Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Visst. Pehr Gyllenhammar är tre år äldre än Esbjörn, har en fru som är dotter hälften så gammal och en dotter som är fyra år. Joe Biden är tre år yngre än Esbjörn och president i USA.
Dessa två personer har förmodligen mer hjärnkapacitet än de flesta trots sin ålder.
Strategin att utmåla Esbjörn som gaggig gjordes upp av Binninge på Monica Pernroth Lüllmaas Facebook innan han ens hade träffat honom. Det gör det extra komiskt när han påstår att doktorn och professorn inte kan göra samma sak, inte ens efter att de har läst psykologutredningen som Binninge själv har beställt. Egentligen är ju problemet att utredningen motsäger sanningshalten på Binninges egen Facebookdiagnos av Esbjörn.
Det är fakta att Binninge har gått ut i media med två anklagelser mot Ebba Bush:
1. Huset skulle vara värt 6 miljoner.
2. Esbjörn skulle vara så gaggig att han inte visste vad han gjorde.
Det är också fakta att Binninge har levererat in två intyg till tingsrätten:
1. Huset är värt 4.6 miljoner.
2. Esbjörn har inga som helst problem med att förstå vad han gjorde när han skrev under avtalet.
Ebbas ombud hade egentligen inte behövt göra någonting, men hon har ändå lämnat in två intyg som stärker Binninges intyg som bevisar att Binninge själv har gått ut med felaktig information om affären i media.
Det är ett bevis på svår faktaresistens att det fortfarande finns människor i det här landet som betvivlar fakta som Esbjörns ombud har lämnat till rätten och som dessutom stärks av Ebbas ombud. Klarar man inte av att ta till sig detta så borde man ta mig tusan få Monica Pernroth Lüllmaa som God man som straff!
Jag vill definitivt inte förtala eller smutskasta någon, men den här Binninge som är Ebjörns juridiska ombud, vilka kvalifikationer har denne man att bedriva denna typ av process? Vad jag förstått är han inte advokat, utan enbart jurist. Som sådan kan man ju vara utan att ha satt sin fot i en domstol eller varit delaktig i ett civilmål.
Har han inga erfarenheter verkar finns en uppenbarligen en risk att Esbjörn kastar sina pengar i sjön. Faktum att den enda vinnaren i denna affär blir detta juridiska ombud. Alla andra förlorare. Busch som definitivt riskerar att förlora politiskt anseende, Esbjörn som riskerar att förlora stora summor i rättegångskostnader om han förlorare, både sina egna kostnader och Ebbas och lägg dessutom till eventuellt skadestånd. Esbjörns brorsson och Pernroth förlorar delar av ett eventuellt arv.
Konstigt det här med så pass stor skillnad i värdering. Skulle den högsta värderingen stämma så ser det inte bra ut för Busch. Men stämmer den värdering som ligger runt 4,5 miljoner ser jag inte det som en belastning för Busch utan snarare att det inte finns så mycket invändningar mot köpeskillingens storlek. Visst är köpeskillingen kanske lite i underkant, men då får vi lägga till sparade mäklarkostnader samt att Ebba ska stå för bortforslande och eventuell sanering av tomten, så det jämnar ut sig.
Vad jag har sett av fasigheten så verkar själva huset i stort sett vara ett ruckel, är det beboligt överhuvudtaget? Det måste krävas stora summor att renovera eller att riva och bygga nytt. Detta måste räknas in i priset. 6 miljoner låter i mina öron rätt mycket för detta, men jag vet inte hur pass stor tomten är. Vad gäller sjötomten så såg den inte ut att gå att använda som strand, dessutom har väl andra fastigheter servitut till den lilla brygga som jag såg fanns?
Om värderingen som är 4,5 miljoner + ev. några hundra tusen stämmer, varför börja att processa om detta? Det finns en uppenbar risk att processkostnaderna kommer att göra detta till en mycket olönsam affär för Esbjörn. Den enda vinnaren verkar vara denne Binninge.