2021-02-27, 19:49
Medlem
KalleKokss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zneekah
Ja precis jag går igenom lite samma grej. Jobbar på att hitta något mellanläge mellan impulsivitet och passivitet liksom.

Precis, lite hysteriskt. Med Cielo så känner man ju att det är ett grymt koncept, finns mycket skräp i världen, men de har fått typ 50k liter sålt totalt so far och inte så mycket bekräftade deals. nära 300M market cap och inte en enda instution bakom sig vad jag kan se i alla fall. Det ser säkert bra ut om några år men här och nu ? njaa

Cielo säkrade sitt första stora kontrakt på närmare 1.5$ mille för några dagar sen (vilket legitimerar verksamheten). Igår diskuterades CIELO i Bloomberg av Robert Mcwhirter med strålande DD och PT på 8$. Antalet watchers på CIELOs stocktwits ökar i dramatisk takt... (relativt oupptäckt fortfarande)

https://www.bnnbloomberg.ca/investing/video/robert-mcwhirter-discusses-cielo-waste-solutions~2149646

Själv har jag gått in med en betydlig summa, tror starkt på detta företag. Blir spännande att se hur det utvecklar sig.
Citera
2021-02-27, 23:29
Medlem
stockcocks avatar
Tänkte inte skriva mer här, men någon får ju komma in och spräcka drömmarna, och gärna sänka P&D's.

Utifrån min uppfattning så är "Cielo Waste" en pumpning. Jag analyserade bolaget redan förra veckan när det var mindre nys om det (kika tillbaka i tråden), jag tog innan en snabb titt på "Avanza". Antalet ägare var över 300 stycken, jättemärkligt för mig, då jag har stort intresse i den förnybara bränsle-sektorn. Hur kan bolaget ha flugit mig under radarn? Kanske slumpen, vem vet. Hade jag missat det? Kanske.

Kikade sedan på ökända "forumet" Stocktwits, här blev det nu suspekt, det var fler köpare i antal på svenska Avanza än antalet medlemmar totalt på Stocktwits som "följde" bolaget på sidan, alltså detta lilla bolag huserade på kanadensiska börsen. BOOM! Svensk pump bakom!

Jag började att gräva runt mer, såg att många som "haussade" Cielo Waste, nästintill maniskt, på Stocktwits, också hade nyskapade konton. Många verkade även vara svenskar. Pumperiet pågår utan dess like, särskilt märkligt är det att pumparna tenderar att gå in i andra bolag inom sektorns "kanaler" på Stocktwits för att göra reklam för Cielo Waste.

Helt sonika kommer sedan, vad man i pumpen kallar för riktkurs, på $8. Någon parvel diskuterar bolaget i fråga och tar upp kursen - boom, kursen stiger därefter med över 80 %.

https://www.bnnbloomberg.ca/investing/video/robert-mcwhirter-discusses-cielo-waste-solutions~2149646

Tja, läser jag på om bolaget så finns det ju en intressant affärsmodell där. Ligger ett halvt okej avtal som kommunicerades ut nyligen. Ligger man inne, vettigt att plocka vinst från pumpen, utvärdera, gå in framöver.
Citera
2021-02-28, 00:33
Medlem
bajssprutans avatar
Ja, stocktwits är en jättebra kontraindikator. Allt det jag har som går bäst utan att helt random rasa är sådant som ingen alls pratar om där.

16.7 miljoner teckningsoptioner löstes in den 18e Februari
Dealen för optionerna var att Cielo hade rätt att accelerera inlösning av dessa om kursen stod över $0.15 i 5 dagar i rad. Och det råkade den göra fram till den 12e Februari.

Någon har alltså just köpt 16.7 miljoner aktier för $0.10 styck. Kan tänka mig att det kliar i fingrarna att casha hem 800% vinst på direkten. Alltid nån som handlar när det blir "rea"

Den 20e November förra året konverterades skulder till aktier till priset $0.08 via en private placement.
Kanske kliar det i säljfingret här att få igen sina pengar med rejäl ränta ?

Sen pallade jag inte leta mer. En kvarts googlande och lite ytlig research ger slutsatsen: SÄLJ!

(Jag kan ha läst fel, verifiera gärna på länkarna)
Senast redigerad av bajssprutan 2021-02-28 kl. 00:35.
Citera
2021-02-28, 01:27
Medlem
Zneekahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Tänkte inte skriva mer här, men någon får ju komma in och spräcka drömmarna, och gärna sänka P&D's.

Utifrån min uppfattning så är "Cielo Waste" en pumpning. Jag analyserade bolaget redan förra veckan när det var mindre nys om det (kika tillbaka i tråden), jag tog innan en snabb titt på "Avanza". Antalet ägare var över 300 stycken, jättemärkligt för mig, då jag har stort intresse i den förnybara bränsle-sektorn. Hur kan bolaget ha flugit mig under radarn? Kanske slumpen, vem vet. Hade jag missat det? Kanske.

Kikade sedan på ökända "forumet" Stocktwits, här blev det nu suspekt, det var fler köpare i antal på svenska Avanza än antalet medlemmar totalt på Stocktwits som "följde" bolaget på sidan, alltså detta lilla bolag huserade på kanadensiska börsen. BOOM! Svensk pump bakom!

Jag började att gräva runt mer, såg att många som "haussade" Cielo Waste, nästintill maniskt, på Stocktwits, också hade nyskapade konton. Många verkade även vara svenskar. Pumperiet pågår utan dess like, särskilt märkligt är det att pumparna tenderar att gå in i andra bolag inom sektorns "kanaler" på Stocktwits för att göra reklam för Cielo Waste.

Helt sonika kommer sedan, vad man i pumpen kallar för riktkurs, på $8. Någon parvel diskuterar bolaget i fråga och tar upp kursen - boom, kursen stiger därefter med över 80 %.

Tja, läser jag på om bolaget så finns det ju en intressant affärsmodell där. Ligger ett halvt okej avtal som kommunicerades ut nyligen. Ligger man inne, vettigt att plocka vinst från pumpen, utvärdera, gå in framöver.

Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Ja, stocktwits är en jättebra kontraindikator. Allt det jag har som går bäst utan att helt random rasa är sådant som ingen alls pratar om där.

16.7 miljoner teckningsoptioner löstes in den 18e Februari
Dealen för optionerna var att Cielo hade rätt att accelerera inlösning av dessa om kursen stod över $0.15 i 5 dagar i rad. Och det råkade den göra fram till den 12e Februari.

Någon har alltså just köpt 16.7 miljoner aktier för $0.10 styck. Kan tänka mig att det kliar i fingrarna att casha hem 800% vinst på direkten. Alltid nån som handlar när det blir "rea"

Den 20e November förra året konverterades skulder till aktier till priset $0.08 via en private placement.
Kanske kliar det i säljfingret här att få igen sina pengar med rejäl ränta ?

Sen pallade jag inte leta mer. En kvarts googlande och lite ytlig research ger slutsatsen: SÄLJ!

(Jag kan ha läst fel, verifiera gärna på länkarna)

Ajdå fan, ja det flög med en infernaliskt tryck alltså, nej gud för min del får de åstadkomma lite mer innan jag ens överväger att ge mig in igen. Kul med lokalproducerat dock...pumpen alltså..usch känner mig lite smutsig
Citera
2021-02-28, 01:38
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zneekah
Ajdå fan, ja det flög med en infernaliskt tryck alltså, nej gud för min del får de åstadkomma lite mer innan jag ens överväger att ge mig in igen. Kul med lokalproducerat dock...pumpen alltså..usch känner mig lite smutsig
Haha. Pengar luktar inte.

Ni andra får inte hänga oss om pumpen skulle fortsätta uppåt. Men nu är ni medvetna om riskerna.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-02-28 kl. 02:28.
Citera
2021-02-28, 11:38
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Haha. Pengar luktar inte.

Ni andra får inte hänga oss om pumpen skulle fortsätta uppåt. Men nu är ni medvetna om riskerna.

Ja, alltså, ingen lynchning. Kursen kan mycket väl fortsätta klättra.

Även om bolaget nu pumpas så kan det fortfarande vara ett mycket intressant och trevligt bolag att kika närmare på och möjligen ta placering framöver, kanske inte nu men när pumperiet lagt sig. Är bolaget smarta kör man en direct offering på måndag, och då kan man förvänta sig ett visst dyk.
Citera
2021-02-28, 16:45
Medlem
Citat:

Även om bolaget nu pumpas så kan det fortfarande vara ett mycket intressant och trevligt bolag att kika närmare på och möjligen ta placering framöver, kanske inte nu men när pumperiet lagt sig. Är bolaget smarta kör man en direct offering på måndag, och då kan man förvänta sig ett visst dyk.

Även om jag inte skrivit i denna tråd innan så har jag följt den länge! Vill bara säga välkommen tillbaka stockis och hoppas du stannar, tråden behöver dig.

Har själv en analys på g men råkade hälla kaffe över hela laptopen så skriver just nu på mobilen. Ny dator är påväg och turligt nog har jag sparat nästan alla research på Dropbox så när jag väl får min dator så dröjer det inte länge innan jag skriver här igen!
Citera
2021-02-28, 18:21
Medlem
En liten rek till veckan.

Rocket Companies (RKT)
Så vad gör de? Basically ett fintech bolag som erbjuder lån på ett mer modernt sätt i USA. Vill man läsa mer är det bara att kolla upp.

Så caset för kommande veckorna är att de ska börja ge utdelning om 1.11 dollar per aktie som betalas ut 23 Mars och du behöver köpa in dig innan stängningen den 9e Mars. De är hårt blankade och pendlat mellan 19-24 dollar sedan oktober (IPO förra sommaren). De har haft strålande siffror på sina rapporter och borde fundamentalt ligga på en högre nivå.

Enligt efterforskningar (jag är smooth brain) så är denna utdelning ett sätt för bolaget att ge incitament för nya investerare att hoppa in och borde kunna ge kursen en skjuts. Vi vet också vad hårt blankade aktier med stark köpkraft kan ge för resultat, dvs snabbt momentum uppåt.

Jag är nybörjare och har inte gått in jättedjupt i denna DD. Skriver också på mobil. Så ta det för vad det är
Citera
2021-02-28, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erk0r
En liten rek till veckan.

Rocket Companies (RKT)
Så vad gör de? Basically ett fintech bolag som erbjuder lån på ett mer modernt sätt i USA. Vill man läsa mer är det bara att kolla upp.

Så caset för kommande veckorna är att de ska börja ge utdelning om 1.11 dollar per aktie som betalas ut 23 Mars och du behöver köpa in dig innan stängningen den 9e Mars. De är hårt blankade och pendlat mellan 19-24 dollar sedan oktober (IPO förra sommaren). De har haft strålande siffror på sina rapporter och borde fundamentalt ligga på en högre nivå.

Enligt efterforskningar (jag är smooth brain) så är denna utdelning ett sätt för bolaget att ge incitament för nya investerare att hoppa in och borde kunna ge kursen en skjuts. Vi vet också vad hårt blankade aktier med stark köpkraft kan ge för resultat, dvs snabbt momentum uppåt.

Jag är nybörjare och har inte gått in jättedjupt i denna DD. Skriver också på mobil. Så ta det för vad det är

Sjysst tips, den verkar va extremt hypad efter lite eftersökande, provar köpa lite imorgon om den dippar vilket den kanske inte kommer göra i första taget, lär sticka direkt vid öppning.
Citera
2021-02-28, 20:58
Medlem
Jag har hört att Tesla är en bra aktie. När ska man gå in på korrektionen? Runt 400 eller kanske 270 dollar?
Citera
2021-02-28, 23:44
Medlem
Onehandclappings avatar
Citat:

Skäms lite efter min lilla halvrek. Insåg inte hur pumpad den faktiskt var på gång att bli.
Kul att du är tillbaka i tråden. Lämna oss inte! 💪
Citera
2021-03-01, 00:19
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Longboard-pyro
Även om jag inte skrivit i denna tråd innan så har jag följt den länge! Vill bara säga välkommen tillbaka stockis och hoppas du stannar, tråden behöver dig.

Har själv en analys på g men råkade hälla kaffe över hela laptopen så skriver just nu på mobilen. Ny dator är påväg och turligt nog har jag sparat nästan alla research på Dropbox så när jag väl får min dator så dröjer det inte länge innan jag skriver här igen!

Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Onehandclapping
Skäms lite efter min lilla halvrek. Insåg inte hur pumpad den faktiskt var på gång att bli.
Kul att du är tillbaka i tråden. Lämna oss inte! 💪

Tack!

Äsch, det var ju en grym rek även om det är en pump. Kursen har stigit fint sedan du skrev om bolaget. Det är inget fel att glida med i pumpar och rida på vågen en stund. Men kan vara ytterst viktigt att inte bli för mopsig så att man hinner plocka vinst innan eventuellt dyk.

Jag har grävt lite och hittat ena hjärnan bakom pumpen. Svensk som jag trodde. Verkar ha hybris nu sedan hans pump stack iväg av skämtet till riktkurs, som inte var en riktkurs. Man försöker även sänka GEVO och sprida desinformation samt baisse genom att jämföra bolagen med varandra på ett felaktigt sätt, man försöker även få folk att tvivla på sina innehav i GEVO, sälja ut, hoppa in i pumpen. Grov spam/reklam ses på Stocktwits i andra bolags forumdelar.

Pumparen nickar "frivid40" på Twitter, verkar ta otroligt risiga posar och ligger kraftigt minus i skitbolag som Enzymatica, men har dragit in stora summor på sitt skötebarnspump Cielo Waste. Hemsida har karln också, gulligare blir det inte.

https://esgfireat40.com/blog-page/

Välkommen till börsen 2021! Man kan lika gärna sadla om själv och bli kriminell. Så länge FI inte stoppar sådana här nollor så kommer det försvåra för oss hederliga att kunna göra pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in