2021-02-28, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xade

Att jämföra detta helvetesvirus som dödat miljoner med en förkylning är nämligen ett totalt efterblivet påstående.
Nej det är det inte eftersom viruset för de allra flesta just blir en ganska mild förkylning. De som bilr riktigt sjuka är i nästan alla fall, redan svårt sjuka eller sköra människor.
Citera
2021-02-28, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bryggmastaren1
Jag är inte särskilt orolig, springer fortfarande milen på 48 min, är +50
Nej min familj är inte i farozonen

Alla är i farozonen, men jag förstår vad du menar, ni har oddsen med er.

Men OM 3 miljarder skulle dö, skulle du nog garanterat vara i farozonen som 50, vill du ändå riskera ditt och din familjs liv för planetens "bästa"?
Citera
2021-02-28, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johans2
Ja detta mothugg hade man väl räknat med.
Men seriöst, läs lite snälla alltså jag har så mycket jag vill skriva
men du är en slav, kör du dubbla munskydd också?

Läs lite? Jag har varit isolerad i över ett år, jag har dessutom jobbat som journalist i över 10 år. Jag har inte gjort annat än att läsa timmar varje dag. Mitt liv har typ handlat om viruset i ett år, tror ingen läst och hittat så mycket fakta som mig. Jag vet också vad och vem man ska lita på.

Jag har 7 års universitetsutbildning, 11 år inom journalist/researcher branschen, 129 IQ kom nästan med i Mensa (ansökte för skoj skull), känner flera läkare personligen, har gjort dussintals intervjuer med epidemiologer och virologer. Jag säger inte detta för att flexa, utan för att visa att jag inte är någon dumskalle. Jag vet vad jag pratar om. Jag är ingen slav, jag vet bara hur farligt viruset är.

Jag har självklart munskydd de få gånger jag tvingas vara på platser där det kan funnits folk (typ trapphuset ibland när det inte är folk där såklart) och jag tar säkerhetsåtgärder mer än någon jag mött.

Snabbkursen för dig är detta: Viruset är väldigt farligt, cirka 3% dödlighet, vilket är 300 gånger mer än en vanlig influensa. Oddsen är med unga och friska men de dör också, även i Sverige, ingen är säker, det är ett lurigt virus. Alla bör ta extrema åtgärder att skydda sig, alla bör vaccinera sig, annars kommer tusentals till att dö och samhället kommer aldrig bli normalt. Att jämföra detta virus med en förkylning, eller ens en influensa är total dårskap.
Citera
2021-02-28, 00:28
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanStropp
Frågan är hur den undersökningen/studien gått till.

Folk som tror sig haft Covid19 är oxå mer benägna att kolla om man har antikroppar.
Och då blir det hög andel av dom TESTADE som har antikroppar.

Så kan det vara. Kan inte läsa hela artikeln så framgår inte hur sdm mätt, om det är randomiserade stickprover.
Citera
2021-02-28, 00:33
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bryggmastaren1
Jag är inte särskilt orolig, springer fortfarande milen på 48 min, är +50
Nej min familj är inte i farozonen

Om så många skulle dö skulle en samhällskollaps ske som får digerdöden att bli en lekstuga. Följdverkninfarna skulle vara i årtionden. Elförsörjning, livsmedelsförsörjning skulle kollapsa. En arbetslöshet på 90% skulle bli följden. Förmodligen skulle 10tals olika krig sen blossa upp pga instabila maktstrukturer men du klarar dig.
Citera
2021-02-28, 00:36
Medlem
Citat:
Läs lite? Jag har varit isolerad i över ett år, jag har dessutom jobbat som journalist i över 10 år. Jag har inte gjort annat än att läsa timmar varje dag. Mitt liv har typ handlat om viruset i ett år, tror ingen läst och hittat så mycket fakta som mig. Jag vet också vad och vem man ska lita på.

Jag har 7 års universitetsutbildning, 11 år inom journalist/researcher branschen, 129 IQ kom nästan med i Mensa (ansökte för skoj skull), känner flera läkare personligen, har gjort dussintals intervjuer med epidemiologer och virologer. Jag säger inte detta för att flexa, utan för att visa att jag inte är någon dumskalle. Jag vet vad jag pratar om. Jag är ingen slav, jag vet bara hur farligt viruset

Snabbkursen för dig är detta: Viruset är väldigt farligt, cirka 3% dödlighet, vilket är 300 gånger mer än en vanlig influensa. Oddsen är med unga och friska men de dör också, även i Sverige, ingen är säker, det är ett lurigt virus. Alla bör ta extrema åtgärder att skydda sig, alla bör vaccinera sig, annars kommer tusentals till att dö och samhället kommer aldrig bli normalt. Att jämföra detta virus med en förkylning, eller ens en influensa är total dårskap.
Nej det är det inte och herregud du kan omöjligen ha spenderat all denna tid på att lära dig om viruset och epidemiologi och komma med en så felaktig analys. Du påstår att du inte är en dumskalle men kommer med en dumskalles argument och helt felaktiga siffror.
Citera
2021-02-28, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej det är det inte och herregud du kan omöjligen ha spenderat all denna tid på att lära dig om viruset och epidemiologi och komma med en så felaktig analys. Du påstår att du inte är en dumskalle men kommer med en dumskalles argument och helt felaktiga siffror.

Nej, självklart inte all tid, men säkert 6 timmar om dagen sitter jag vid datorn och det mesta handlar om bevakning m.m.

Det är ingen felaktig analys heller. Har helt korrekta siffror dessutom.
Citera
2021-02-28, 01:08
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:

Jag har 7 års universitetsutbildning, 11 år inom journalist/researcher branschen, 129 IQ kom nästan med i Mensa (ansökte för skoj skull), känner flera läkare personligen, har gjort dussintals intervjuer med epidemiologer och virologer. Jag säger inte detta för att flexa, utan för att visa att jag inte är någon dumskalle. Jag vet vad jag pratar om. Jag är ingen slav, jag vet bara hur farligt viruset är.

Jag har självklart munskydd de få gånger jag tvingas vara på platser där det kan funnits folk (typ trapphuset ibland när det inte är folk där såklart) och jag tar säkerhetsåtgärder mer än någon jag mött.

Suck, ännu en alarmist som skryter om fina studier och hur smart hen är som sen kommer med totalt verklighetsfrånvända uppgifter.
3% dödlighet ??? Källa på det ?
Unga och friska dör ???? Källa på det ?

Unga och friska dör inte i corona, 62 st under 40 men hur många av dom var friska? Dödligheten vet man inte än pga det stora mörkertalet men den uppskattas vara under 0,5%

Men visa gärna att jag har fel med KÄLLA tack.
Citera
2021-02-28, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Suck, ännu en alarmist som skryter om fina studier och hur smart hen är som sen kommer med totalt verklighetsfrånvända uppgifter.
3% dödlighet ??? Källa på det ?
Unga och friska dör ???? Källa på det ?

Unga och friska dör inte i corona, 62 st under 40 men hur många av dom var friska? Dödligheten vet man inte än pga det stora mörkertalet men den uppskattas vara under 0,5%

Men visa gärna att jag har fel med KÄLLA tack.

Här är en tydlig bild över dödligheten jag hittade här om dagen, https://imgur.com/a/dIIRHaN

Fanns inte uppdaterat under 30, men den visar tydligt siffror. 3,4% total dödlighet till och med.

Och Alarmist, jag föredrar Vettig människa
Citera
2021-02-28, 01:12
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:

CFR i UK är just nu 2.94% så det kan nog vara 3% i Sverige.
Citera
2021-02-28, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Se så, ge dig nu iväg till gymmet, för om en månad kommer dom att vara nedstängda. Då blir det tydligen gråt och tandagnisslan.

Vi får väl se vad som är nedstängt eller inte.
Jag tror inte gymmen kommer stänga men det märks.
Citera
2021-02-28, 02:14
Medlem
Citat:
Här är en tydlig bild över dödligheten jag hittade här om dagen, https://imgur.com/a/dIIRHaN

Fanns inte uppdaterat under 30, men den visar tydligt siffror. 3,4% total dödlighet till och med.

Och Alarmist, jag föredrar Vettig människa

Ja det är en farlig sjukdom särskild för dom äldre. För unga och friska k te särskild farlig. När alla 60 plus är vaccinerade ser det betydligt ljusare ut så länge inget muterad virus uppstår som kan ta sig förbi det skydd vaccinerna ger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in