2021-02-27, 01:58
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Jag tror att svenska myndigheters försvarstal kommer att likna det budskap som sprids av Anders Tegnells anhängare här på Flashback. Anders Tegnell kommer att utmålas som en frälsare för ekonomin och samhället, genom att han höll samhället igång igenom epidemin. Politiker, tjänstemän och journalister kommer att förtränga att det var Anders Tegnell själv som skapade Sveriges kris, genom att medvetet släppa in viruset till Sverige.

Såvida viruset hade stoppats tidigt, så hade Sverige besparats en mängd bekymmer. Men ingen person med inflytande kommer att prata om misslyckandet i epidemins inledning. Dom som styr det offentliga samtalet kommer att fokusera på att Anders Tegnell räddade svenskarna från "lockdown".

Taiwan visar vad som fungerar. Men svenska journalister kommer att prata tyst om Taiwan, och hellre jämföra Sverige med länder som har haft enorm smittspridning. Genom att jämföra med dom sämsta, så kan Anders Tegnells strategi utmålas som en framgång.

Det var som att spela rysk roulette med folkets hälsa som insats. Men det var Anders Tegnells specialvariant på rysk roulette. Specialvarianten går ut på att man spelar med 6 kulor i trumman.

Ja, mig får du bara medhåll från, så är det...
Citera
2021-02-27, 02:08
Medlem
Surtrutens avatar
Fp
Citera
2021-02-27, 02:46
Medlem
Jofs avatar
Hittar inte var ni diskuterat att sällskap över en person inte tillåts på vissa ställen,
Men kan ett sällskap bestå av EN person?
Om jag vill gå på Grands Veranda i Stockholm.
Får jag sitta där ensam endast?
Citera
2021-02-27, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jo, jag skrev ju också att de inte borde få resa! Man borde ha spärrat av Stockholm och satt hela staden i karantän innan sportlovet började, eller ännu hellre tidigare.

Grundproblemet genom hela denna pandemi har varit bristen på skarpa åtgärder. Även om det har funnits ett lagrum någonstans i ett undanskymt kapitel så har man inte velat använda polis och militär för att stänga av områden och upplösa folksamlingar tex syrianska begravningar i Södertälje.
Det är ju jättetrist att behöva använda våld och repression men det är ju bättre att slå till direkt än att vakta norska gränsen med militär när det redan är försent.
Citera
2021-02-27, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Hittar inte var ni diskuterat att sällskap över en person inte tillåts på vissa ställen,
Ja du.. det enda som är klart är att det verkar helt omöjligt att komma med tydliga direktiv.
Citera
2021-02-27, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Om du vill veta något om biverkningar så är det ju bara att söka.
Du diskuterar ju som att det vore en ny medicin. Den är över 40 år gammal.

Små studier? I förhållande till vad?

Det kanske gör covid starkare. Vem fan vet. Vi får vänta på bättre data. Det finns smartare människor än oss här i tråden som följer det där och om det vore en game changer hade vi förmodligen fått höra det vid det här laget.
Citera
2021-02-27, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof

Eftersom idioterna aldrig klarar av att vara tydliga när de kommunicerar sina rekommendationer är det tyvärr ingen som vet. Du får lyssna på kärringjäveln Hallongren på måndag men tror inte du kommer bli klokare.

Jag tror att man vill komma åt negrerna som sitter i stora gäng på gallerior hela dagarna.
Citera
2021-02-27, 07:27
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Serious Neurological Adverse Events after Ivermectin—Do They Occur beyond the Indication of Onchocerciasis?
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5929173/

Inte illa endå, 48 funna seriösa fall av biverkning.
Gissar på att det dör fler varje månad av Ipren i Sverige.

28 seriösa fall då 20 troligen berodde på annat.

Forty-eight cases have been reported from multiple countries in which ivermectin has been prescribed for multiple indications; clinical review excluded 20 cases with more probable explanations or other exclusion criteria. Within the remaining 28 cases, there is supportive evidence for a causative role of ivermectin

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5929173/

Paracetamol är också "farligt" o det tar folk i onödan för att kunna jobba när de är sjuka o borde vara hemma istället. Ger ju många leverskador.

"Överdosering av Alvedon har lett till svåra leverskador och på kort tid har två personer tvingats till transplantation.

Därför går nu överläkare Kai Knudsen vid Sahlgrenska Universitetssjukhuset ut med en skarp varning.

– Jag tycker riskerna överstiger vinsten för patienten. Jag är tveksam till att den här medicinen överhuvudtaget behövs, säger Knudsen till SVT Nyheter. "

https://www.expressen.se/gt/sjukhusets-larm-alvedon-kan-ge-svara-leverskador/
Citera
2021-02-27, 08:18
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Eftersom idioterna aldrig klarar av att vara tydliga när de kommunicerar sina rekommendationer är det tyvärr ingen som vet. Du får lyssna på kärringjäveln Hallongren på måndag men tror inte du kommer bli klokare.

Jag tror att man vill komma åt negrerna som sitter i stora gäng på gallerior hela dagarna.

Att "gäng" uppehåller sig på gallerior tillsammans med restriktioner på antal besökare inverkar negativt på butikerna som då får färre kunder.

Så är troligen en åtgärd för att hjälpa butiker i galleriorna mer än att begränsa smittspridning.
Citera
2021-02-27, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH

Det går ju inte att vara tydligare. En person tillåts vid bord i gallerior, det betyder att det inte är tillåtet för 2 personer eller för den delen en halv person att sitta vid samma bord. En person betyder en person.

FHM har ju tidigare uppmanat att skall man gå ut och handla så gå en person i taget och inte fler.
På så sätt kan man förstå den här begränsningen med att max 1 person får sitta vid ett bord hos galleriorna.
Senast redigerad av Mrbosun 2021-02-27 kl. 08:39.
Citera
2021-02-27, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
Det går ju inte att vara tydligare. En person tillåts vid bord i gallerior, det betyder att det inte är tillåtet för 2 personer eller för den delen en halv person att sitta vid samma bord. En person betyder en person.

FHM har ju tidigare uppmanat att skall man gå ut och handla så gå en person i taget och inte fler.
På så sätt kan man förstå den här begränsningen med att max 1 person får sitta vid ett bord hos galleriorna.

Det går att vara mycket tydligare. Framförallt ska man inte kalla till pressträff varenda dag för att meddela om en minimal förändring i de allmänna råden. Normalt folk orkar inte se den fula Hallengren stå och stånka i rutan varje dag och skiter fullständigt i att ta till sig råden.

Det var betydligt bättre innan regeringen fick fnatt i december nån gång och började ta över allt själva.
Citera
2021-02-27, 08:55
Medlem
Medcrams senaste video tog upp hur man kan resa säkrare. Lite USA-fokuserat men en hel del användbar info. Han pratade mycket om varför HEPA-filter i flygplanen fungerar bra men också situationer som innebär ökade risker där man i stället kan ha munskydd och glasögon (tex köer till säkerhetskontroller och tiden där flygplanet inte har ventilationen påslagen). Poängterade också vikten av god ventilation.

COVID 19 Travel Tips: Safety, Restrictions, Flying During Pandemic
Citat:
Key strategies to travel safely during the COVID 19 pandemic: What are the current COVID 19 travel restrictions for people living in the United States? How safe is air travel/flying during COVID? How do I optimize safety and convenience while traveling or flying during a pandemic? Where can I find the latest coronavirus safety information on COVID travel and restrictions?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in