2021-02-26, 01:01
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Den här kurvan talar sitt tydliga språk - stadigt nerför för KD sen aug 20. Bra sida går att ställa in å få resultat av alla mätningar när som helst sen 2000 - https://val.digital/Party-KD/

Klart att partiet känner oro. Alla ser att is i magen inte kommer att vara gagnelig väg - den bär utför

Edit: Som sagt går att ställa in å se perioden jag nämnde ovan - ställde om sig till utgångsläge när jag länkade

Nej, under 2020 sker inte något stort tapp, en viss nedgång, men inte något stort tapp. Det stora tappet sker under andra halvan av 2019. Men det ska då ställas i relation till en lika stor uppgång under första halvan 2019. Idag ligger partiet, trots nedgången sedan mitten 2019, fortfarande högre i opinionen än vad de gjort någon gång sedan Ebba tog över och fram till uppgången 2019.

Så, nej. Undantaget en period med en extremt hög, men tillfällig, uppgång för KD, så ligger man idag en bit över det snitt man haft under lång tid. Man ligger, trots allt som hänt, hyfsat bra till.

Och när Ebba tagit sig själv och partiet igenom denna pärs, så kommer hon kunna lyfta dem igen. Då har dom nått botten och kan vända. Det kommer blir riktigt bra till valet 2022.
2021-02-26, 01:03
Medlem
ankademikers avatar
Så Ebba vill ha hus på landet. Läser i Samnytt att Ebba vill ha fortsatt massinvandring, så jag tycker hon kan köpa en lägenhet i Tensta, med tanke på vad hon står för när det gäller hur vårt land förändras. Tänker jag fel?
Senast redigerad av ankademiker 2021-02-26 kl. 01:11.
2021-02-26, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankademiker
Så Ebba vill ha hus på landet. Läser i Samnytt att Ebba vill ha fortsatt massinvandring (och dissar SD) så jag tycker hon kunde köpa en lägenhet i Tensta. Tänker jag fel?

Som alla psykiskt sjuka hycklare gör så räknar hon inte in sig själv som en del i sina många uttalanden. Hon är garanterat en sådan människa som klagar på att det är för mycket trafik på vägen när hon är ute och kör.
2021-02-26, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Nejdå. Det finns flera som är lättlurade än våra gamlingar..

Många har svårt att säga nej. De känner sig oartiga. Vill inte såra någon. Vill att den goda stämningen fortsätter och särskilt i detta fall att partiledaren tycker om en. Inte att hon blir sur och ledsen.

För det var ju trots allt Ebba som tog kontakt med Esbjörn - inte tvärtom. Så Esbjörn kände sig säkert lite "speciell" och blev tagen av situationen. En livslevande partiledare som björn Esbjörn på fika.. och berömde hans hus.

Det är lite fult när man tänker på det. Lurendrejeri på hög nivå.

Om Ebba ändå bara hade bjudit på fika och nämt att IFALL Esbjörn någonsin tänker sälja villan, då ska han komma ihåg att Ebba är MYCKET intresserad av att få köpa den.

Men Ebba var väl rädd för att Esbjörn skulle glömma bort det - och sälja till någon annan?

Nu är det ju dock inte riktigt så det har gått till. Utan det har ju framgått att den initiala kontakten togs av bekanta till EBT.

Och Esbjörn har även innan kontrakt skrivits på hört av sig till andra intressenter om dom har vart sugna på att bjuda över EBT's pris.

Tycker du att det låter som en person som är så charmad av EBT att han inte vet vad han gör?
Och tycker du att det låter som om EBT sätter käppar i hjulet för honom vad det gäller att sälja till någon annan?
2021-02-26, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankademiker
Så Ebba vill ha hus på landet. Läser i Samnytt att Ebba vill ha fortsatt massinvandring (och dissar SD) så jag tycker hon kunde köpa en lägenhet i Tensta. Tänker jag fel?

Ebba är en NIMBY. Gärna invandring så länge det inte är i hennes område.
2021-02-26, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Och det skulle då kunna förklara varför Binninge inte vill släppa in Esbjörn på en muntlig förhandling. För då får Esbjörn helt plötsligt en helt ny version av allt som hänt, nämligen sanningen. Det är nog så, att Esbjörn är så kontrollerad att han fortfarande inte vet att Binninge saknar all kompetens och är en dömd brottsling. Tänk om Ebba ställer den frågan rakt ut på den muntliga förberedelsen - Esbjörn, varför har du en person som inte är advokat eller jurist utan dömd barnsexbrottsling som ombud? Det lär väl inte hända, men det hade varit en riktig höjdare

Undra om Esbjön vet om att de som ska hjälpa honom gör allt för att hända att han är dement och sjuk?
Skulle vara SÅ kul att sitta i rätten och höra Binninge svamla och Ebbas advokat dra ner byxorna på alla i denna soppan runt Stackars Esbjörn.
2021-02-26, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Nu är det ju dock inte riktigt så det har gått till. Utan det har ju framgått att den initiala kontakten togs av bekanta till EBT.

Och Esbjörn har även innan kontrakt skrivits på hört av sig till andra intressenter om dom har vart sugna på att bjuda över EBT's pris.

Tycker du att det låter som en person som är så charmad av EBT att han inte vet vad han gör?
Och tycker du att det låter som om EBT sätter käppar i hjulet för honom vad det gäller att sälja till någon annan?

Ebba, Ebbas bekanta, Ebbas mäklarkompis - you name it. Initiativet till försäljning kom inte från Esbjörn.

Jag vet inte alla vändor i den här härvan till punkt och pricka. Jag vet bara hur jag tänker. Hade jag varit Ebba hade jag låtit Esbjörn "ångra sig" och istället meddelat att jag i framtiden vore eventuellt intresserad av villan om den blir till salu - och om jag inte redan har hunnit köpa något annat hus.

Jag kan inte för mitt LIV förstå varför Ebba måste få just detta hus. Som om det vore det enda huset till salut på hela trakten. Och som om hennes stackars BARN var bostadslösa för stunden..

Det är så onödigt att skapa bad will i onödan.

Alf Svensson skulle säkert ha ett och annat att säga till om den här försäljningen. Och jag tror många både inom partiet och de som inte är medlemmar, men som kan tänka sig att rösta KD nu med pandemin i tankarna tvekar, eftersom partiledaren beter sig som en dåre..
2021-02-26, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Ebba, Ebbas bekanta, Ebbas mäklarkompis - you name it. Initiativet till försäljning kom inte från Esbjörn.

Jag vet inte alla vändor i den här härvan till punkt och pricka. Jag vet bara hur jag tänker. Hade jag varit Ebba hade jag låtit Esbjörn "ångra sig" och istället meddelat att jag i framtiden vore eventuellt intresserad av villan om den blir till salu - och om jag inte redan har hunnit köpa något annat hus.

Jag kan inte för mitt LIV förstå varför Ebba måste få just detta hus. Som om det vore det enda huset till salut på hela trakten. Och som om hennes stackars BARN var bostadslösa för stunden..

Det är så onödigt att skapa bad will i onödan.

Alf Svensson skulle säkert ha ett och annat att säga till om den här försäljningen. Och jag tror många både inom partiet och de som inte är medlemmar, men som kan tänka sig att rösta KD nu med pandemin i tankarna tvekar, eftersom partiledaren beter sig som en dåre..

Då kanske du ska sätta dig in i den här härvan innan du kommer med råd.
Samt även sätta dig in i vad jordbalken säger om köp/sälj av fastigheter.
Och vad det faktiskt innebär att skriva på ett köpekontrakt.

För det du annars gör är att du omyndigförklarar alla över en viss ålder att ingå affärer.
Och att fatta egna beslut.
2021-02-26, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Ryktet säger att Ebbas dagar som partiledare äro räknade, tunga namn i KDs ledning ska tydligen sagt ifrån på skarpen nu.

Haha tunga anonyma namn....säkerligen.

Tunga anonyma namn inser förhoppningsvis vad juridikr och hur sånna här saker sker i tinget.

Att det sen dragit ut på tiden beror ju på att Herr Binninge ett flertal gånger begärt mer tid för att kunna lämna in sina "underlag".

Kan det månne vara så att det ligger en viss tanke för Esbjörn att förhala det här...så det kan läckas mer till pressen. Man undrar...
2021-02-26, 01:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Då kanske du ska sätta dig in i den här härvan innan du kommer med råd.
Samt även sätta dig in i vad jordbalken säger om köp/sälj av fastigheter.
Och vad det faktiskt innebär att skriva på ett köpekontrakt.

För det du annars gör är att du omyndigförklarar alla över en viss ålder att ingå affärer.
Och att fatta egna beslut.

Jordabalken har noll betydelse om Ebba står vid sitt ord att backa ur affären om Esbjörn verkligen har ångrar sej.

Ni får nog snart onanera till Jordabalken i någon anna tråd än denna, för snart är det över.
2021-02-26, 01:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
ROTFL

Är det samma "namn" som värderade huset till 6 miljoner?
5.5, och du sa 3.9, så ungefär lika mkt fel då...
Senast redigerad av LawNumberSix 2021-02-26 kl. 01:28.
2021-02-26, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Jordabalken har noll betydelse om Ebba står vid sitt ord att backa ur affären om Esbjörn verkligen har ångrar sej.

Ni får nog snart onanera till Jordabalken i någon anna tråd än denna, för snart är det över.

Fast den har ju faktiskt betydelse.
Vilket kommer framgå ganska tydligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in