2021-02-28, 09:34
Medlem
Madagascars avatar
Björn Olsen i Godmorgon Världen på SR P1 nyss var mycket oprecis. Han verkar inte ha koll på siffrorna.

Han säger oprecist att "det går ner". Det går ner i dödstal. Men det går upp i nya fall! Det verkar Björn Olsen inte ha koll på. Mycket synd att det är det inte går ut i etern ordentligt att nya fall ökar...

T o m Agnes Wold har fattat att nya fall ökar. (se hennes twitter)
Senast redigerad av Madagascar 2021-02-28 kl. 10:01.
Citera
2021-02-28, 09:35
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Vilka teorier och vilken lösning ska jag presentera?
Vad som hänt i UK om man inte infört några restriktioner är ju exakt vad modellen visade. Om du nu menar att så inte skulle skett får du väl visa hur du kom fram till det. I annat fall är det ju svårt att påstå att modellen var fel (alternativt erkänna att det är en ren killgissning). Det enda vi vet är att UK införde de restriktioner som modellen visade att man skulle vara tvungen till, och att resultatet blev exakt det som modellen förutsade.
Citera
2021-02-28, 09:36
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Och då får jag även tacka dig för en lika adekvat förklaring för att uppväga diskussionen, en smula. Då får jag lägga ihop och dra ifrån och bilda mig en egen uppfattning, precis som vanligt och man bör göra - nu har jag i alla fall underlaget för detta. Tackar!

Tack själv för ditt öppna sinne...

Denna Covid-kampanj har tvingat mig att utbilda mig i de olika termerna och beräkningarna kring smittsamma virus. Det är jag glad för eftersom den kalla fakta som nu ligger på bordet och min kunskap att tyda den har stärkt mig oerhört och jag dribblas inte längre bort av de med en tydlig agenda.

Självklart skall alla få bestämma själv om de vill vaccineras eller inte. Lycka till
Citera
2021-02-28, 09:37
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Det räcker med att du visar positivt för Corona (PCR Test) så hamnar du i den statistiken... underliggande sjukdom oaktat hur svår den är räknas då inte in
Nej, det är tyvärr inte så. Det är en skröna.
Citera
2021-02-28, 09:38
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Vad som hänt i UK om man inte infört några restriktioner är ju exakt vad modellen visade. Om du nu menar att så inte skulle skett får du väl visa hur du kom fram till det. I annat fall är det ju svårt att påstå att modellen var fel (alternativt erkänna att det är en ren killgissning). Det enda vi vet är att UK införde de restriktioner som modellen visade att man skulle vara tvungen till, och att resultatet blev exakt det som modellen förutsade.

Folkhälsan överlag i England är åt helvete.. naturligtvis dör då folk oberoende av Covid
Citera
2021-02-28, 09:43
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
+100

Verkligen stort tack för denna redovisning som jag innerligt hoppas stämmer! Mycket belysande och därtill positiv för oss som, mest sannolikt, aldrig kommer ta sprutorna.

Kudos till dig och jag hyllar detta tills någon annan (troligtvis inte) överbevisar dig/mig...

Nöjet är på min sida.
Jag välkomnar granskning och de som kan peka på en felaktig sammanställning, uträkning eller påstående nedan. Har jag fel så har jag inga problem att erkänna det och justera eller ändra.

Har inte hänt hittills gällande denna sammanställning.

Må väl!
Citera
2021-02-28, 09:47
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:

Har du glömt vad modeller visade för ett år sedan.. nämligen att Sverige skulle ha 100.000 döda fram till sommaren 2020?

Och du envisas med att hänvisa till dessa modeller igen i tron att folk har glömt hur inkorrekta de var förra gången det begav sig.
Citera
2021-02-28, 09:49
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Har du glömt vad modeller visade för ett år sedan.. nämligen att Sverige skulle ha 100.000 döda fram till sommaren 2020?

Och du envisas med att hänvisa till dessa modeller igen i tron att folk har glömt hur inkorrekta de var förra gången det begav sig.
Jag tror du får adressera den som diskuterat eventuella modeller som behandlar smittspridningen och utfallet i Sverige. Jag har aldrig blandat mig i någon sådan diskussion.
Citera
2021-02-28, 09:50
Medlem
Citat:
Nej, det är tyvärr inte så. Det är en skröna.

Då får du kontakta FHM och be dom ändra denna text hos sig:

”I Folkhälsomyndighetens statistik redovisas antalet personer med bekräftad covid-19 som avlidit, oavsett dödsorsak.”
Citera
2021-02-28, 09:53
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:

Exakt. Blev det exakt så som modellen förutsade?

Jag fick intrycket att det blev ganska mycket fel.
Citera
2021-02-28, 09:54
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Jag tror du får adressera den som diskuterat eventuella modeller som behandlar smittspridningen och utfallet i Sverige. Jag har aldrig blandat mig i någon sådan diskussion.

Vad betonar du i ditt inlägg... eventuella modeller.. eller.. i Sverige?
Citera
2021-02-28, 09:55
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Folkhälsan överlag i England är åt helvete.. naturligtvis dör då folk oberoende av Covid
Och där är det ju bra att det finns statistik att tillgå som visar exakt hur många personer som avlidit i COVID-19 utan några underliggande sjukdomar. Fram till Juni 2020 var den siffran tyvärr 4,476 personer.

Du missade länken, verkar det som. Jag får bifoga länken igen, tror jag.

https://www.ons.gov.uk/peoplepopulationandcommunity/birthsdeathsandmarriages/deaths/datasets/deathsinvolvingcovid19englandandwales
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in