2021-02-25, 14:19
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Kolla på Thunderful group. Säga inte att den inte bottnar här nånstans. Folk började grina för att dom redovisade sämre vinst under Q4 (Och ökänd omsättning i enlighet med estimat).Nu ligger den under noterings kursen.

Mycket riktigt vänder Thunderful nu. Upp 7% sedan jag postade inlägget ovan.
Senast redigerad av Flickpojken 2021-02-25 kl. 14:28.
Citera
2021-02-25, 14:28
Medlem
Flickpojkens avatar
Chashade just in 8% på halva investeringen.

Väldigt bra aktie just nu stannar på pluss idag. Ligger kvar på medellång sikt också.

De är bara att tacka alla amatörer som dumpade aktien.
Senast redigerad av Flickpojken 2021-02-25 kl. 14:40.
Citera
2021-02-25, 14:42
Medlem
We Are Spindye

Ta gärna en titt på bolaget. 3 ordrar nu i februari. Dessutom efter vinsthemtagningar 1,5 månad, till igår halverad kurs från ath.
Ganska ok förutsättningar för rekyl upp tror jag.

2021-02-25
Order på 2,2 miljoner kronor - går direkt i produktion (Finwire)

2021-02-24
We Are Spin Dye fortsätter sitt samarbete med H&M och nästa vecka lanseras ytterligare nya plagg i H&M Womenswear producerade med återvunna fibrer och hållbar infärgning från We Are Spin Dye (Direkt)

2021-02-08
Order värd cirka 1,3 miljoner kronor från Bergans of Norway (Direkt)
Citera
2021-02-25, 14:45
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av houddoe
We Are Spindye

Ta gärna en titt på bolaget. 3 ordrar nu i februari. Dessutom efter vinsthemtagningar 1,5 månad, till igår halverad kurs från ath.
Ganska ok förutsättningar för rekyl upp tror jag.

2021-02-25
Order på 2,2 miljoner kronor - går direkt i produktion (Finwire)

2021-02-24
We Are Spin Dye fortsätter sitt samarbete med H&M och nästa vecka lanseras ytterligare nya plagg i H&M Womenswear producerade med återvunna fibrer och hållbar infärgning från We Are Spin Dye (Direkt)

2021-02-08
Order värd cirka 1,3 miljoner kronor från Bergans of Norway (Direkt)

Jag äger den aktien också. Modeindustrin är otroligt smutsig! Och här rensar man upp nu. Tänk på alla "miljöbovar" som handlar toppar på HM. Haha

Jag tror inte de blir nån rusning i närtid dock.
Citera
2021-02-25, 14:56
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Mycket riktigt vänder Thunderful nu. Upp 7% sedan jag postade inlägget ovan.

De vi vill ha nu är lite större aktörer som länsar säljsidan.

De ser ljust ut för alla som köper Thunderful nu.
Citera
2021-02-25, 15:56
Medlem
Gaffelpärms avatar
St Georges eco mining corp har haft en fin utveckling sista tiden. Sjönk igår men har många intressanta grejer på gång.
Köpläge igen.
Handlas för under 6kr nu
Citera
2021-02-25, 19:55
Medlem
Jag saknar tiden då det kom förslag i denna tråd. Blivit mycket drama senaste tiden.

Saknar dig också Stockis
Citera
2021-02-25, 22:22
Medlem
bajssprutans avatar
Ja, det finns en enda aktie som sticker ut idag och visar gröna siffror. AMTX

Tipsad om här. Av ingen mindre än stockcock den 15e Januari. Jag köpte direkt på 3.02.

Nu kostar den 9.90 trots dagens blodbad.
Citera
2021-02-25, 23:40
Medlem
Zneekahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Ja, det finns en enda aktie som sticker ut idag och visar gröna siffror. AMTX

Tipsad om här. Av ingen mindre än stockcock den 15e Januari. Jag köpte direkt på 3.02.

Nu kostar den 9.90 trots dagens blodbad.

En lanterna i stormen senaste veckan ! och lika paff blir man varje gång man påminns om vilket litet market cap den har. Jag är nöjd med att ha trillat in vid 7-sträcket.

Bajsis: jag jobbar på diversifiering stenhårt nu. 40% greentech 40% biofarma har faktiskt varit lite svettigt denna vecka och jag börjar smida planer för en stadigare väska.
Jag tänker att jag vill ha in i alla fall:
1 Bank/Finans - hittat en väldigt spännande amerikan som jag kanske skriver om här när jag DDat
1 Verkstad..eller industri jag blandar ihop dem lite, men thyssenkrupp eller dyl.
1 Konsument stabil kanske en mataffär eller så, här har jag inte grävt än

Jag är alldeles för färsk för att få till en perfekt diversifiering med 30+ aktier eller så men jag funderar på vilka sektorer som man borde inkorporera - söker typ 1-2 sektorer till som såklart kan ge tillväxt men även hjälpa mig stå stadigt i regnet - letar liksom inte 10bangers. Har du något tips ? edit:tips på sektor alltså ! sen kan jag leta vidare
Citera
2021-02-25, 23:46
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zneekah
En lanterna i stormen senaste veckan ! och lika paff blir man varje gång man påminns om vilket litet market cap den har. Jag är nöjd med att ha trillat in vid 7-sträcket.

Bajsis: jag jobbar på diversifiering stenhårt nu. 40% greentech 40% biofarma har faktiskt varit lite svettigt denna vecka och jag börjar smida planer för en stadigare väska.
Jag tänker att jag vill ha in i alla fall:
1 Bank/Finans - hittat en väldigt spännande amerikan som jag kanske skriver om här när jag DDat
1 Verkstad..eller industri jag blandar ihop dem lite, men thyssenkrupp eller dyl.

Jag är alldeles för färsk för att få till en perfekt diversifiering med 30+ aktier eller så men jag funderar på vilka sektorer som man borde inkorporera - söker typ 1-2 sektorer till som såklart kan ge tillväxt men även hjälpa mig stå stadigt i regnet - letar liksom inte 10bangers. Har du något tips ?
Alla balanserar som de vill. Av det där hatar jag personligen bank och finans.
Konsument stabil är alltid bra att ha i portföljen, men chilla kanske lite med köp.
Sticker räntan iväg kan vi räkna med sjunkande börs överlag.
Thyssenkrupp gillar jag då det är stål och råvarurelaterat som jag ligger nästan helt i sedan ett tag.

Hade en korrektion lite på känn och dumpade en del normieaktier plus spekulativt i förra veckan.
Var kanske lite ivrig in i vissa av råvarorna men det är gröna siffror på allt utom det nyaste trots allt.
Kanske ska det ner lite till och jag önskar jag hade mer likvider liggande

Just nu är iallafall ett lysande tillfälle att sitta likvid om man har haft ögonen på några godbitar ett tag.

CLF var en äkta "GUH!" idag, men jag ska handla mer efterhand.
Utan den hade jag legat på grönt idag med.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-02-25 kl. 23:58.
Citera
2021-02-25, 23:56
Medlem
Zneekahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Alla balanserar som de vill. Av det där hatar jag personligen bank och finans.
Konsument stabil är alltid bra att ha i portföljen, men chilla kanske lite med köp.
Sticker räntan iväg kan vi räkna med sjunkande börs överlag.
Thyssenkrupp gillar jag då det är stål och råvarurelaterat som jag ligger nästan helt i sedan ett tag.

Hade en korrektion lite på känn och dumpade en del normieaktier plus spekulativt i förra veckan.
Var kanske lite ivrig in i vissa av råvarorna men det är gröna siffror på allt utom det nyaste trots allt.
Kanske ska det ner lite till och jag önskar jag hade mer likvider liggande

Rimligt ! Jo mycket av min portfölj är den typen av företag som inte åstadkommit så mycket än även om det såklart ser spännande ut framåt - sånt är väl som flugpapper för oss rookies men jag känner nu att det skadar inte med lite positiva PE tal hehe..

Det är bra kanske att jag inte bara kan kasta in pengarna i rusande tåg och få utväxling direkt utan måste tänka ett steg längre

Februarilönen får vila lite på vanliga banken tills jag har bättre koll på hur vi står
Citera
2021-02-26, 10:08
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zneekah

Skulle hellre satsa på ett varumärke istället. Typ Finska Kesko, Norska Orkla, Coca Cola, Kraft Heinz eller Svenska Oatly som snart kommer till nasdaq.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in