2021-02-28, 09:17
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Alla va feta och mörkhyade

Det har jag svårt att tro.
Citera
2021-02-28, 09:18
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Nemlig....

Stå fast....

https://www.google.dk/search?q=st%C3%A6dighed&tbm=isch&ved=2ahUKEwjx-8T0jYzvAhUCLOwKHbgrDBMQ2-cCegQIABAC&oq=st%C3%A6dighed&gs_lcp=ChJtb2JpbGUtZ3 dzLXdpei1pbWcQAzICCAAyBAgAEBgyBAgAEBgyBAgAEBgyBAgA EBg6BQgAELEDOgQIABBDOgcIABCxA xBDUKSOAViurQFgxsABaABwAHgAgAFYiAGyBZIBATmYAQCgAQG wAQDAAQE&sclient=mobile-gws-wiz-img&ei=ME07YPGjHoLYsAe417CYAQ&bih=672&biw=1024&cli ent=safari&prmd=ivsn&hl=da-dk#imgrc=gWbVXTAScVsUcM

Hehe, tack för ett gott skratt så här på morgonkvisten och i dessa mörka tider... :-)
Citera
2021-02-28, 09:19
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Nu blandar du bort korten.

Jag delar inte dina idéer om parallella universum som enda lösning för att utvärdera modeller.
Du får väl höra av dig till världssamfundet med dina teorier alternativt presentera en lösning här på FB.
Citera
2021-02-28, 09:21
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Nej, CFR (som är den för tillfället enda vetenskapligt gångbara metoden att mäta) visar att dödligheten är på den nivån.

KFR (Killgissnings Fatality Rate) är säkert något helt annat.

CFR är den enda riktiga metoden om man har grav asperger. Den är ganska meningslös för övrigt. Speciellt i avancerade modeller från ön i väst.

I dessa avancerade modeller är man intresserad av antalet smittade och hur många av dessa som dör. Hur många som fått ett positivt PCR-svar är oväsentligt.
Citera
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
IFR hade avslöjat hur låg risken egentligen är och det gynnar inte Plandemic agendan.

Med runt 20% som har antikroppar och runt 13000 döda så blir IFR runt 0.6%

Kod:
>>> 13000./(10300000*.2)*100
0.6310679611650485
Citera
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Du får väl höra av dig till världssamfundet med dina teorier alternativt presentera en lösning här på FB.

Vilka teorier och vilken lösning ska jag presentera?
Citera
2021-02-28, 09:22
Medlem
Citat:
Se mitt förra inlägg och slutta trolla... IFR är en vedertagen metod på samma sätt com CFR och Mortality rate

Sjävklart vill du inte räkna IFR som då även skulle inkludera alla de som fått milda eller inga symptom (asymptot) och och hamnar utanför registreringsstatistiken.

IFR hade avslöjat hur låg risken egentligen är och det gynnar inte Plandemic agendan.

Och då får jag även tacka dig för en lika adekvat förklaring för att uppväga diskussionen, en smula. Då får jag lägga ihop och dra ifrån och bilda mig en egen uppfattning, precis som vanligt och man bör göra - nu har jag i alla fall underlaget för detta. Tackar!
Citera
2021-02-28, 09:24
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Vad räknas in i CFR då? Vilka parametrar? Är land och världsdel parametrar i denna forskning? Bara för tydlighetens skull så står väl CFR för Corona(Covid-19) Fatality Rate, eller har jag tagit helt fel?

Det står för Case Fatality Rate. Sverige hade tex skyhög CFR fram tills juni 2020 (när testningen drog igång i landet lagom).

Enligt vissa är detta ett utmärkt mått och det enda vetenskapliga (på vad vet jag inte riktigt).
Citera
2021-02-28, 09:25
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Se mitt förra inlägg och slutta trolla... IFR är en vedertagen metod på samma sätt com CFR och Mortality rate

Sjävklart vill du inte räkna IFR som då även skulle inkludera alla de som fått milda eller inga symptom (asymptot) och och hamnar utanför registreringsstatistiken.

Jag räknar hemskt gärna IFR, men då får du referera till en sentinel-undersökning eller liknande som kan leverera data med tillräcklig relevans och kvalité. Det finns redan UPPSKATTNINGAR gällande IFR. Dessutom ligger dessa helt inom ramen för mina egna uppskattningar.

Dock är IFR inom den professionella sfären inte ett gångbart verktyg för att mäta dödlighet - i synnerhet inte om målet är att jämföra med liknande sjukdomar - och använda som beslutsunderlag.

Kort sagt, killgissningar funkar inte.
Citera
2021-02-28, 09:26
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ahh, stort tack! Detta gjorde er diskussion enklare att följa! ;-)

Vilka parametrar och mått användes då - är bakomliggande sjukdomar, lokalitet och ålder, ex. med i beräkningarna? När man sedan räknar dödsoffren?

Det räcker med att du visar positivt för Corona (PCR Test) så hamnar du i den statistiken... underliggande sjukdom oaktat hur svår den är räknas då inte in

Ålder: Viruset i princip ofarligt för de under 70 .. dessutom står Covid endast för en tiondel av dödsorsakerna typ Cancer och hjärt och kärlsjukdomar.

-9 = 6 döda
10-19 = 3 döda
20-29 = 14 döda
30-39 = 29 döda
40-49 = 70 döda
50-59 = 235 döda
60-69 = 647 döda
70-79 = 2358 döda
80-89 = 4764 döda
90+ = 3121 döda

https://www.statista.com/statistics/...by-age-groups/

(Ovan data är någon vecka gammal)

Av Sveriges totala befolkning är 1,7 M personer 70+... ds den grupp som haft flest antal döda med Covid (90%)

Detta betyder inte att samtliga 1,7 M kommer dö med Covid om de blir smittade.
Denna grupp har varit exponerad för Covid i ett helt år.. och "endast" ca 10.000 i denna åldersgrupp har avlidit.. dvs 0,6%... således.. även den absoluta majoriteten av 70+ åringarna har klarat sig bra... och kommer klara sig bra.

Medelåldern för Män är 81 år och 85 år för kvinnor.. Medelåldern för de som som dött med Covid är 81-83 år beroende på källa.
Citera
2021-02-28, 09:31
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
I told you so!

När det här landar och vi har alla data kommer samtliga nu godkända vacciner visa sig vara effektiva på liknande nivåer undantaget endos och kanske traditionella som dock kommer att ha fullt tillräcklig effekt. Nu visar det sig att AZ-vaccinet visst fungerar för de äldre:

Goda resultat av Astra-vaccin – nu kan Tyskland tvärvända
En dos av Astra Zenecas vaccin minskar risken för en svår covidinfektion med 90 procent, enligt nya brittiska resultat som Daily Mail rapporterar om.

Nu överväger Tyskland att börja använda vaccinet även för äldre.
/.../
Enligt tidningen minskar risken att bli så svårt covidsjuk att man behöver vård med 90 procent efter bara den första Astrasprutan.

Siffrorna kommer från brittisk sjukvård och har delgetts brittiska ministrar, uppger Daily Mail. Resultaten ligger i linje med en skotsk studie, enligt vilken Pfizer/Biontech och Astra Zenecas vaccin gav ett skydd på 85 respektive 94 procent mot att bli svårt covidsjuk.

I Sverige används inte Astras vaccin till personer över 65. Det har inte funnits tillräcklig data på hur effektivt vaccinet är för de som är äldre än så, enligt Folkhälsomyndigheten.

Och även om den europeiska läkemedelsmyndigheten, EMA, och världshälsoorganisationen WHO har godkänt vaccinet i alla åldersgrupper resonerar flera andra länder likadant som Sverige.
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/goda-resultat-av-astra-vaccin-nu-kan-tyskland-tvarvanda/

Germany set to give AstraZeneca jab to older people

Regulator concedes process had ‘somehow gone wrong’ and could soon approve vaccine
/.../“We never criticised the vaccine, we just criticised the lack of data for the over-65 age group,” said Mertens. However, he conceded that the distinction may have been lost to much of the public, adding: “The whole thing has somehow gone wrong.
https://www.theguardian.com/world/2021/feb/27/germany-signals-astrazeneca-vaccine-may-be-approved-for-over-65s

Med stor sannolikhet kommer de att ompröva att ge Astravaccin till äldre. Här är orsaken.

Prognos leveranser mars; Astra 542 000 doser, Moderna 193 000, Pfizer 656 000.

Skulle bli ett stor avbräck i vaccinationerna av Fas 2 om inte använder det de har. Att äldre inte skulle få det har med den höga svansföringen att göra. När verkligheten trycker på ändrar de sig.

Prognos April

Astra 1295 000, Curevac 50 000, Jansen 229 167, Moderna 291 000 Pfizer 1 500 000

De skulle bara klara av att ge 1 460 000 personer 2 doser och alltså inte hinna med alla 65+ före maj månad om de inte använder Astras vaccin.

15 246 000 doser till och med juni Det räcker till 7,6 miljoner 2 doser. Resten får man ta andra halvåret. Vilket de ännu inte erkänt!
Citera
2021-02-28, 09:32
Medlem
Citat:
Det räcker med att du visar positivt för Corona (PCR Test) så hamnar du i den statistiken... underliggande sjukdom oaktat hur svår den är räknas då inte in

Ålder: Viruset i princip ofarligt för de under 70 .. dessutom står Covid endast för en tiondel av dödsorsakerna typ Cancer och hjärt och kärlsjukdomar.

-9 = 6 döda
10-19 = 3 döda
20-29 = 14 döda
30-39 = 29 döda
40-49 = 70 döda
50-59 = 235 döda
60-69 = 647 döda
70-79 = 2358 döda
80-89 = 4764 döda
90+ = 3121 döda

https://www.statista.com/statistics/...by-age-groups/

(Ovan data är någon vecka gammal)

Av Sveriges totala befolkning är 1,7 M personer 70+... ds den grupp som haft flest antal döda med Covid (90%)

Detta betyder inte att samtliga 1,7 M kommer dö med Covid om de blir smittade.
Denna grupp har varit exponerad för Covid i ett helt år.. och "endast" ca 10.000 i denna åldersgrupp har avlidit.. dvs 0,6%... således.. även den absoluta majoriteten av 70+ åringarna har klarat sig bra... och kommer klara sig bra.

Medelåldern för Män är 81 år och 85 år för kvinnor.. Medelåldern för de som som dött med Covid är 81-83 år beroende på källa.

+100

Verkligen stort tack för denna redovisning som jag innerligt hoppas stämmer! Mycket belysande och därtill positiv för oss som, mest sannolikt, aldrig kommer ta sprutorna.

Kudos till dig och jag hyllar detta tills någon annan (troligtvis inte) överbevisar dig/mig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in