2021-02-25, 16:23
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Sant att han var advokat och degraderades till jurist?

Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Det är bara EbB som vill få läsare att tro det. Ful formulering, ej sant.

Jag minns när den domen kom, den florerade ånyo på nätet när Assange bytte ombud.
Det var inte jag som postade inlägget du svarat på. Rätt ska vara rätt..
2021-02-25, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
En pedofilkramare som ska förklara att det var offrets fel att Binninge dömdes för våldtäktsförsök på sin styvdotter i samtliga instanser. Vidriga as.

Du vet väl att det sker misstag i vårt kära rättssystem.

Förklara istället det som är sakfrågorna.

Man minns inte var man var när man blev bränd. Normalt?
Man ljuger om att man blivit våldtagen.
Man påstår man blev utkastad vilket heller inte stämde.

Så... om man inte minns/ändrar sig och LJUGER om sådana här saker.
Varför ska man anses vara trovärdig om resten?

Som sagt - det kanske är sant allting men.. men... och de valde att väga över till dom men det är ju verkligen inte självklart mål...
2021-02-25, 16:26
Medlem
trngws avatar
Jag kan upplysa sällskapet om att Esbjörns önskan om att den muntliga förberedelsen skulle ställas in, föga förvånande, har nekats av rätten, som meddelar att den kommer att hållas som planerat nu på tisdag.

Ännu en gång får Esbjörn ett beslut emot sig. Det är bara motgång efter motgång för den tomten.

Notera att såväl parterna som deras ombud är kallade. Vi kan alltså förvänta oss att Esbjörn kommer till förberedelsen.
2021-02-25, 16:26
Medlem
Knut-Annes avatar
Såg tidigare att en del undrade över Esbjörns utsagor i samband med polisutredningen om trädfällningen.
Det verkar som att Esbjörn har en historia, där han låter sig styras av kvinnor, det gällde hans förra och nu även Majkgård.
Hon har tagit hand om honom under 10 års tid, tvivlar på att hon gjort det gratis, men han har haft det rätt bra, i psyklogiutredningen svarar hon som närmaste släkting och redogör för han personliga vanor.

Nu går saker och ting gått åt helvete;
Han har skrivit på en generalfullmakt för Majkgårds väninna Monica, enligt Esbjörn en revisor i Uppsala
Han har anlitat en Monicas vän Johan Binninge, en okunnig person, med tvivelaktigt rykte, som sitt juridiska ombud, enligt Esbjörn en firma i Örebro.

Varför har Esbjörn missuppfattat så?
Anledningen är nog att han litar fullt ut på Majkgård, hon har presenterat Monica som en som skall ordna upp han ekonomi, kanske även benämnt henne som en slag revisor.
Likadant med Binninge, Esbjörn har delgetts att han anlitat en Juristfirma i Örebro.

Majkgård vill inte Esbjörn väl, hon och Monica planerar att få in honom på "eget boende", när de är klara med honom, kommer hans liv vara väldigt begränsat.
2021-02-25, 16:27
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Nu säger ju de här i tråden att hon haft någon som gått genom huset under två dagar. Så om hon säger de ska bo i DET huset efter 2-3 månader så är det inte vad jag skulle är ett ruckel....

Hon visste nog exakt vad hon köpte. Tvivlar på det var ett ruckel.
Det är väl iofs upp till henne hur hon nu vill göra. Utifrån bilderna så ser det ut som ett vanskött ruckel, men det kanske går att rädda för någon eller ett par investersde miljoner?
Iofs upp till köparen att avgöra.
2021-02-25, 16:28
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Nej, det gör det inte. Hade Esbjörn anlitat en mäklare och fastigheten hade varit ute på marknaden, hade allt tett sig i en helt annan dager.
Jo det gör det, dagligen skulle jag säga.
2021-02-25, 16:28
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
det kanske är sant allting men.. men... och de valde att väga över till dom men det är ju verkligen inte självklart mål...

"det kanske är sant allting"? Verkligen? Menar du det?

Det kanske är sant?

Tja, såväl tingsrätt som hovrätt var eniga i sina domar, och HD gav inte prövningstillstånd.

Ja, det "kanske" är sant.
2021-02-25, 16:29
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VildaWebben
KD har sjunkit kraftigt i opinionen så helt klart tar partiet stryk på grund av Ebbas skandaler.
Vilket beror på sossarnas och deras propagandaapparats smutskastning.
2021-02-25, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Vad säger vår högst ärade mäklare i tråden om det värderade marknadspriset?

4.2 miljoner juli/aug 2020 baserad på en utökad undersökning av fastigheten.
5.7 miljoner nov/dec 2020 baserat på Binninges värderingslöfte av fastigheten.
4.6 miljoner Jan/feb 2021 baserad på kalkylerade beräkningar av fastigheten.

Vilken stämmer bäst med din verklighet om 7-8 miljoner för läget läget och läget?

Jag står vid vad jag har bedömt. Bedömer att den som gjort den senaste värderingen inte vågat annat utefter den tidigare värderingen. Jag har inte kollat de jämförelseobjekt han har med i sin värdering så noga noterade bara att det är onekligen intressant att den fastighet som är närmast tillhands att vara det bästa jämförelseobjektet, dvs ligger närmast till aktuell fastighet avfärdas eftersom det var 10 år sedan den såldes!!

Det är ett speciellt objekt. Det är strandtomt. Det har inte sålts så många där i området. De tomter med sjöutsikt längre bort ligger med en JÄRNVÄG emellan tomten och sjön, det är ej jämförbara fastigheter, självklart betingar det betydligt lägre värde att vara granne med ett järnvägsspår. Inte heller obebyggda fastigheter utan vare sig bygglov eller strandskyddsdispens på andra sidan sjön och med sankmark närmast sjön, som någon länkade en annons om är jämförbart.

Som sagt det riktiga svaret vad det verkliga marknadsvärdet är kan vi inte få, om inte fastigheten läggs ut på den öppna marknaden och ges bästa möjligheter att försäljas på en öppen och fri marknad.
Senast redigerad av sandraso 2021-02-25 kl. 16:41.
2021-02-25, 16:30
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Ett exempel på det du säger:

Jag håller för närvarande på med planeringen för att sälja av ett av mina innehav. En intresserad köpare finns och diskussioner har påbörjats. En hel del måste dock ordnas så det kommer att ta lite tid innan själva köpet kan bli av. Ingen av oss har dock någon brådska. Mäklare kommer inte att blandas in och annonsering kommer inte att ske. Jag är helt emot att offentliggöra att jag tänker sälja för jag vill av säkerhetsskäl inte ha någon uppmärksamhet.

Javisst, det är inget ovanligt alls. Jag har både sålt och köpt utan mäklare. Detsamma gäller flera av mina grannar.
2021-02-25, 16:31
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det har jag inte heller påstått. Det är du som fulciterar som försöker få det till det.

Jag citerade den del som jag uttalade mig om och det som vi är överens om, att den som begår en sådan gärning är ett monster. Det är precis vad du skriver.

Sedan påtalar jag att DOMSTOLEN dömt ombudet för dessa gärningar.

Står du för ditt uttalande, att den som begår sådana gärningar, tortyr och våldtäkt, är ett monster?

OM han har begått sådana gärningar, är han ett monster då?
Nu är du där igen och förvränger. Har ärendet Ebbas husaffär gått i stå för dig? Så här skrev jag och inget annat:
Citat:
Ebba kan inte ha läst igenom domen för då hade hon nog inte omnämnt den i sitt Facebook inlägg. Hon som jag har säkert förletts att tro vad som här skrivits om att JB är ett riktigt monster som våldtagit och torterat småbarn.
Vilket visat sig vara en kraftig överdrift. Passande för ditt fulsyfte utelämnade du nogsamt ordet småbarn.
2021-02-25, 16:31
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
haha det där är lögn, ren och skär lögn.
96% av alla privata fastighetsaffärer i Uppsala görs genom mäklare.
Övriga 4% utgörs till absolut störst del av arvsskiften och gåvor.
Jag vågar påstå att tillvägagångsättet Ebba Busch har haft är unikt eller max utgör någon del av en promille av de affärer som sker.

Att köparen initierar en försäljning är i sig ovanligt men på intet sätt unikt.
Att köparen samtidigt är helt främmande för säljaren gör det ännu mer ovanligt.
Att sedan köparen som främmande person ombesörjer all administration kring försäljningen gör detta ännu mer suspekt och ovanligt, detta är ett tillvägagångssätt som används av bluffmakare och lurendrejare.
Folk kontaktar fastighetsägare hela tiden om att få köpa olika objekt. Köpare annonserar i tidningar och reklamblad om objekt att köpa.
Så sluta dra valser är du snäll och nej det är absolut inte det vanliga sättet att göra en affär men inte ovanligt eller suspekt, kräver Iofs lite framåtanda och driv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in