Citat:
Ursprungligen postat av
trngw
"Jag har rätt för jag har brutit avtalet" - Esbjörn Bolin
Ja, det var ju ödmjukt uttryckt.
Jag hyste ju en förhoppning om att Esbjörn skulle insett vad det är för "människor" han har på sin sida. Men på den punkten var han visst helt faktaresistent.
Då börjar man undra om Binninge har bråttom att komma överens om en förlikning för att Esbjörn kan inte på något vis tänka sig en förlikning. Han ska ha tillbaka huset och inte betala ett korvöre. Och blir det muntlig förhandling kommer det att framkomma där, och då blir det rättegång, och då blir det precis tvärtom. Esbjörn förlorar huset och får betala för allt. Och då är risken att Esbjörn vänder sin ilska från Ebba mot Binninge.
Synd att inte TV4 hade mod att fråga honom om varför han inte anlitat en advokat till sitt ombud. Också fegt av dem att inte fråga vad han känner om att flytta in på äldrevård.
Ja ha ja, jag undrar just vilka juridiskt bevandrade personer som i åtnjutande av hans förtroende, ingående förklarat för honom det här vad som gäller i rättsprocessen och hans skyldigheter osv.
Det är nog ett juridiskt självmord som snart utspelar sig för öppen ridå......
Stackars sate som blivit så fullsketen av juridik lögner och rappakalja, att han kommer brisera som en fläkt med skit i tingsrättens MUF.
Nää så här får det inte gå till, han kommer bli så förudmjukad att han aldrig återhämtar sig.
Hur ska Esbjörn få möjlighet att prata med någon oberoende advokat eller skiljedomare innan dess.