Tänkte inte skriva mer här, men någon får ju komma in och spräcka drömmarna, och gärna sänka P&D's.
Utifrån min uppfattning så är "Cielo Waste" en pumpning. Jag analyserade bolaget redan förra veckan när det var mindre nys om det (kika tillbaka i tråden), jag tog innan en snabb titt på "Avanza". Antalet ägare var över 300 stycken, jättemärkligt för mig, då jag har stort intresse i den förnybara bränsle-sektorn. Hur kan bolaget ha flugit mig under radarn? Kanske slumpen, vem vet. Hade jag missat det? Kanske.
Kikade sedan på ökända "forumet" Stocktwits, här blev det nu suspekt, det var fler köpare i antal på svenska Avanza än antalet medlemmar totalt på Stocktwits som "följde" bolaget på sidan, alltså detta lilla bolag huserade på kanadensiska börsen. BOOM! Svensk pump bakom!
Jag började att gräva runt mer, såg att många som "haussade" Cielo Waste, nästintill maniskt, på Stocktwits, också hade nyskapade konton. Många verkade även vara svenskar. Pumperiet pågår utan dess like, särskilt märkligt är det att pumparna tenderar att gå in i andra bolag inom sektorns "kanaler" på Stocktwits för att göra reklam för Cielo Waste.
Helt sonika kommer sedan, vad man i pumpen kallar för riktkurs, på $8. Någon parvel diskuterar bolaget i fråga och tar upp kursen - boom, kursen stiger därefter med över 80 %.
https://www.bnnbloomberg.ca/investing/video/robert-mcwhirter-discusses-cielo-waste-solutions~2149646
Tja, läser jag på om bolaget så finns det ju en intressant affärsmodell där. Ligger ett halvt okej avtal som kommunicerades ut nyligen. Ligger man inne, vettigt att plocka vinst från pumpen, utvärdera, gå in framöver.