2021-02-26, 19:31
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Nu är du snobbig. Låt jäntan få vara med och diskutera juridik, i rättsvillfarelsens förlovade land.
Mer nyfiken än snobbig. Men det är kanske för att jag är så gammal (född 1583) och gammal jurist som jag undrar.
2021-02-26, 19:31
Medlem
Jag vill egentligen inte yttra mej i denna ”härva” mer. Men jag tycker som följande: Jag tycker inte att Ebba Busch ger något trovärdigt intryck. Om hon blir fälld för förtal - bryr jag mej egentligen inte om. Även om det är ett avskyvärt brott som hon nämner om ang. Esbjörns juridiska ombud på hennes fb. Om - som vissa påstår - att det är bekanta till Esbjörn som utövar påtryckningar på honom, tycker jag egentligen i så fall är oväsentligt. Jag tycker mer och mer i denna ”fastighetsaffär” att Ebba Busch inte visar någon som helst respekt till Esbjörn som person. Det är en gammal människa som ångrar sej ! Försök förstå det Ebba Busch ! Oavsett om du har juridiken på din sida. Jag har tidigare röstat på kd. Tror inte jag kommer göra det mer. Jag kommer inte kommentera något ev. svar på mitt inlägg.
2021-02-26, 19:34
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Om du vill framstå som intelligent och trovärdig, bör du ha koll på sådana saker innan du postar.
Har Ebba valt? Varifrån har du fått det?

Har du kontrollerat hur många lämpliga objekt i Marielund som varit ute till försäljning mellan Ebbas skilsmässa i december 2019, då hon fick akut behov av en ny bostad, och den dag hon satt med ett undertecknat avtal om köp av Esbjörns hus? Eller ens de senaste tio åren?
Vilka objekt har hon kunnat välja mellan?

Kollar efter sånt emellanåt och finns gott om objekt som skulle passa hon som snyftande säger hennes barn är hemlösa.
2021-02-26, 19:39
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristerz
Tycker det är märkligt att en topp 3 politiker i Sverige fortsätter strida om detta hus vilket kan påverka hennes karriär som hon förmodligen kämpat hela sitt liv för!?

och det är ett jäkla ruckel till hus!

Vad döljer denna tomt?

guld?

Vad gör det värt att chansa i Ebbas fall??

jag får inte ihop det.
Det beror på att du inte är insatt i ärendet utan enbart följt vad media skrivit. Det är inget klander mot dig utan mot media som ger en vinklad, ensidig och felaktig bild.
2021-02-26, 19:39
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Mer nyfiken än snobbig. Men det är kanske för att jag är så gammal (född 1583) och gammal jurist som jag undrar.
F*n vad coolt att vi har en sån gamling i tråden! Dej får man inte göra fastighetsaffärer med alltså?

Har du förresten hört något om köpeavtalet är bevittnat eller inte? Orkar inte skanna igenom hela tråden...
2021-02-26, 19:40
Medlem
Ankan-mannens avatar
Esbjörns släkting verkar inte varit så intresserad av gården, varav detta plötsliga intresse.
2021-02-26, 19:40
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
F*n vad coolt att vi har en sån gamling i tråden! Dej får man inte göra fastighetsaffärer med alltså?

Har du förresten hört något om köpeavtalet är bevittnat eller inte? Orkar inte skanna igenom hela tråden...
Nej köp inte av mig!
Jag har bara sett delar av köpekontraktet. Kan någon som har hela dela det? (Det är lite svårt att leta igenom tråden.)
2021-02-26, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aroblin
Hur kan en politiker som Ebba Busch i programmet "30 minuter" på SVT säga, att hennes barn är typ "hemlösa"?

Hon lär tjäna 150 000+ i månaden? De kan bo på ett schysst hotell? Hon kan säkert köpa ett hus utan att ta lån?

Inser hon inte att hon hånar människor som är hemlösa på riktigt? KD värnar ju om äldre och just nu blir många äldre människor, hemlösa på riktigt.

Läste någonstans om att hon redan äger tre hus, som hon hyr ut. Kanske någon annan som sitter på mer info om det?
2021-02-26, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ebba blir Sveriges nästa statsminister när hon syr ihop det borgerliga blocket!
Lär vara rätt höga odfs att den dpådomen skulke slå in. KD lär väl knappt komma in i riksdagen nästa val och nu har ju väldigt många sett Ebbas sanna lurifaxande giriga ansikte vilket definitivt stängt dörrarna för hennes redan mikroskopiskt lilla chans att bli minister av ens något slag.
2021-02-26, 19:46
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankademiker
Kollar efter sånt emellanåt och finns gott om objekt som skulle passa hon som snyftande säger hennes barn är hemlösa.
På Hemnet finns i dagsläget 0 objekt till salu och enbart 11 har sålts sedan åtminstone 2013 i området Marielund-Selknä (där inte ens hälften kan komma ifråga för någon i Ebbas livssituation).
https://www.hemnet.se/bostader?location_ids%5B%5D=940961

Kan du inte göra en lista på de objekt det "f[a]nns gott om" för Ebba att välja mellan under första halvan av år 2020!

Sedan kanske du förstår själv att det inte var Ebba som "valde" att "polisanmäla" (eller något sån't) sig till en ny bostad, utan det var Esbjörn (eller kanske rättare hans tre fiender) som valde att försätta Ebba i en situation där hon måste gå till tings för att hävda sin rätt.
Behöver jag förklara för dig att det inte ingick i Ebbas plan från början när hon valde en fastighet att köpa, att "välja" att "polisanmäla" (eller något sån't) istället för att se sig om efter ett annat objekt?
2021-02-26, 19:48
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Sin egendom som han SÅLT. Newsflash - det är inte din egendom när du har sålt den. Då är det den nya ägarens egendom. Vad Esbjörn vill är alltså att tillskansa sig Ebbas egendom.
Det är ju detta de tvistar om!! Finns inget rätt eller fel än så länge. Esbjörn ville inte sälja men fick påtryckningar av en enveten och envis Ebba Usch.

EB är fenomenal på att slänga iväg ett brett leende men när hon inte får som hon tänkt så smalnar ögonen av och hon blir aggressiv. Har du inte sett avsnittet i 30 minuter? Hon försöker avleda en otrevlig fråga med ett brett flörtigt leende till programledaren Anders men när det inte funkar tappar hon tålamodet och visar vem hon egentligen är. Hon har en obehaglig personlighet som hon bara visar när det går henne emot
2021-02-26, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
På Hemnet finns i dagsläget 0 objekt till salu och enbart 11 har sålts sedan åtminstone 2013 i området Marielund-Selknä (där inte ens hälften kan komma ifråga för någon i Ebbas livssituation).
https://www.hemnet.se/bostader?location_ids%5B%5D=940961

Kan du inte göra en lista på de objekt det "f[a]nns gott om" för Ebba att välja mellan under första halvan av år 2020!

Sedan kanske du förstår själv att det inte var Ebba som "valde" att "polisanmäla" (eller något sån't) sig till en ny bostad, utan det var Esbjörn (eller kanske rättare hans tre fiender) som valde att försätta Ebba i en situation där hon måste gå till tings för att hävda sin rätt.
Behöver jag förklara för dig att det inte ingick i Ebbas plan från början när hon valde en fastighet att köpa, att "välja" att "polisanmäla" (eller något sån't) istället för att se sig om efter ett annat objekt?

Alltså alla som säljs hamnar verkligen inte på slutpriser på Hemnet, för att man som mäklare skall kunna få publicera slutpriser där måste man ha köpare och säljares samtycke för det, dvs underskrift från båda parter på att man får publicera det där. Jobbar man inom branschen har man värderingsprogram där alla lagfarter hamnar, då kan man se alla försäljningar som har gjorts, privata och med mäklare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in