2021-02-27, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag hoppas att Brännströms insats i Expressen granskas, han har varit Binninges megafon och var den som satte bilden av stackars Esbjörn som bestals på sin släktgård. Expressen är medskyldig till bedrägeriet och Brännströms artiklar borde anmälas till Pressombudsmannen och han borde anmälas för förtal. Han är en mutbar journalist.

Expressen har använts i flera år som kanal för denna pedofila haveristgrupp.Sorgligt att en svensk dagstidning ger möjlighet åt sexbrottslingar att på detta sätt komma ut med sina sjuka tankemönster och kränka brottsoffer. Monica Pernroth Lüllmaa kallar sig i Expressen debattör vilket innebär att hon är offentlig debattör för RO och därmed befogad att namnge för er medier som är på gång. Hoppas flera brottsoffer får komma till tals och berätta vad denna vidriga grupp gjort.

https://www.expressen.se/debatt/sex-ar-mer-an-bara-missionaren/
2021-02-27, 21:27
Medlem
Devonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x

Officiellt: Esbjörn ansåg att det skulle vara skogstomt även i framtiden, och Ebba började såga direkt.
Inofficiellt: Esbjörn fick fan av Matz och Majkgård med egna intressen i fastigheten.

Varför skulle Matz och Majkgård ihop med Monica härja som dom gjort, om Esb blivit förbannad för att dom sågade ner träd på tomten....Esb stod ju och skrattade när dom sågade och babblade om att Ebba var uppe på kontoret (övervåningen) i huset.

Skogstomten är alltså en jävla usel ursäkt för att försöka rädda medierna samt Esb:s "vänner".

Helt rätt! Inte lätt för en äldre man tampas med Gangster-Matz i fullt bärsäker mode samt resten av de dreglande gamarna. Nu hoppas vi att köpet slås fast på tisdag, att Esbjörn löser sig från fullmakten, skänker Matz åter den 27-del han har ”investerat” samt lämnar tingsrätten som en fri man löst från alla bojor och hyenor som rovlystet har suktat efter hans materiella tillgångar.
2021-02-27, 21:28
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystic-Man
Märkligt ändå att vissa inte ger sig ens efter att E-Björn själv kommit till tals och mer eller mindre bekräftat Ebbas historia till punkt och pricka inför öppen ridå framför påslagen tv-kamera.

Alla jävla pseudediskussioner om pris/kontrakt/mäklare är ju inte vatten värt utan visar bara på hur många jävla troll denna tråd dragit till sig. Att ni bara orkar fortsätta. Föreslår mod börjar rensa lite och hänvisar dessa till konspirations-delen.

Tack igen ni som orkat stå upp för sanningen, ni vet vilka ni är. Ni har gjort ett grymt jobb att bemöta allt hat, alla dumheter och felaktigheter som diverse haverister, låtsasmäklare etc kommit med.
De har inte lyckats blanda bort korten.

Och nej, jag har aldrig röstat på KD heller, även om denna soppan fått mig att vilja sympatirösta på Ebba. Dock kommer väl det något nytt skäggbarnsutspel eller Adaktussons fula nuna ivägen denna gången också.

Medhålles. Rycktes själv med i drevet och kände att Ebba borde släppa husköpet. Tur att Flashback finns att tillgå så man smidigt kan sätta sig in i frågan på riktigt. . Media går på uppgifter från en brännvinsadvokat. Vevar historien i ett halvår innan de tillslut får bekänna färg och göra ett gediget journalistiskt arbete för att inte helt stå offside efter nästa förhandlingen i tingsrätten. Ebba Busch har ryggrad, den saken är tydlig efter denna affär.

Socialdemokratins gatubusar i media ställs offside av Ebba Busch. Ännu en gång.
Media agerar villigt nyttiga idioter åt en rättshaverist dömd för sexuella övergrepp mot barn.
Förtalsåtalet kommer läggas ner.

Det blir en smutsig valkampanj nästa år, den saken har Socialdemokraterna gjort tydlig.
2021-02-27, 21:35
Medlem
MrBubss avatar
Jag håller med tidigare kommentarer från Reimer och DeValera att media har skött rapporteringen kring denna affär på ett makabert dåligt sätt.

De allra flesta har struntat i att ta reda på fakta/sanning om hur denna soppa har kunnat utvecklas som den har gjort och det är faktiskt riktigt, riktigt illa.

Istället för att granska och gräva fram uppgifter har det vinklats för att få läsare/medborgare att tro på rena falsarier och det är ju för väl att Flashbacks detektiver jagat uppgifter för att ta reda på den sanning som medierna kategoriskt undvikit.

Detta ger faktiskt rysningar och kalla kårar längs ryggraden.

Kan vi inte längre lita på att tidningar och TV försöker ta reda på fakta och skildra det som hänt på ett öppet och ärligt sätt?

Nu liknar det ju USA på ett allt annat än smickrande sätt, där media är styrda att vinkla nyheter på ett sätt som gynnar deras uppdragsgivare och finansiärer.

Jag hoppas det blir granskningar i kölvattnet av detta för så här ska vi fasen inte ha det i Sverige!!

Många inom media borde skämmas över denna omdömeslösa och usla rapportering!
2021-02-27, 21:37
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Eftersom det är Ebba som skrivit på kontraktet så blir det ju svårt att hävda att någon annan gjort det...
Du menar att hon skulle gjort affären genom en bulvan - skulle hon startat ett fastighetsbolag? Är inte partiledare berättigade att köpa bostad?
Hon har ju ett juridiskt ombud som för henens talan gentemot tinget. Vad är det för ombud du svamlar om?

Just det ditt ljushuvud och att Ebba har pratat..,ord står mot ord.

Bulvan låter kriminellt, jag ska ge dig ett exempel på hur det går till ute i den stora vida världen.

https://bostadsjuristerna.se/villa/

Det kostar lite mer men nog har Ebba råd och vad kostar då inte det här som är?
Senast redigerad av Hursomhelsting 2021-02-27 kl. 21:44.
2021-02-27, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Jag har ingen källa om de fyra mailen. De har dock nämnts i rätt många inlägg i denna tråd. Och det har skrivits att Ebba inte svarat på dem. Men du kanske vet ur det förhåller sig med dem?

Den användare som påstår (oftas och påstridigt) att mailen existerar är även den som påstår att det finns värderingar på mellan 5-8 miljoner.
Användaren har skrivit hundratals inlägg med diverse invektiv om Ebba kryddat med fantasier och lögner så jag har störta misstanke att det helt enkelt är en lögn.
Visst finns vissa misstankar om att det är en användare som är personligt inblandad i ärendet på ett vis men bäst att inte skriva mer om det för att inte bryta mot några av FB:s regler.
2021-02-27, 21:46
Medlem
Marcus Oscarsson har fått pudla och tagit bort båda två tidigare inlägg, och nu lagt ut en neutral utan hans snedvridna ord, och påståenden om svar och saker som inte är.

Det är ju klart att man kan klippa och klistra in svar som man vill, men att klippa så man inte får se hela helheten, riktigt fult gjort mot Esbjörns och hans anhöriga runt honom. Esbjörn är tydlig med att han inte vill sälja. Tycker det framgår tydligt att han fattade först vad det hela innebar dagen efter när Ebba började röja på tomten. Normalt förstånd förstår att har man sålt något så kan man inte kräva att den gör si eller gör så med egendomen. Det visar att han inte förstod.
2021-02-27, 21:47
Medlem
SvenBergmans avatar
Herregud.

Ebba är så körd, eller ska vi säga "överkörd "?

Hon beter sig som en riktig liten häxa. Hur kan hon göra så här mot en gammal man?

Helt obegripligt men väldigt intressant att se ett politiskt självmord i realtid.
2021-02-27, 21:49
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystic-Man
Märkligt ändå att vissa inte ger sig ens efter att E-Björn själv kommit till tals och mer eller mindre bekräftat Ebbas historia till punkt och pricka inför öppen ridå framför påslagen tv-kamera.

Alla jävla pseudediskussioner om pris/kontrakt/mäklare är ju inte vatten värt utan visar bara på hur många jävla troll denna tråd dragit till sig. Att ni bara orkar fortsätta. Föreslår mod börjar rensa lite och hänvisar dessa till konspirations-delen.

Tack igen ni som orkat stå upp för sanningen, ni vet vilka ni är. Ni har gjort ett grymt jobb att bemöta allt hat, alla dumheter och felaktigheter som diverse haverister, låtsasmäklare etc kommit med.
De har inte lyckats blanda bort korten.

Och nej, jag har aldrig röstat på KD heller, även om denna soppan fått mig att vilja sympatirösta på Ebba. Dock kommer väl det något nytt skäggbarnsutspel eller Adaktussons fula nuna ivägen denna gången också.

Efter att jag tittade på EB i 30-minuter på Svtplay inser jag att hon håller på att tappa det.

https://www.svtplay.se/video/30275082/30-minuter/30-minuter-avsnitt-6

Det känns otryggt för KD att ha en så hatisk och hal partiledare som försöker blåsa senila människor på deras egendom. Intervjun jag länkar till är dessutom en ordentlig genomklappning för EB.
2021-02-27, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Just det ditt ljushuvud och att Ebba har pratat..,ord står mot ord.

Bulvan låter kriminellt, jag ska ge dig ett exempel på hur det går till ute i den stora vida världen.

https://bostadsjuristerna.se/villa/

Det kostar lite mer men nog har Ebba råd och vad kostar då inte det här som är?
Menar du att man ska anlita en jurist för att köpa fastigheten åt en - men det ÄR ju samma som en bulvan. I stora vida världen är det brukligt att man själv köper fastigheten.
Hur tror du att det går till...? Kan du inte förklara vad de tär för ombud du far efter.
2021-02-27, 21:52
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Efter att jag tittade på EB i 30-minuter på Svtplay inser jag att hon håller på att tappa det.

https://www.svtplay.se/video/30275082/30-minuter/30-minuter-avsnitt-6

Det känns otryggt för KD att ha en så hatisk och hal partiledare som försöker blåsa senila människor på deras egendom. Intervjun jag länkar till är dessutom en ordentlig genomklappning för EB.

Tvärtom, intervjun är del i det som vände hela skutan. Mycket skickligt och professionellt hanterat av Busch.

De enda som är senila, det är de som tror att Esbjörn är senil. Man får vara extremt hjärnskadad för att tro att Esbjörn är senil, efter allt som framkommit.
2021-02-27, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Marcus Oscarsson har fått pudla och tagit bort båda två tidigare inlägg, och nu lagt ut en neutral utan hans snedvridna ord, och påståenden om svar och saker som inte är.

Det är ju klart att man kan klippa och klistra in svar som man vill, men att klippa så man inte får se hela helheten, riktigt fult gjort mot Esbjörns och hans anhöriga runt honom. Esbjörn är tydlig med att han inte vill sälja. Tycker det framgår tydligt att han fattade först vad det hela innebar dagen efter när Ebba började röja på tomten. Normalt förstånd förstår att har man sålt något så kan man inte kräva att den gör si eller gör så med egendomen. Det visar att han inte förstod.
Han har inte pudlat, det är du som försöker plantera in lögner i tråden.

Det här är kommentarer från inlägget som är kvar. Förmodligen blev diskussionen het och tonen mot Esbjörnligan allt för hård.

Citat:
Xxxx Xxxx
Tack för att du delar Marcus. Men va hände med det tidigare inlägget om samma sak. Hade en väldigt intressant diskussion där som verkar försvunnit? Var det folk som inte kunde sköta sig 🙂

Författare
Marcus Oscarsson

Ja Daniel men det är exakt samma TV-inslag i detta inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in