Citat:
Ursprungligen postat av
johans2
Ja detta mothugg hade man väl räknat med.
Men seriöst, läs lite snälla alltså jag har så mycket jag vill skriva
men du är en slav, kör du dubbla munskydd också?
Läs lite? Jag har varit isolerad i över ett år, jag har dessutom jobbat som journalist i över 10 år.
Jag har inte gjort annat än att läsa timmar varje dag. Mitt liv har typ handlat om viruset i ett år, tror ingen läst och hittat så mycket fakta som mig. Jag vet också vad och vem man ska lita på.
Jag har 7 års universitetsutbildning, 11 år inom journalist/researcher branschen, 129 IQ kom nästan med i Mensa (ansökte för skoj skull), känner flera läkare personligen, har gjort dussintals intervjuer med epidemiologer och virologer. Jag säger inte detta för att flexa, utan för att visa att jag inte är någon dumskalle. Jag vet vad jag pratar om. Jag är ingen slav, jag vet bara hur farligt viruset är.
Jag har självklart munskydd de få gånger jag tvingas vara på platser där det kan funnits folk (typ trapphuset ibland när det inte är folk där såklart) och jag tar säkerhetsåtgärder mer än någon jag mött.
Snabbkursen för dig är detta: Viruset är väldigt farligt, cirka 3% dödlighet, vilket är 300 gånger mer än en vanlig influensa. Oddsen är med unga och friska men de dör också, även i Sverige, ingen är säker, det är ett lurigt virus. Alla bör ta extrema åtgärder att skydda sig, alla bör vaccinera sig, annars kommer tusentals till att dö och samhället kommer aldrig bli normalt. Att jämföra detta virus med en förkylning, eller ens en influensa är total dårskap.