Allt detta påminner mig om en fest en gång i Amsterdam som vi hade med hela koncernen, jajamensan Gylle Cirkeln och alla var där, hela JH, folket från CW, TextingFactory osv. Det var för att fira 3 år av framgång inom industrin. Rätt bizarrt att se alla samlade med de högsta hönsen, coacherna, alla associates och folk man inte ens kände. Men låt mig säga er, det var en otroligt märklig stämning där. Det var extrem hets mot Mercurius först och främst, de ville stänga hans företag och hans egna avtal/uppdrag pga. allt han gjort. Speciellt pga. fonderna som han hållit undan i Thailand.
Hörde en konversation som Donkervoort och Krechting hade vid middagsbordet...
Krechting: Denna kille är inte ens i cirkeln och han håller folks fonder
Donkervoort: Är du säker?
K: Jag är säker
D: Och hur kan han göra det?
K: För att hans killar (de i Mercurius) håller tillbaka fonderna för TexSurv. (blev senare TexKings), de extra annonserna som vi gör för CW...
D: Och vad gör Jussi hela denna tid? (Filippinerna-avtalet hade signerats, men de visste inte att Jussi och Mercurius samarbetade i smyg)
K: Jussi??
D: Ja, han ska ju hjälpa med denna skit?
K: Pengarna kommer från fond-trustees, de måste signeras av. De ska egentligen stämpla det Jussi säger
D: Precis
K: Fast grejen är att Mercurius... har gjort avtal med dem för att stoppa stämplingen.
D: Den jävla horungen... jag trodde han tog hand om det
K: Vet du vad han sade till Andeel? Så fort Jussi gjort sitt med Filippinerna och han tar över, kommer han kalla in de gamla fonderna; för Filippinerna, annonseringarna på JH, för CC och vad det än är. Och om du inte har hans pengar på direkten, så kommer han ta över dem. Vi kan inte ha det så
D: Sade han det?
K: Han sade det.
D: Är du säker på att han sade det, Julius?
K: Han sade det. Allting jag berättar för dig här har han sagt. Jag menar, vem tror han att han är, Anders? (Anders hade gjort någonting liknande i mindre skala 2 år tidigare)
Så grejen var att de för typ ett år innan detta gett Mercurius en deal på att ta hand om fonderna för att delvis starta Mercurius och även utföra andra uppdrag, basically få kontroll över hela Asien, så kallade "Plan Asia". Problemet var bara att Mercurius hade andra planer. Detta uppskattades inte av G-C. Så på samma fest så bestämde sig Donkervoort (som egentligen nästan hade högre makt än Krechting pga. att han stod signerad på alla företagsavtal runt om i Europa) att ta sig ett snack med Mercurius som också befann sig på festen...
Hörde en konversation som Donkervoort och Krechting hade vid middagsbordet...
Krechting: Denna kille är inte ens i cirkeln och han håller folks fonder
Donkervoort: Är du säker?
K: Jag är säker
D: Och hur kan han göra det?
K: För att hans killar (de i Mercurius) håller tillbaka fonderna för TexSurv. (blev senare TexKings), de extra annonserna som vi gör för CW...
D: Och vad gör Jussi hela denna tid? (Filippinerna-avtalet hade signerats, men de visste inte att Jussi och Mercurius samarbetade i smyg)
K: Jussi??
D: Ja, han ska ju hjälpa med denna skit?
K: Pengarna kommer från fond-trustees, de måste signeras av. De ska egentligen stämpla det Jussi säger
D: Precis
K: Fast grejen är att Mercurius... har gjort avtal med dem för att stoppa stämplingen.
D: Den jävla horungen... jag trodde han tog hand om det
K: Vet du vad han sade till Andeel? Så fort Jussi gjort sitt med Filippinerna och han tar över, kommer han kalla in de gamla fonderna; för Filippinerna, annonseringarna på JH, för CC och vad det än är. Och om du inte har hans pengar på direkten, så kommer han ta över dem. Vi kan inte ha det så
D: Sade han det?
K: Han sade det.
D: Är du säker på att han sade det, Julius?
K: Han sade det. Allting jag berättar för dig här har han sagt. Jag menar, vem tror han att han är, Anders? (Anders hade gjort någonting liknande i mindre skala 2 år tidigare)
Så grejen var att de för typ ett år innan detta gett Mercurius en deal på att ta hand om fonderna för att delvis starta Mercurius och även utföra andra uppdrag, basically få kontroll över hela Asien, så kallade "Plan Asia". Problemet var bara att Mercurius hade andra planer. Detta uppskattades inte av G-C. Så på samma fest så bestämde sig Donkervoort (som egentligen nästan hade högre makt än Krechting pga. att han stod signerad på alla företagsavtal runt om i Europa) att ta sig ett snack med Mercurius som också befann sig på festen...
Senast redigerad av frekkinhead 2021-02-25 kl. 02:25.
Senast redigerad av frekkinhead 2021-02-25 kl. 02:25.