Citat:
Ursprungligen postat av
Zneekah
En lanterna i stormen senaste veckan ! och lika paff blir man varje gång man påminns om vilket litet market cap den har. Jag är nöjd med att ha trillat in vid 7-sträcket.
Bajsis: jag jobbar på diversifiering stenhårt nu. 40% greentech 40% biofarma har faktiskt varit lite svettigt denna vecka och jag börjar smida planer för en stadigare väska.
Jag tänker att jag vill ha in i alla fall:
1 Bank/Finans - hittat en väldigt spännande amerikan som jag kanske skriver om här när jag DDat
1 Verkstad..eller industri jag blandar ihop dem lite, men thyssenkrupp eller dyl.
1 Konsument stabil kanske en mataffär eller så, här har jag inte grävt än
Jag är alldeles för färsk för att få till en perfekt diversifiering med 30+ aktier eller så men jag funderar på vilka sektorer som man borde inkorporera - söker typ 1-2 sektorer till som såklart kan ge tillväxt men även hjälpa mig stå stadigt i regnet - letar liksom inte 10bangers. Har du något tips ?
Alla balanserar som de vill. Av det där hatar jag personligen bank och finans.
Konsument stabil är alltid bra att ha i portföljen, men chilla kanske lite med köp.
Sticker räntan iväg kan vi räkna med sjunkande börs överlag.
Thyssenkrupp gillar jag då det är stål och råvarurelaterat som jag ligger nästan helt i sedan ett tag.
Hade en korrektion lite på känn och dumpade en del normieaktier plus spekulativt i förra veckan.
Var kanske lite ivrig in i vissa av råvarorna men det är gröna siffror på allt utom det nyaste trots allt.
Kanske ska det ner lite till och jag önskar jag hade mer likvider liggande
Just nu är iallafall ett lysande tillfälle att sitta likvid om man har haft ögonen på några godbitar ett tag.
CLF var en äkta "GUH!" idag, men jag ska handla mer efterhand.
Utan den hade jag legat på grönt idag med.