att jag pga resa ej återkopplat förrän nu.
Som jag tidigare har "medgivit" här i tråden, har jag själv inte läst FUP men är naturligtvis inte helt okunnig gällande vad som där presenteras. Folk har dessutom privat med mig dryftat frågan om SD:s ev medverkan till Lenas död.
Det finns väldigt mycket som talar för att SD skulle kunna vara Lenas baneman, t ex saknas ju knappast motiv, men
går det inte att tekniskt binda honom till brottsplatsen resp mordet, så skall han naturligtvis frias. Så ser svensk lagstiftning ut och i det stycket ser jag inte minsta skäl att göra någon lagändring.
OffT: Att pöbeln, både den flashbackianska och den irl, gärna vill se en annan ordning gör mig sorgsen. Lynchjustis är ett oskick och därför är det ändå hoppingivande att Patrik Sjöbergs tröja med uppmaning till att döda pedofiler gjort folk upprörda. Att utan fällande dom utpeka SD som mördare är också ett oskick.
Tycker jag.