Citat:
Ursprungligen postat av
Stegbil
Nu är det ju dock inte riktigt så det har gått till. Utan det har ju framgått att den initiala kontakten togs av bekanta till EBT.
Och Esbjörn har även innan kontrakt skrivits på hört av sig till andra intressenter om dom har vart sugna på att bjuda över EBT's pris.
Tycker du att det låter som en person som är så charmad av EBT att han inte vet vad han gör?
Och tycker du att det låter som om EBT sätter käppar i hjulet för honom vad det gäller att sälja till någon annan?
Ebba, Ebbas bekanta, Ebbas mäklarkompis - you name it. Initiativet till försäljning kom inte från Esbjörn.
Jag vet inte alla vändor i den här härvan till punkt och pricka. Jag vet bara hur jag tänker. Hade jag varit Ebba hade jag låtit Esbjörn "ångra sig" och istället meddelat att jag i framtiden vore eventuellt intresserad av villan om den blir till salu - och om jag inte redan har hunnit köpa något annat hus.
Jag kan inte för mitt LIV förstå varför Ebba måste få just detta hus. Som om det vore det enda huset till salut på hela trakten. Och som om hennes stackars BARN var bostadslösa för stunden..
Det är så onödigt att skapa bad will i onödan.
Alf Svensson skulle säkert ha ett och annat att säga till om den här försäljningen. Och jag tror många både inom partiet och de som inte är medlemmar, men som kan tänka sig att rösta KD nu med pandemin i tankarna tvekar, eftersom partiledaren beter sig som en dåre..