2021-02-26, 10:15
Medlem
Flickpojkens avatar
I Thunderful som jag tog upp igår har ni en möjlighet att tjäna lite pengar. Denna aktie är löjligt undervärderad nu eftersom en massa amatörer dumpade aktien.

Igår gick Thunderfull ner 10% (nådde sin absoluta botten) för sedan gå upp 18%. Nu fortsätter aktien upp.

Och nu komme precis en strålande köp signal. Nämligen insider köp:

Thunderful Group AB
Brjann Ingvason Sigurgeirsson - Verkställande direktör (VD)
Antal: 50000
Kurs: 63,00

https://marknadssok.fi.se/Publiceringsklient/sv-SE/Rapportsammanst%C3%A4llning/Index/A001Q650-1?s%C3%B6kfunktion=Insyn
Senast redigerad av Flickpojken 2021-02-26 kl. 10:49.
Citera
2021-02-26, 10:16
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachineHeadXXX
Skulle hellre satsa på ett varumärke istället. Typ Finska Kesko, Norska Orkla, Coca Cola, Kraft Heinz eller Svenska Oatly som snart kommer till nasdaq.
Michael Burry har nyligen tagit en post i Kraft Heinz, där kan säkert vara vettigt att rygga.

Han brukar kunna ha rätt om saker ibland.

Ta det lugnt med inköp, köp efterhand det går ner, vi är mitt i en korrektion.
Citera
2021-02-26, 10:21
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
I Thunderful som jag tog igår har ni en möjlighet att tjäna lite pengar. Denna aktie är löjligt undervärderad nu eftersom en massa amatörer dumpade aktien.

Igår gick Thunderfull ner 10% (nådde sin absoluta botten) för sedan gå upp 18%. Nu fortsätter aktien upp.

Thunderful Group AB

https://marknadssok.fi.se/Publiceringsklient/sv-SE/Rapportsammanst%C3%A4llning/Index/A001Q650-1?s%C3%B6kfunktion=Insyn
Intressant, det är alltså bland annat gamla Bergsala AB (dom som har mariogubben vid motorvägen)

Här blir man ju lite sugen av rent nostalgiska skäl, vilket är helt fel sätt att investera.

Men å andra sidan hade jag tramsat och köpt ett par GME som jag tänkte härom dan hade jag hedgat mig mot blodbadet.

Fuck it, jag nappar! 100 köpta.

Fundamentalt ser det bra ut med nästa konsolgeneration och VD plus FC dunkar in miljonbelopp.
Köpte givetvis mina för 62.90, tio öre billigare än personalen enligt min tradition.
(La en order på 62.9 precis när nyheten breakade 09.37 om FCs köp, hihi)

Tack för tipset FP, synd att jag inte såg det igår.

Kollade kurvan och de har inte vart noterade speciellt länge, kursen har säkert pumpats upp av dels nintendofanboys, dels den allmänna techypen.

Här ska du fan ha cred för att ha hittat vad som ser ut att vara ett gyllene köpläge på en överreaktion.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-02-26 kl. 10:35.
Citera
2021-02-26, 10:39
Medlem
Flickpojkens avatar

Bra betslut du är a head of the pack. Se fram imot lunch köpen. Nu fick 100 000 Di prenumeranter morgon kaffer i halsen:

https://www.di.se/live/thunderfuls-vd-och-finanschef-miljonkoper-aktier-efter-raset/?variantType=REGISTER-WALL&loggedin=true

Thunderfuls vd och finanschef miljonköper aktier efter raset

Spelkoncernen Thunderfuls vd Brjann Ingvason Sigurgeirsson och finanschef Anders Maiqvist har på fredagen köpt aktier i bolaget i spåren av veckans rapportrelaterade ras. Det framgår av Finansinspektionens insynsregister.

Brjann Ingvason Sigurgeirsson har enligt Finansinspektionens insynsregister på fredagen köpt 50.000 aktier för nästan 3,2 miljoner kronor. Enligt ägardatatjänsten Holdings äger Brjann Ingvason Sigurgeirsson efter köpet totalt 4.325.000 aktier i bolaget motsvarande 6,3 procent av kapital och röster.

Anders Maiqvist har i sin tur köpt 23.500 aktier för totalt 1,5 Mkr. Enligt Holdings ägde Anders Maiqvist inga aktier i bolaget innan fredagens köp.

Thuderful rasade med drygt 40 procent på onsdagen efter att ha presenterat en kvartalsrapport som inte föll marknaden i smaken. På fredagen stiger aktien med 1,7 procent till 64,4 kronor per aktie.

De är vackert med dom här tokiga rekylerna som triggas av amatörer. Blir allt vanligare på börsen. Jag tackar och tar emot. För denna nya inkomstkälla.
Senast redigerad av Flickpojken 2021-02-26 kl. 10:48.
Citera
2021-02-26, 10:46
Medlem
bajssprutans avatar
Som sagt, Mariogubben har stått vid motorvägen sedan jag var liten, Bergsala går ingenstans.
Jag tror till och med att de har bytt ut till en nyare fräshare Mario. Länge sen jag åkte där.
Citera
2021-02-26, 11:05
Medlem
Osynk-Bjarnes avatar
Vilket ras i thunderful ja. Känns som att det kan finnas en uppsida indeed. Jag gick in med en post. Tack för tipset din kvinnokarl.
Citera
2021-02-26, 12:07
Medlem
Zneekahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachineHeadXXX
Skulle hellre satsa på ett varumärke istället. Typ Finska Kesko, Norska Orkla, Coca Cola, Kraft Heinz eller Svenska Oatly som snart kommer till nasdaq.

Tack för tips ! Kul med Oatly, helt sanslöst vilket genomslag deras ikaffe dryck har fått. Kollar man på typ kvinnor under 40 så tror jag Oatlys dryck har i princip ersatt vsanlig mjölk som kaffespädning(så stor popularitet även hos icke-veganer). Gör själv iskaffe med den ibland, himla fint

Lite svajig kanske om den är nynoterad dock ? De andra du nämner känns som stabila pjäser.

Annars blev jag lite sugen på Seneca Foods (SENEA), de paketerar och distribuerar frukt och grönsaker, under eget varumärke eller åt andra tillverkare. Fryser hackar skalar paketerar och säljer ungefär.

Market Cap $485M
Intäkter $1,4B
P/S 0,33
EBITDA $162M (+185% mot 2019)
P/E 3,75

Fina siffror men ingen skenande graf utan stabil klättring, ska läsa lite mer men ser intressant ut !
Citera
2021-02-26, 12:14
Medlem
Flickpojkens avatar
Om ni vill fortsätta botanisera i bland spelbolag så kolla på Nitro games också (Tog upp den tidigare i tråden). Detta tipset är inte dagsfärskt längre. Men Nitrogames har flera spelsläpp under 2021 och dessutom ett samarbete med snapp! De är både en kvalitets stämpel och tillgång till en jätte marknad.

Hela börsen är förresten sur idag men både Nitro game och Thunderful står emot bra!
Senast redigerad av Flickpojken 2021-02-26 kl. 12:27.
Citera
2021-02-26, 12:16
Medlem
johnthedickholmess avatar
AAK har också ett växtbaserat sortiment precis som Oatly. Fick köprek igår. https://www.carnegie.se/nyheter/aktiecase-aak/ Det där kommer växa snabbt.
Citera
2021-02-26, 13:56
Medlem
bajssprutans avatar
Haha, verkar som inget vill riktigt idag på börsen. Tror jag går ut och mördar maskrosor medan allt blir billigare innan jag handlar.
Citera
2021-02-26, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
I Thunderful som jag tog upp igår har ni en möjlighet att tjäna lite pengar. Denna aktie är löjligt undervärderad nu eftersom en massa amatörer dumpade aktien.

Thunderful Group AB

Intressant!

In på 62,20 innan stängning, misstänker att det blir en kvartalsresa utan dess like från och med måndag. Lagom till sommaren vaknar björnarna till liv igen och skriker börsras vid nästa korrigering.
Citera
2021-02-26, 16:52
Medlem
Stocken vad händer med Gevo?!

Dags att fylla på mer eller casha ut det man kan? Nere på 9,5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in