2021-02-25, 01:46
Medlem
frekkinheads avatar
Allt detta påminner mig om en fest en gång i Amsterdam som vi hade med hela koncernen, jajamensan Gylle Cirkeln och alla var där, hela JH, folket från CW, TextingFactory osv. Det var för att fira 3 år av framgång inom industrin. Rätt bizarrt att se alla samlade med de högsta hönsen, coacherna, alla associates och folk man inte ens kände. Men låt mig säga er, det var en otroligt märklig stämning där. Det var extrem hets mot Mercurius först och främst, de ville stänga hans företag och hans egna avtal/uppdrag pga. allt han gjort. Speciellt pga. fonderna som han hållit undan i Thailand.
Hörde en konversation som Donkervoort och Krechting hade vid middagsbordet...

Krechting: Denna kille är inte ens i cirkeln och han håller folks fonder

Donkervoort: Är du säker?

K: Jag är säker

D: Och hur kan han göra det?

K: För att hans killar (de i Mercurius) håller tillbaka fonderna för TexSurv. (blev senare TexKings), de extra annonserna som vi gör för CW...

D: Och vad gör Jussi hela denna tid? (Filippinerna-avtalet hade signerats, men de visste inte att Jussi och Mercurius samarbetade i smyg)

K: Jussi??

D: Ja, han ska ju hjälpa med denna skit?

K: Pengarna kommer från fond-trustees, de måste signeras av. De ska egentligen stämpla det Jussi säger

D: Precis

K: Fast grejen är att Mercurius... har gjort avtal med dem för att stoppa stämplingen.

D: Den jävla horungen... jag trodde han tog hand om det

K: Vet du vad han sade till Andeel? Så fort Jussi gjort sitt med Filippinerna och han tar över, kommer han kalla in de gamla fonderna; för Filippinerna, annonseringarna på JH, för CC och vad det än är. Och om du inte har hans pengar på direkten, så kommer han ta över dem. Vi kan inte ha det så

D: Sade han det?

K: Han sade det.

D: Är du säker på att han sade det, Julius?

K: Han sade det. Allting jag berättar för dig här har han sagt. Jag menar, vem tror han att han är, Anders? (Anders hade gjort någonting liknande i mindre skala 2 år tidigare)

Så grejen var att de för typ ett år innan detta gett Mercurius en deal på att ta hand om fonderna för att delvis starta Mercurius och även utföra andra uppdrag, basically få kontroll över hela Asien, så kallade "Plan Asia". Problemet var bara att Mercurius hade andra planer. Detta uppskattades inte av G-C. Så på samma fest så bestämde sig Donkervoort (som egentligen nästan hade högre makt än Krechting pga. att han stod signerad på alla företagsavtal runt om i Europa) att ta sig ett snack med Mercurius som också befann sig på festen...
Senast redigerad av frekkinhead 2021-02-25 kl. 02:25.
2021-02-25, 01:59
Medlem
frekkinheads avatar
Donkervoort tog sig ett snack med Mercurius lite privat, men jag fick höra allting också, det var viktigt att jag alltid fick ta del av konversationerna pga. att jag var Gyllene Cirkelns högra hand och var tvungen att ha koll. Det gjorde mig lite ledsen det samtalet pga. att Mercurius var en god vän till mig, och jag visste vad de skulle göra med honom ifall han inte gjorde som de ville. Han fick för stort ego helt enkelt...

Donkervoort: Du behöver väl inte pengar, eller?

Mercurius: Det handlar inte om pengar

D: Men om det inte handlar om pengar har jag svårt att förstå vad det handlar om...

M: Det är mitt avtal... är det svårt att förstå? (Plan Asia)

D: Nej, nej. Det är ditt avtal och det kommer fortsätta att vara ditt avtal, men du kan lämna det samtidigt som Jussi och fortfarande driva det. (De ville inte att han skulle stå signerad längre pga. tillgång till fonderna)

M: Nej, man lämnar inte, vad menar du Donkervoort? Man lämnar för att nå sin grav, det är vad man gör, jag gör inte det, detta är allt jag har.

D: Okej, men... lyssna, jag tror fortfarande, jag kan inte undvika att tänka jag ber om ursäkt, men finns där en annan anledning eller något?

M blir sur: Detta är mitt avtal! Vad menar du med en annan orsak?! Detta är MITT AVTAL! Okej? Vi börjar med det, och försök sen förstå.

D: Lyssna, några människor. Inte jag, men några människor är lite oroade. Några människor, inte jag de tycker att du kanske inte demonstrerar tillräckligt med uppskattning.

M: ...jag visar inte uppskattning?

D: Enligt, du vet några människor...

M: Jag satt i finkan i 6 jävla månader. (Han tog skulden för ett skattebrott som gjorts tidigare och det uppskattades dock av ledningen)

D: Ja, det gjorde du.

M: 6 JÄVLA månader! Jag nämnde inte ett enda jävla namn.

D: Du gjorde det rätta.

M: Jag gjorde det rätta. Jag satt där varenda dag med den där jävla Anders från Göteborg... som snackade om sina problem, sina bekymmer... och allt jag ville göra var att äta upp min glass i fred. Denna kuksugare, dyker upp på ett möte i Amsterdam, 2 dagar för sent. Med sitt fula jävla leende... vem fasen kommer 2 dagar för sent utan att säga något?

D: Ingen...

M: Precis, ingen. Och 'jag visar inte uppskattning'?

D: Det är inte jag, men enligt några människor.

M: Nä jag vet att det inte är du! Några människor... några människor säger att jag inte visar uppskattning. Men f*ck dem då!

D: Jag försöker bara hjälpa dig, M.

M: Jag vet att du gör. Men ingen hotar Mercurius...

*Mercurius vänder sig och går iväg*
Senast redigerad av frekkinhead 2021-02-25 kl. 02:27.
2021-02-25, 02:19
Medlem
frekkinheads avatar
(Spanish Eyes av Jerry Vale spelas)

Jag var tvungen att ta ett snack med Mercurius då han var både min vän och med uppdrag från Krechting hade jag inget val. Jag var orolig över honom då han vägrade att ge sig.
Mercurius stod och dansade med någon på festen medan Andeel, Donkervoort och Krechting satt och stirrade på honom.

Jag: Jag pratade med Donkervoort, han pratade med Krechting, och han menar det han säger

Mercurius: Vem, Donkervoort?

Jag: Nej, Krechting

M: Krechting?

Jag: Ja.

M: Jag menar det jag säger. Haha. Han verkar inte kunna få det genom hans feta, jävla holländska skalle kan han? Vad är det med dig?

Jag: Jag är orolig.

M: Ja jag vet, du ser oroad ut. Vad är du oroad över? De borde vara oroliga.

Jag: De är det, de är det. De är mer än oroliga, det är stor-stake oro, det är ett stort problem. Krechting sade till Donkervoort, att säga till mig att säga till dig, att det "är som det är".

M: 'Som det är...?'

Jag: Det är som det är. Snälla, lyssna på mig... (Menas = Kicka honom från hela koncernen och sätta dit honom, kanske till och med mer)

M: De skulle inte våga haha! De skulle inte våga! Kom igen...

Jag: Snälla, säg inte att de inte skulle våga.

M: Om någoting händer med mig, är de slut. Förstår du det? Och de vet det. För att jag har filer, och bevis, jag har namn och samtal inspelade. När jag än vill så är de borta, dessa holländarjävlarna får spendera resten av sina liv i fängelse – Och de vet det... De vet det!

Jag: Det du säger nu är vad som gör dem upprörda.

M: Jag vet saker som de inte vet att jag vet.

Jag: Ska du ta den chansen?

M: Vilken chans? Varför skall jag ta en chans?

Jag: Detta är den sista varningen de ger.

M: De säger att det är så här och så är det så? Skitsnack... skitsnack, hörru. Kom igen. De försöker hota mig och jag ska göra som de säger?

Jag: Det är mer än hot, okej? Det är sista gången nu.

M: Sista gången?

Jag: Det är som det är.

M: Gör de något med mig så gör jag något med dem. Det är allt jag vet, jag vet inget mer. Vet du?

Jag: Så vad ska jag göra? Vad ska jag säga till cirkeln? Att du inte ska lyssna? De är inte vana vid att folk inte lyssnar på dem.

M: Inte jag heller.

Jag: Jag vet inte vad jag ska göra helt ärligt, kanske borde du skaffa säkerhet eller något runtom dig.

M: Haha, men snälla, jag tänker inte ta den rutten. Försök inte, min vän haha. Vad menar du med säkerhet runtom mig? Gör jag det så hittar de ändå en väg in, det spelar ingen roll, du oroar dig för mycket. Skaffa du säkerhet runtom dig, för de kan komma efter dig också. Eftersom att du är med mig, visst?

Jag: Jag är orolig...

M: Säg till Donkervoort att jag inte har något förutom respekt för honom. Det blev lite problem innan när jag pratade med honom, jag blev lite ilsken av mig, men du vet ju hur jag är. Jag bara sprängs ibland, men det är så. Du kanske kan säga till honom hur mycket respekt jag har för honom. Jag skulle aldrig skada honom, hur jag än gjort med filer eller så.

Jag: Men du borde säga det till honom.

M: Nej jag tänker inte säga det till honom... du får säga det. Du är hans rabbi haha, det är på grund av honom som du är här. Säg du till honom. Lyssna, i slutändan är det bara en sak som är sant: Detta är mitt avtal. Detta ÄR MITT avtal, okej? Väldigt enkelt när du ser det på det sättet...

*Mercurius vänder sig och går iväg... och Pretend You Don't See Her At All spelas*

Det var efter detta det bara gick neråt för Mercurius, väldigt sorgligt. En massa annat skit hände efteråt också med honom men jag har redan nämnt de historierna tidigare.
Senast redigerad av frekkinhead 2021-02-25 kl. 02:35.
2021-02-25, 04:59
Medlem
Du har en beundransvärd förmåga att minnas konversationer i detalj frekkinhead
2021-02-25, 12:19
Medlem
Desperat hjälp nu!
Bästa EMI banken som inte upplyser skatteverket?
2021-02-25, 17:15
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frekkinhead
(Spanish Eyes av Jerry Vale spelas)

Jag var tvungen att ta ett snack med Mercurius då han var både min vän och med uppdrag från Krechting hade jag inget val. Jag var orolig över honom då han vägrade att ge sig.
Mercurius stod och dansade med någon på festen medan Andeel, Donkervoort och Krechting satt och stirrade på honom.

Jag: Jag pratade med Donkervoort, han pratade med Krechting, och han menar det han säger

Mercurius: Vem, Donkervoort?

Jag: Nej, Krechting

M: Krechting?

Jag: Ja.

M: Jag menar det jag säger. Haha. Han verkar inte kunna få det genom hans feta, jävla holländska skalle kan han? Vad är det med dig?

Jag: Jag är orolig.

M: Ja jag vet, du ser oroad ut. Vad är du oroad över? De borde vara oroliga.

Jag: De är det, de är det. De är mer än oroliga, det är stor-stake oro, det är ett stort problem. Krechting sade till Donkervoort, att säga till mig att säga till dig, att det "är som det är".

M: 'Som det är...?'

Jag: Det är som det är. Snälla, lyssna på mig... (Menas = Kicka honom från hela koncernen och sätta dit honom, kanske till och med mer)

M: De skulle inte våga haha! De skulle inte våga! Kom igen...

Jag: Snälla, säg inte att de inte skulle våga.

M: Om någoting händer med mig, är de slut. Förstår du det? Och de vet det. För att jag har filer, och bevis, jag har namn och samtal inspelade. När jag än vill så är de borta, dessa holländarjävlarna får spendera resten av sina liv i fängelse – Och de vet det... De vet det!

Jag: Det du säger nu är vad som gör dem upprörda.

M: Jag vet saker som de inte vet att jag vet.

Jag: Ska du ta den chansen?

M: Vilken chans? Varför skall jag ta en chans?

Jag: Detta är den sista varningen de ger.

M: De säger att det är så här och så är det så? Skitsnack... skitsnack, hörru. Kom igen. De försöker hota mig och jag ska göra som de säger?

Jag: Det är mer än hot, okej? Det är sista gången nu.

M: Sista gången?

Jag: Det är som det är.

M: Gör de något med mig så gör jag något med dem. Det är allt jag vet, jag vet inget mer. Vet du?

Jag: Så vad ska jag göra? Vad ska jag säga till cirkeln? Att du inte ska lyssna? De är inte vana vid att folk inte lyssnar på dem.

M: Inte jag heller.

Jag: Jag vet inte vad jag ska göra helt ärligt, kanske borde du skaffa säkerhet eller något runtom dig.

M: Haha, men snälla, jag tänker inte ta den rutten. Försök inte, min vän haha. Vad menar du med säkerhet runtom mig? Gör jag det så hittar de ändå en väg in, det spelar ingen roll, du oroar dig för mycket. Skaffa du säkerhet runtom dig, för de kan komma efter dig också. Eftersom att du är med mig, visst?

Jag: Jag är orolig...

M: Säg till Donkervoort att jag inte har något förutom respekt för honom. Det blev lite problem innan när jag pratade med honom, jag blev lite ilsken av mig, men du vet ju hur jag är. Jag bara sprängs ibland, men det är så. Du kanske kan säga till honom hur mycket respekt jag har för honom. Jag skulle aldrig skada honom, hur jag än gjort med filer eller så.

Jag: Men du borde säga det till honom.

M: Nej jag tänker inte säga det till honom... du får säga det. Du är hans rabbi haha, det är på grund av honom som du är här. Säg du till honom. Lyssna, i slutändan är det bara en sak som är sant: Detta är mitt avtal. Detta ÄR MITT avtal, okej? Väldigt enkelt när du ser det på det sättet...

*Mercurius vänder sig och går iväg... och Pretend You Don't See Her At All spelas*

Det var efter detta det bara gick neråt för Mercurius, väldigt sorgligt. En massa annat skit hände efteråt också med honom men jag har redan nämnt de historierna tidigare.
Äntligen ❤️❤️
2021-02-26, 06:32
Medlem
se8035s avatar
Kom igen nu freakkinhead vad hände senare kan knappt bärga mig för nästa inlägg.
2021-02-26, 15:20
Medlem
GoldGazes avatar
Någon som jobbar antingen helt på engelska eller blandat? Har gjort det här ett tag och är nöjd nog, men känner att jag skulle vilja testa att köra på engelsk plattform.

En bekant har tipsat om CW förut, men har hört nu på senaste att dem är på nedgång. Finns det några företag kvar där man kan söka för engelska som svensk, eller som låter en jobba på båda?
2021-02-27, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoldGaze
Någon som jobbar antingen helt på engelska eller blandat? Har gjort det här ett tag och är nöjd nog, men känner att jag skulle vilja testa att köra på engelsk plattform.

En bekant har tipsat om CW förut, men har hört nu på senaste att dem är på nedgång. Finns det några företag kvar där man kan söka för engelska som svensk, eller som låter en jobba på båda?
Glowing... igen, SUG.MITT.VENUS.BERG.
2021-02-27, 06:20
Medlem
frekkinheads avatar
Kommer ihåg att Mercurius berättade för mig om hans lilla "konflikt" med Anders som de hade i finkan efter skattebrottet och att Anders varit delaktig i en stöld av Gyllene Cirkeln organiserat av M som Anders blev tagen för, men Anders var den enda som tog smällen för det, fast M och han hamnade i samma finka. Det var en fond som de båda hade tillgodo men som bara Mercurius fick tillgång till då Gyllene Cirkeln kickade Anders långt åt helvete. Anders fick inte ett skit pga. att Mercurius inte hade hand om fonderna medan han var i finkan, så de var typ "låsta". Mercurius hade dock blivit säkrade pga. Krechting, de som skulle användas till senare Plan Asia projektet. De hade en liten konfrontation minst sagt medan Mercurius satt och åt...

Anders: Jag måste prata med dig om ett problem jag har med mina fonder...

Mercurius: Jag vet

A: Du vet? Vad vet du?

M: Du har en mille och det är ett problem med det

A: Kan du kolla in det för mig?

M: Hur? Vad ska jag kolla på? Det är som det är.

A: Vad är det?

M: Du förlorade det. Du gav upp det när du kom in hit. Det är allt.

A: Så dina togs också?

M: Nej...

A: Vänta lite nu... så dina är kvar? Dina mille och 500K eller vad det är, och mina är borta?

M: Ja, mina är kvar

A: Men vi båda sitter här?

M: Vi sitter båda här, ja men av olika anledningar. Du är här för utpressning, och jag är här för skattebrott.

A: Så...?

M: Så... det är en skillnad

A: Vad är det för skillnad?

M: Jag hotade ingen, du gjorde det.

A: So what, det kvittar väl?

M: Tänk på det!! Hah..!

A: Jag tänker på det, M... hallå, jävlas inte med mig nu, M. Bara gör något åt det.

M: Vad menar du "Gör något åt det"? Vad ska jag göra? Det är så det är.

A: Jag bryr mig inte.

M: Du "bryr" dig inte??

A: Du kan fortfarande göra något åt det.

M: Där finns inget jag kan göra.

A: Du kan få tag på mina jävla pengar.

M: Hur?!

A: Något annat sätt

M: Vilket sätt?!

A: Samma sätt som du fick dina pengar, shh sänk din jävla röst!

M: Säger du till mig att sänka min röst?

A: Ja sänk din jävla röst

M: Din kuksugare...

A: Kalla inte mig kuksugare

M: Fuck you

A: Du vågar fucking inte... lyssna du är här för ett brott också, du fifflade med siffrorna i deras redovisning.

M: Du stal.

A: Ja jag vet jag stal, men jag vill ändå ha det jag förtjänar...

M: Ni Göteborgare... ni göteborgare asså oh my god...

A: Vad sa du?

M: Oh kom igen "vad sa jag", du hörde vad jag sade. Vad fan sade jag?

A: Vad fan menar du med "ni göteborgare"? Vad fasen betyder det "ni göteborgare"?

M: Jag är klar... med att prata om Detta!

A: "Ni göteborgare"?

M: Jag är klar!

A: Du är klar, jag ska FAN TA MIG MÖRDA DIG DIN JÄVLA F*CKING THAILÄNDARHORA!!!

*Anders attackerar Mercurius och försöker strypa honom, blir kaoz och de börjar slåss*

...man visste efter detta att allting skulle falla sönder...
Senast redigerad av frekkinhead 2021-02-27 kl. 06:25.
2021-02-28, 08:48
Medlem
se8035s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldGaze

Hej, det är corona nu så du kan passa på att lära dig ett språk. Jag själv satt med Japanska och kan nu flytande så jobbar för japanska JH hört att det ska komma en CW snart också.
2021-02-28, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se8035
Hej, det är corona nu så du kan passa på att lära dig ett språk. Jag själv satt med Japanska och kan nu flytande så jobbar för japanska JH hört att det ska komma en CW snart också.
Konichiwa senpai sex long time des ka ? Kamikaze harakiri foutain orgasmu oooooooh arigato geisha kodak moment desu

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in