Citat:
Ursprungligen postat av
Glanton
Monstraat är ett band jag så gärna vill tycka om. Men av någon anledning så klaffar det inte hos mig fullt ut. Antar att ambitionen är att slå in tänderna på folk med en Katharsis/Teitanblood känsla toppad med en ”håll käften” attityd. Vilket ju låter som en våt dröm såklart. Min känsla är att ljudet är dåligt på ett dåligt sätt, utan kuk i botten. Eller är det mig det är fel på!?
Får Monstraat till det så kan nästa släpp sopa banan med jävligt många konkurrenter.
Hinsides låter som en punkigare version av Ultra silvam tycker jag. Inte riktigt min kopp te. Finns säkert folk som uppskattar den svängen dock.
Lyssnar nu på -
Lamp of murmuur - Heir of ecliptical romanticism
Känns som att knappt en käft i tråden fattat hur bra detta är.
Helt klart dig det är fel på!

Skämt åsido, för mig lyckas de verkligen leverera det du beskriver, en överjävlig dra åt helvete-käftsmäll.
Den där stökiga, fula punkigheten jag uppskattar hos Hinsides, som jag tycker att Ultra Silvam tappade på fullängdaren (live är den dock kvar, heeelvete vad bra de är!), tycker jag även är närvarande i Monstraat. Det kanske är där det skär sig för dig?
NP:
Flame Acausal - Contra Mundum in Aeternum
Detta sopar dock banan med allt ovanstående. Det har gått fem år sedan denna demo släpptes och det finns fan inget band jag vill höra ny musik av mer än dem.