2021-02-27, 21:53
Medlem
raskenss avatar
33% av unga i stockholm har antikroppar. Onekligen en hög siffra. Har svårt tänka mig det inte skulle påverka smittspridningen.

https://www.svd.se/en-av-tre-unga-vuxna-har-antikroppar-i-stockholm
Citera
2021-02-27, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Finna det någon källa till ditt påstående att flockimmunitet på naturlig väg är mer effektivt mot smittspridningen än vaccin?
Ja historien pch den evinneliga tid det tar att vaccinera hela jorden. Här är mycket mer information om flockimm7nitet. https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-67362031924-3/fulltext
Citera
2021-02-27, 21:56
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Alla vacciner inklusive Astra, Pfizers och moderna skyddar fortfarande mot död och sjukhusinläggning även för den sydafrikanska varianten. Man kanske blir lite småsnorig och får lätt feber ett tag. Jag föredrar ett hyfsat vaccin framför inget vaccin alls även för för den mest muterade formen.

Det är fullkomligt hjärnslapp och mental härdsmälta att stoppa vaccieringen i sydafrika.

"However, it is likely that the Oxford/AstraZeneca vaccine does still protect against severe disease caused by the B.1.351 variant, said Madhi"

Read more: https://www.newscientist.com/article/2267066-south-africa-rethinks-plans-after-variant-evades-astrazeneca-vaccine/#ixzz6ngIuZ2wa
Håller med helt och hållet.

Det kanske mest besynnerliga är att (som jag tolkat den information som finns tillgänglig) man endast stirrat sig blind på de neutraliserande antikropparna. Det är alltså DÄR som Oxfordvaccinet endast är 10% effektivt. Hur T-cellerna klarar av att slå ihjäl infekterade celler, om det vet man ingenting (åtminstone har jag inte sett några sådana uppgifter). Det skulle således kunna vara så att vaccinet även fortsättningsvis är 94% effektivt.

Någon där drabbades som du påpekar av en komplett hjärnsmälta när man stoppade vaccinet.
Citera
2021-02-27, 21:59
Medlem
Citat:
33% av unga i stockholm har antikroppar. Onekligen en hög siffra. Har svårt tänka mig det inte skulle påverka smittspridningen.

Det är troligen i underkant. Hade vi inte haft restriktioner med mer så hade i nog nästan alla unga över hela Sverige haft coronainfektion vid det här laget och plandemin i princip varit över tack vare flockimmunitet.
Citera
2021-02-27, 22:11
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aston-Martin
Tror ni högskolorna fortfarande kör med distansundervisning i höst? Hoppas på det i alla fall!

Det får vi hoppas att de INTE gör, utan man får hoppas att allt är mer normalt så folk får leva sina liv som vanligt. Tips till dig är att söka distansutbildning istället för att hoppas på en fortsatt pandemi. Vi andra vill inte leva så här.
Citera
2021-02-27, 22:17
Medlem
Citat:

Frågan är hur den undersökningen/studien gått till.

Folk som tror sig haft Covid19 är oxå mer benägna att kolla om man har antikroppar.
Och då blir det hög andel av dom TESTADE som har antikroppar.
Citera
2021-02-27, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Eftersom man tvingas läsa länkarna blir det det.

Du verkar tycka att FoHM aldrig kan bli bättre på något, det säger något om din egen mentala kapacitet, eller snarare avsaknad av sådan
Ja, det är ju också ett konstaterande att man tvingas trycka på länkar för att man skall få information på nätet.
Citera
2021-02-27, 22:33
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Immuniteten mot coronaviruset ökar skyndsamt ju fler som har haft det och vid det här laget torde 2 kanske till och med miljarder på jorden redan ha haft en coronainfektion. Det är såklart bättre än vaccinet som då alltså bygger på just flockimmunitet.

Om man inte förstår flockimmunitet och dess funktion så kan man titta på spanska sjukan, vad var det som gjorde att den på relativt kort tid försvann nästan helt trots avsaknad av vaccin och medicin? Jo flockimmunitet!
Jo, det tog ju inte många år och många liv att bli av med Spanska sjukan.
Tre år och 50 miljoner döda bara.

Vi kör på den lösningen tycker jag.
Citera
2021-02-27, 22:36
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanStropp
Frågan är hur den undersökningen/studien gått till.

Folk som tror sig haft Covid19 är oxå mer benägna att kolla om man har antikroppar.
Och då blir det hög andel av dom TESTADE som har antikroppar.

Testar blodgivare o gravida.... Så länge det inte är randomiserade tester så är det svårt att veta.
Citera
2021-02-27, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jo, det tog ju inte många år och många liv att bli av med Spanska sjukan.
Tre år och 50 miljoner döda bara.
Troligtvis närmare 20 miljoner.
Du som många andra gör misstaget att ni tror att alla de som dog i spanska sjukan dog av viruset men det är ju precis som med corona att de flesta dog med viruset inte av det. Det som dödade de flesta som drabbats av spanska sjukan var bakterier. hade penicillin funnits då och behandlats med så hade väldigt många som dog klarat sig. Dessutom får man tänka på att väldigt många vid den tidpunkten var i dåligt skick och många var undernärda efter första världskriget
Citera
2021-02-27, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ja historien pch den evinneliga tid det tar att vaccinera hela jorden. Här är mycket mer information om flockimm7nitet. https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-67362031924-3/fulltext

Ja det finns matnyttig information i din länk men ingen info, vad jag kan se, som påvisar att det är mer effektivt att köra flockimmunitet utan vaccin.
Citera
2021-02-27, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Ja det finns matnyttig information i din länk men ingen info, vad jag kan se, som påvisar att det är mer effektivt att köra flockimmunitet utan vaccin.
Förstår du inte att vaccinet är beroende av vårt immunförsvar för att fungera? Men vårt immunförsvar fungerar utan vaccin. Vet man det så är det inte så svårt att inse att bra och välfungerande immunsystem ALLTID är viktigare än vaccin. Men jag säger inte att vaccin är värdelösa, däremot överskattade!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in