2021-02-27, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ändå skulle du per automatik ställt dig på Binninges sida!
Nej på Esbjörns, under förutsättning att den här tråden inte existerat och att RA varit DEN ENDA som stått på EB:s sida. Under de förutsättningar jag angav hade jag inte haft den blekaste om vad Binninge är för en typ och inte brytt mig om att ta reda på det heller.
Nu vet jag vem han är och i nästa fall där han sticker upp sitt fula tryne kommer jag att reflexmässigt döma ut den han tar i försvar. Precis som jag (sedan 15 år) reflexmässigt dömer ut alla som Agnarsson tar i försvar.
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Detta handlar nog mest om Ebba har något förtroendekapital kvar som politiker som den som värnar mest om gamla människor och hur de ska behandlas.

Hur ska hon kunna fortsätta hävda i talarstolen att hon bäst förstår sig på att hjälpa gamla människor och inte bäst hur man utnyttjar dem?

Är det Ebba Busch fastighetsaffär om hur man lurar inte bara huset utan även skjortan av en gammal gubbe som kommer kosta de konservativa valet 2022?

Bara för man är gammal har man väl inte rätt att bryta mot lagen och göra vad man vill, eller?
Medlem
Citat:
Mycket riktigt, det är därför som Esbjörns ombud, i direkt strid med Esbjörns eget uttalande, försöker göra gällande att avtalet är ogiltigt.

Men de jobbar i motvind, de är lite som puff och puff som pratar i mun på varandra men med den skillnaden att de också säger emot varandra och ivriga i att lägga fram bevis som talar emot deras egen sak.

Extra jobbigt blir det ju när det visar sig att Binninge lagt upp strategin innan han ens träffat sin klient, och klienten sedan säger emot strategin i media

Jag vet inget om Binninge, jag struntar i vad han gjorde för 15 år sedan, men hittills har han skött ärendet bra, med hjälp av media som granskat Ebbas trovärdighet. Nu kan i iallafall inte Ebba snacka sig till en seger med bara trovärdighet i bagaget.

Ebba Busch måste ha rättsliga grunder och bevis som styrker hennes talan i domstol. Frågan är om det är rätts sorts talan, eller om Ebba kan ändra sin talan.

Sen krävs det djupa kunskaper om kontraktsläran och hävning, och där har Esbjörn gjort bra ifrån sig när ha framfört att han sagt upp (hävt) avtalet med Ebba, utan påverkan av utomstående. Då faller Ebba och Aftonbladets skvaller om att Esbjörns vilja kapats av andra hans omgivning. Nu vet vi att Esbjörn själv verkligen inte vill sälja. Frågan om det var ett väsentligt skäl till hävning av avtalet, är avgörande för eventuellt skadestånd till Ebba.

Hävning från Esbjörn sker i belysning av att han accepterar Ebbas erbjudande som gavs i form av en utfästelse på Facebook. Ebba framför att hon är villig att avstå från köpet, i ett anbud han ger accept på i både ord och med konkludent handlande.
2021-02-27, 15:02
Medlem
Marcus Oscarsson har gjort ett nytt inlägg på Facebook:

https://www.facebook.com/591566134283366/posts/3469459569827327/

Citat:
ESBJÖRN PEKAR UT SIN BRORSON 🔸 ”UPPRÖRD NÄR HUSET FALLIT BORT FRÅN STORA FAMILJEN” 🔸 NY BILD AV EBBAS HUSKÖP

Esbjörn som sålde sitt hus till Ebba Busch (KD) men sen ville häva affären efter att Ebba ville göra om i trädgården framhåller sin egen släkt när han får frågan av TV4 huruvida någon annan påverkat honom att ändra sig och behålla huset och legat på för att Esbjörn skulle agera på något visst sätt.

- Nej, men jag har ju ringt och pratat med några som har velat komma och titta tidigare och den som jag trodde var mest benägen att få komma hade inte tid och komma då när jag ringde upp och pratade – min brorson. Så då föll det bort.

◾️ Fråga: Vad sa brorsonen när du hade skrivit under kontraktet med Ebba och berättade för din brorson att nu ska jag sälja huset. Vad sa han då?
- Han körde vokabulär med henne som jag inte vill… enligt Ebba har han varit grov i käften. Han fick reda på att huset hade mer eller mindre fallit bort från den stora familjen. Det måste ha tagit skruv ordentligt eftersom han bar sig åt på det viset, säger Esbjörn som uppger till TV4 att han i princip löst ut sina brorsbarn och systerbarn.

ANALYS
Se Esbjörn svara med egna ord kring varför han vill häva affären i detta TV-inslag

https://bit.ly/3aV6VGu
2021-02-27, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det är gjort så pass i närtid att man hittar en hänvisning till adressen Humlegatan 10A i Västerås när man söker på Esbjörns namn. Om det är den här lägenheten (?) så såldes den den 10 september 2020...

https://www.booli.se/slutpriser/humlegatan/94978
Ok då såldes den via mäklare i vart fall. Märkligt att han ville ha en mäklare då men inte vid försäljningen av huset? Det ter ju sig väldigt konstigt! Dessutom är det avtalet gjort efter detta så då hade han ju inte alls blivit informerad om vad ett kontrakt innebär vid kontraktsskrivandet vid huset.
2021-02-27, 15:05
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Haha så ett inlägg från en Flashbacktråd utgör ditt bevis trovärdigt!

Så det finns alltså inga som helst bevis på att Esbjörn skulle sålt en annan fastighet i närtid utan är bara påhittat av Ebbaklanen.

Esbjörn äger ingen annan fastighet, har så vitt känt aldrig gjort, och har således heller aldrig sålt någon annan fastighet och det har vad jag vet heller aldrig hävdats.

Däremot finns det ett belägg för att Esbjörn sålt ett "objekt" i form av en lägenhet i den psykologutredning av Esbjörn som gjorts. Där framgår att Esbjörn själv berättat detta och uttalandet styrks av att han enligt folkbokföringen frånflyttat sin lägenhet i Västerås.

Binninge har försökt bortförklara detta i inlagor till domstolen, men har problem med det och uttrycker sig extremt luddigt.

Därav t.ex. min spekulation att Maggan lurat av Esbjörn hans lägenhet, med förklaringen att han behövde pengarna för att driva denna tvist.
2021-02-27, 15:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag vet inget om Binninge, jag struntar i vad han gjorde för 15 år sedan, men hittills har han skött ärendet bra, med hjälp av media som granskat Ebbas trovärdighet. Nu kan i iallafall inte Ebba snacka sig till en seger med bara trovärdighet i bagaget.

Ebba Busch måste ha rättsliga grunder och bevis som styrker hennes talan i domstol. Frågan är om det är rätts sorts talan, eller om Ebba kan ändra sin talan.

Sen krävs det djupa kunskaper om kontraktsläran och hävning, och där har Esbjörn gjort bra ifrån sig när ha framfört att han sagt upp (hävt) avtalet med Ebba, utan påverkan av utomstående. Då faller Ebba och Aftonbladets skvaller om att Esbjörns vilja kapats av andra hans omgivning. Nu vet vi att Esbjörn själv verkligen inte vill sälja. Frågan om det var ett väsentligt skäl till hävning av avtalet, är avgörande för eventuellt skadestånd till Ebba.

Hävning från Esbjörn sker i belysning av att han accepterar Ebbas erbjudande som gavs i form av en utfästelse på Facebook. Ebba framför att hon är villig att avstå från köpet, i ett anbud han ger accept på i både ord och med konkludent handlande.
Han säger själv att han ville sälja men ändrade sig när hon tog ner träd på tomten efter köpet. Tycker du att det är rimlig anledning att vägra fullfölja en försäljning?
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Instämmer. Det bekräftar den genuina oärlighet hon tidigare visat prov på .
Fast det sa jag inte. Har inte med oärlighet att göra. Det handlar om att man som politiker inte kan räkna med att man kan agera som alla andra.
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Det var kärringen på kursgården som bjöd 2.5. Klart Esbjörn inte sålde till henne. Klart hon blev sur när Esbjörn sålde till Ebba utan att berätta nåt för henne.

Viktig detalj är också att Esb varit öppen för försäljning under hela 7 års tid !.
Han har själv medgett att han haft spekulanter där som kollat under dessa år, men dessa har sen backat, Esb har dock inte nämnt vilka summor som då erbjöds för fastigheten. Esb trissade alltså upp priset till 3,9 där Ebba startade på 3,8, där det då villkorades att Ebba tog hand om all skit + sanering.

Sett i backspegeln visste alltså Esb om att Ebba låg pyrt till och behövde nytt boende omgående pga skilsmässan, hon hade aldrig varit intresserad av huset innan, där då Esb utnyttjar situationen toll sin fördel och höjer med 100k, trots Ebba:s värderingar + Anticimex utlåtanden. Allt är frid och fröjd tills kontraktet skrevs, sen brakade skiten loss.

Officiellt: Esbjörn ansåg att det skulle vara skogstomt även i framtiden, och Ebba började såga direkt.
Inofficiellt: Esbjörn fick fan av Matz och Majkgård med egna intressen i fastigheten.

Varför skulle Matz och Majkgård ihop med Monica härja som dom gjort, om Esb blivit förbannad för att dom sågade ner träd på tomten....Esb stod ju och skrattade när dom sågade och babblade om att Ebba var uppe på kontoret (övervåningen) i huset.

Skogstomten är alltså en jävla usel ursäkt för att försöka rädda medierna samt Esb:s "vänner".
Senast redigerad av vittne-x 2021-02-27 kl. 15:11.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Haha så ett inlägg från en Flashbacktråd utgör ditt bevis trovärdigt!

Så det finns alltså inga som helst bevis på att Esbjörn skulle sålt en annan fastighet i närtid utan är bara påhittat av Ebbaklanen.
Det kommer från psykologen som utredde Esbjörn så det är antingen han eller Majkgård som har sagt det. Har du inte lärt dig att det är fult att ljuga?
2021-02-27, 15:08
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Nej det kan inte betraktas som utgångsbud hur tänkte du där?
Ebba var ju totalt omedveten om att någon annan lagt bud på kåken och hur stort det budet var. Utgångsbudet i den här affären var 3,8. Inget annat.
Okej! Låt gå för det, men jag satte det inom citationstecken.

Det var alltså som ett svar på den här insinuanta anklagelsen mot Ebba, som jag pekade på att Ebba faktiskt höjt sitt bud. Med tanke på att det alltså avgivits tidigare bud på fastigheten, kan det ändå sägas att en slags budgivning pågått under ett eller flera decennier, där Ebba slutligen var den som lade ett bud säljaren var villig att acceptera.
Någon reguljär budgivning via mäklare med något utgångsbud har naturligtvis inte förekommit, vilket jag heller aldrig påstått.
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Det är det ingen som vet. Ebba Buschs bud är på intet vis konkurrenskraftigt.
Om man köper en fastighet och man vill undvika tex budgivning så brukar man gå ut över utgångsbudet. Normalt brukar vara 10% höjning på utgångspriset för att slippa bud, det hade varit ett konkurrenskraftigt bud.
Dessutom med Ebba Buschs fulspel här så hade hon ingen konkurrens, hon agerade fort och med hög precision för att Esbjörn inte skulle hinna reagera.
2021-02-27, 15:08
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Fast det är ju många som är med här i tråden som inte heller fattar, trots att det förklarats gång på gång. Alla i Sverige som inte förstår att en fastighet är såld när den är såld kan ju inte vara med och tjafsa i den här tråden. Att så många i tråden inte fattar är ju ett väldigt tydligt tecken på att det inte alls är ovanligt att människor tror en massa saker som är fel.

Att "sålt är sålt" har uppenbarligen inte Binninge förklarat för Esb, vilket en kompetent advokat omedelbart skulle ha gjort. Och Esb hade nog fattat galoppen om det förklarats för honom. Men det ingick naturligtvis inte i planen att Esb skulle uppdateras.
Det beror ju på hur affären har gått till. Det finns lagar som kan upphäva skriftliga avtal, tex. om ocker etc. Det har refererats tidigare i tråden. Allt är inte så svart eller vitt som du tror.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in