Citat:
Ursprungligen postat av
Flickpojken
I Thunderful som jag tog igår har ni en möjlighet att tjäna lite pengar. Denna aktie är löjligt undervärderad nu eftersom en massa amatörer dumpade aktien.
Igår gick Thunderfull ner 10% (nådde sin absoluta botten) för sedan gå upp 18%. Nu fortsätter aktien upp.
Och nu komme precis en strålande köp signal. Nämligen insider köp:
Thunderful Group AB
Brjann Ingvason Sigurgeirsson - Verkställande direktör (VD)
Antal: 50000
Kurs: 63,00
https://marknadssok.fi.se/Publiceringsklient/sv-SE/Rapportsammanst%C3%A4llning/Index/A001Q650-1?s%C3%B6kfunktion=Insyn
Intressant, det är alltså bland annat gamla Bergsala AB (dom som har mariogubben vid motorvägen)
Här blir man ju lite sugen av rent nostalgiska skäl, vilket är helt fel sätt att investera.
Men å andra sidan hade jag tramsat och köpt ett par GME som jag tänkte härom dan hade jag hedgat mig mot blodbadet.
Fuck it, jag nappar! 100 köpta.
Fundamentalt ser det bra ut med nästa konsolgeneration och VD plus FC dunkar in miljonbelopp.
Köpte givetvis mina för 62.90, tio öre billigare än personalen enligt min tradition.
(La en order på 62.9 precis när nyheten breakade 09.37 om FCs köp, hihi)
Tack för tipset FP, synd att jag inte såg det igår.
Kollade kurvan och de har inte vart noterade speciellt länge, kursen har säkert pumpats upp av dels nintendofanboys, dels den allmänna techypen.
Här ska du fan ha cred för att ha hittat vad som ser ut att vara ett gyllene köpläge på en överreaktion.