Citat:
Ursprungligen postat av
allanmadsen
nä angende alkoholen så tycker jag det är fett tråkigt att kolla på liven varje kväll när dem sitter och krökar
angående tjafset så ska det bli intressant att se vilken taktik peddot använder för att vända allt till att det är tess fel när det är helt och hållet peddots fel från första början hade han inte varit så aggresiv i sovrummet så hade tjafset aldrig fortsatt hela kvällen/natten
han borde vara den mannen han påstår sig vara i huset och berätta för tess det vi alla redan vet att han är kär i henne så slipper han allt drama.
Han hade chansen igår men tog den inte.
Aggresiv var han ju verkligen inte speciellt inte i sovrummet. Han pratade mestadels med Simon när plötsligt Therese la någon kommentar om han o Tanja från tomma intet och han konfrontera henne helt korrekt med "varför igår av alla nätter så har du inte öronproppar när du haft det varje natt?"
Hon vägrar svara, han repeterar sin fråga och hon har tappat allt att säga, helt ägd. Såpass att hon vill gå till gymmet och diskutera/reda ut det med Pedram för att inte göra bort sig inför Luis och Simon men det första hon gör när de kommer till gymmet är att vifta sitt finger och höja rösten "vad är problemet vad är problemet VAD FUCKING ÄR PROBLEMET?" och det enda hon tjatade om var att Pedram inte låter någon sova, för ljud som inte existerat. Tanja är lika stor del av de ljud hon pratar om och hon kom med något hittepå om att hon bett om ursäkt för det vilket absolut inte har hänt för ingen av dem har stört någon. Allt handlar bara om att Therese var svartsjuk och ville höra om dom gjorde något den natten så hon låg vaken.
Diskussionen tar slut, men så fortsätter den plötsligt i köket och det är lugna puckar - Louis sitter vid bordet och äter en macka så han blir en ofrivillig gisslan i tjafset. Det är även denna gång Therese inser första gången att hon faktiskt gör bort sig inför folk för att hon fortsätter tjafsa om gud vet vad, icke-existerande ljud och den ofrivillige gisslan Louis inflikar från ingenstans nu att Pedram faktiskt har en poäng - det är lite suspekt och konstigt att hon igår av alla nätter struntade i öronproppar.
Therese tappar allt, hennes bluff har blivit synad och inte bara av Pedram utan även nu av Louis. Hon blir så jävla arg så att hon snällt framför Louis ber Pedram att följa med till poolrummet men när dörren bakom dom stängs så spårar det ur direkt. "VAD ÄR PROBLEM PEDRAM VAD FUCKING ÄR PROBLEMET KAN DU BARA SÄGA DET?" samtidigt som hon viftar sin lösnaglelfinger uppe i ansiktet på honom och repeterar "DU VILL INTE ATT JAG FLIPPAR, JAG FLIPPAR PEDRAM" 50 gånger. Pedram har svarat redan ett tiotal gånger att han accepterar hennes argument och ber om ursäkt fall han berövat henne sömnen. Men hör och häpna nu: "JAG FÖRSTÅR INTE DITT PROBLEM PEDRAM! SÄG VAD DET ÄR, DET ÄR NÅGOT DU INTE SÄGER!"
Det är repeat på repeat, Pedram listar ut att Therese är en jävla fjortis som bara vill få bekräftelse och höra hur fin hon är och att han tycker om henne- och han listar ut det och säger det rakt upp i hennes ansikte. Att hon inte kommer att få höra det enda hon är ute efter för att det inte finns något att hämta där. Hon har nämligen mycket tydligt redan visat det flera gånger.
Therese går sen till Pontus och leker offer om gud vet vad, att hon inte kunde sova igår? Därför har hennes skrik tydligen ekat i hela huset, Pedros kommer fram och frågar henne vad det egentligen handlar om, vad ville hon? Han ville givetvis inte bli skitsnacksad om för ingenting. Hon halar sig lite eftersom Pontus sitter bredvid och svarar inte på något konkret alls eftersom hon förstår hur dum hon ser ut inför Pontus om han egentligen visste vad hon tjafsar om. Så han fick aldrig reda på att hon gjort en höna av en fjäder pga att hon själv skippade öronproppar igår. Pontus försvinner och nu exploderade Therese. Hon är nära på att flippa sin 500e gång och viftar mer än någonsin med handen och skriker.
Sen tar de slut, fortsätter lite i toan och en gång till efter i köket och sen igen vid toan. Alla dom sista gångerna har Pedram sett ut som en hundvalp som jagar Therese men Therese har sett ut som en fjortis för hon har stått lite här o vars i vetskap om att han kommer att komma så länge hon bara har lite tålamod. Hon skulle nämligen lägga sig för redan två timmar sedan med nedräkning "på tre drar jag o lägger mig Pedram!! Ett två tre! Tre! Hör du inte Pedram ett två tre, aa då drar jag väl då ett. Två tre hej då ett två tre tre tre pedram FUCKING tre!! Aa hejdå då Pedram ett två tre!!!"
Nä Pedram var inte den aggressiva igår. Han sa till henne en gång på skarpen och såg arg ut när han konfrontera henne vid poolen när hon gång på gång sa "sitt ner Pedram, sätt dig Pedram, PEDRAM NU SITTER DU NER! SITT PEDRAM!" när hon försökte bossa med honom. Då gick han henne i ansiktet o sa att han mår dåligt, har tillräckligt att tänka på och att han inte tänker ta skit för att hon vill få bekräftelse (höra att han tycker om henne)
Therese var årets sopa igår. Hon har alltid varit en sopa men igår var det fyfan...
Edit: Judith säger nu att hon inte kunde sova igår pga Therese onödiga tjafs och ska ta ett snack med henne. Thereses dubbelmoral låtsas att det handlar om öronproppar och sömnbesvär men så förstörde hon andras sömn.