Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Det är BO som kallar dem "bosniska muslimer" - inte Samnytt. Samnytt säger att de kommer från Bosnien.
Paret kunde peka ut vilka som utfört misshandeln och enligt förhörsprotokollet berättar man för polisen att gärningspersonerna ska vara ”bosniska muslimer”. När Samnytt kontrollerar de misstänkta personerna hos Skatteverket framkommer det att alla misstänkta är invandrade från Bosnien och Hercegovina.
Samnytt använder samma term som jag gör - Bosnier. De skriver inte Bosniaker.
Förstår du skillnaden?
Samnytt väljer att medvetet vinkla det som att det är bosniska muslimer som ska ha gjort detta mot kristna serber vilket givetvis genererar klick hos konservativa sverigedemokrater. Intressant att samnytt säger att de kontrollerat de misstänkta personerna men uppenbarligen inte orkat kontrollera att angriparna de facto också är serber. Men att påtala att de kommer från bosnien är ett enkelt sätt att förvirra fåren att tro att det är bosniska muslimer vs en värnlös serb.
I ditt första inlägg mot mig skriver du att "Bakgrunden är ju kontrollerad via skatteverket, och offret har uppgett att de är bosnier."
och sedan "Vill du motbevisa det så får du väl lyfta fram uppgifter från Skatteverket som visar att det är felaktigt."
Inte någonstans har jag sagt att angriparna INTE kommer från bosnien. Jag säger bara att det är kristna serber vs kristna serber. Så vad var meningen med ditt första inlägg mot mig?