2021-02-24, 16:20
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Då har vi inte så mycket att säga varann, då jag inte kan tala för hur andra är och samtidigt vara sanningsenlig. Men låt då bli att först säga vad jag är resp inte är, för att sen byta perspektiv, håll dig då enbart till det generella.

Men rent allmänt, om män och kvinnor slutade prata generellt om hur det andra könet är när det är negativt, så kanske dom två polerna kunde mötas i samförstånd i stället för att träta på varann?

Om man går på vad som är generellt för något fenomen, är risken stor att man går runt och fokuserar på smågrus och missar dom värdefulla diamanterna som också finns om man är beredd att lyfta blicken en aning och utvärdera var och en som individ, i stället för en hopklumpad massa.
Du får bestämma dig nu.
Antingen har vi inte så mycket att säga till varann och då fortsätter du inte med en föreläsning, eller så kommer vi överens om att för att någonsin kunna komma överens, måste vi FÖRST lära oss att prata med varann. I det ingår att också lyssna på varann.

Den delen glömmer feminister gärna bort.
Den hegemonin kräver att alla lyssnar på kvinnorna och det har fått kvinnor i Sverige att glömma bort att det existerar även andra grupper i landet.
Citera
2021-02-24, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Nej det gjorde du inte

Vad är fördelarna och vad innebär de i verkligheten
Vad är nackdelarna.... (nvm jag har läst flera studier och vi kan ju endå nöja oss med vad amnesty och sexarbetres organisationer officelt går ut med)

Inte så mycket att missförstå, jag talar inte flytande postmodernism, det är ju ett återkommande problem med dina anekdoter och känsloyttringar.

Fördelarna med sexköpslagen kanske kommer visa sig i framtiden, har jag redan skrivit. Och i nutid kan sexköpare som behandlar de prostituerade illa, som minst sättas dit för sexköp, vilket är bättre än att de inte sätts dit alls.

"Känsloyttringar". Jag har som sagt inga känslor när jag skriver debatt. Du har det kanske däremot, så du kanske ska sluta med dina projektioner, om så är fallet?
Citera
2021-02-24, 16:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Fördelarna med sexköpslagen kanske kommer visa sig i framtiden, har jag redan skrivit.

Så inte en enda fördel på 20+år förutom att du gillar när utsatta ska lida extra, och att amesty och sexarbetarna själva gott kan ha det.

Citat:
Och i nutid kan sexköpare som behandlar de prostituerade illa, som minst sättas dit för sexköp, vilket är bättre än att de inte sätts dit alls.

har du ett exempel? det hade varit intressant att se om det var en fördel såhär 20 år in, den enda jag kan se är att iochmed att invandrare står för majoriteten av sexköpen så marginaliseras de ytterligare, trist att det är mina skattepengar som ska betala deras dagsböter dock.

Citat:
"Känsloyttringar". Jag har som sagt inga känslor när jag skriver debatt. Du har det kanske däremot, så du kanske ska sluta med dina projektioner, om så är fallet?

Inte, kan du peka på något som inte passar in på den definitionen som du skrivit, det är ju inte verkligheten du beskriver, eller "känner" du att det är det?
Citera
2021-02-24, 16:37
Medlem
Citat:
Så inte en enda fördel på 20+år förutom att du gillar när utsatta ska lida extra, och att amesty och sexarbetarna själva gott kan ha det.

har du ett exempel? det hade varit intressant att se om det var en fördel såhär 20 år in, den enda jag kan se är att iochmed att invandrare står för majoriteten av sexköpen så marginaliseras de ytterligare, trist att det är mina skattepengar som ska betala deras dagsböter dock.

Inte, kan du peka på något som inte passar in på den definitionen som du skrivit, det är ju inte verkligheten du beskriver, eller "känner" du att det är det?

Suck. Du läser som en kratta. Jag har skrivit några gånger nu: Jag vill inte att någon prostituerad ska fara illa. Jag är ambivalent till sexköpslagen och försöker se positiva sidor med den. Det är vad jag har skrivit. Sedan vill du ha svar på vilka positiva sidor det skulle kunna vara så har jag svarat på det och då är du där igen och tycks tror att jag både står bakom sexköpslagen osv. Trots att jag har skrivit annat. Blir en jävligt meningslös diskussion detta om du inte läser vad jag skriver och minns vad jag skriver. Hur många gånger ska jag behöva skriva samma saker?
Citera
2021-02-24, 16:42
Avstängd
Citat:
Suck. Du läser som en kratta. Jag har skrivit några gånger nu: Jag vill inte att någon prostituerad ska fara illa. Jag är ambivalent till sexköpslagen och försöker se positiva sidor med den.

Och dessa existerar inte, så vari ligger din ambivalence, jag menar på att du njuter av att utsatta och barn far illa, du får jag förklara varför det inte är så.

Citat:
Det är vad jag har skrivit.

Ja, och kontentan är att på 20 år med ökat lidande så ska det nog till 20 år till innan vi kan se fördelarna?

Citat:
Sedan vill du ha svar på vilka positiva sidor det skulle kunna vara så har jag svarat på det och då är du där igen och tycks tror att jag både står bakom sexköpslagen osv. Trots att jag har skrivit annat. Blir en jävligt meningslös diskussion detta om du inte läser vad jag skriver om minns vad jag skriver. Hur många gånger ska jag behöva skriva samma saker?

Du har skrivit att du tycker att det är fint att poliserna spanar på torskarna, trots att sexarbetarna inte tycker det är fint. det låter som sadistiskt förtryck.
Citera
2021-02-24, 16:47
Medlem
Citat:
Och dessa existerar inte, så vari ligger din ambivalence, jag menar på att du njuter av att utsatta och barn far illa, du får jag förklara varför det inte är så.

Ja, och kontentan är att på 20 år med ökat lidande så ska det nog till 20 år till innan vi kan se fördelarna?

Du har skrivit att du tycker att det är fint att poliserna spanar på torskarna, trots att sexarbetarna inte tycker det är fint. det låter som sadistiskt förtryck.

Nej, jag njuter verkligen inte av att någon far illa. Jag lider av att folk far illa.

Du verkar inte kunna se saker ur olika perspektiv samtidigt. En sak kan vara av både ondo och godo, samtidigt. Illa och integritetskränkande för de prostituerade att polisen har span på dem, men positivt om det är en sexualsadist som köper sex och våldtar den prostituerade, då denna lär åka dit för sexköpet åtminstone (även om man helst hade önskat att denna åkte dit för våldtäkten och det kanske den gör, med poliser som vittnen). Som sagt. Myntet har två sidor.
Citera
2021-02-24, 16:56
Avstängd
Citat:
Nej, jag njuter verkligen inte av att någon far illa. Jag lider av att folk far illa.

jag har inte läst några rationella eller objektiv sanna inlägg från dig som stödjer det.

Citat:
Du verkar inte kunna se saker ur olika perspektiv samtidigt.
Du menar hur du känner vs den objektiva verkligheten?

det är superenkelt.

Citat:
En sak kan vara av både ondo och godo, samtidigt.

Du menar som Kapten klänning, en san humanist och sexualsadist?

Citat:
Illa och integritetskränkande för de prostituerade att polisen har span på dem, men positivt om det är en sexualsadist som köper sex och våldtar den prostituerade,

så fler våldtäckter=kriminalsiering/hårdare reglering av prostitution är en bra sak.

Har du något exempel från de senaste 20 åren i sverige? Kapten klänning dömndes ju för flera brott, och i sverige så straffas du för det värsta , inte alla brotten.

Citat:
då denna lär åka dit för sexköpet åtminstone (även om man helst hade önskat att denna åkte dit för våldtäkten och det kanske den gör, med poliser som vittnen). Som sagt. Myntet har två sidor.

Så du tänker att det är bra med ökad utsatthet för sexarbetarna för då blir polisen jobb enklare, de behöver inte bry sig om de grövre brotten utan kan nöja sig med att dela ut en bot?
Citera
2021-02-24, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Du får bestämma dig nu.
Antingen har vi inte så mycket att säga till varann och då fortsätter du inte med en föreläsning, eller så kommer vi överens om att för att någonsin kunna komma överens, måste vi FÖRST lära oss att prata med varann. I det ingår att också lyssna på varann.

Den delen glömmer feminister gärna bort.
Den hegemonin kräver att alla lyssnar på kvinnorna och det har fått kvinnor i Sverige att glömma bort att det existerar även andra grupper i landet.

Jag ville prata färdigt först, är det konstigt? Dumt att sluta mitt i.

Jag tror inte att vi har så mycket att säga varandra, för det verkar ömsesidigt att ingen lyssnar på den andre.
Och jag är inte feminist, men less på att en del män hela tiden ska ha så starka och negativa åsikter om kvinnor överlag.

Men du kan vara lugn, jag tar många gånger vettiga män i försvar, och klandrar en kvinna om hon har ett dåligt beteende, så jag jobbar inte emot dig, men heller inte för dig.
Citera
2021-02-24, 19:48
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Jag ville prata färdigt först, är det konstigt? Dumt att sluta mitt i.

Jag tror inte att vi har så mycket att säga varandra, för det verkar ömsesidigt att ingen lyssnar på den andre.
Och jag är inte feminist, men less på att en del män hela tiden ska ha så starka och negativa åsikter om kvinnor överlag.

Men du kan vara lugn, jag tar många gånger vettiga män i försvar, och klandrar en kvinna om hon har ett dåligt beteende, så jag jobbar inte emot dig, men heller inte för dig.
Jag förstår, du ville förbereda mig på att när du pratat färdigt, har vi pratat färdigt?

Jag har både positivt och negativt att säga om kvinnor.
Det vore väl ganska konstigt annars. Hade du förväntat något annat?

Jag har däremot nästan bara negativt att säga om feminister. Det är en vidrig, hämndlysten och hatisk sekt vars uppgift är att få så många som möjligt att hata män och den absolut största delen av det svenska folket som ger dem denna makt är kvinnor som förmodligen inte vet eller förstår bättre.

Det ansvaret lägger jag där det hör hemma.
Tar du avstånd, är vi på samma sida. Kvinna som man.

Så enkelt är det faktiskt.
Citera
2021-02-24, 19:50
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Visst är det det. Men finns det statliga bordeller och är lagligt att köpa sex, så kommer de prostituerade som av någon anledning inte platsar på de statliga bordellerna hamna utanför detta skydd. Oavsett vad man gör så kan de sårbaraste prostituerade fara illa. Det är väl mer de erfarna gamla rävarna med skinn på näsan och med livserfarenhet och arbetslivserfarenhet som fattat mogna beslut gällande sina yrkesval som klarar sig bra. Men det gör de oavsett om lagen finns eller inte. Läs i prostitutionsforumesdelen. där finns det några riktiga gamla rävar bland prostituerade som tycks ha koll på saker och ting.

de mer utsatta prostituerade, som säljer sex för att självskada, för att finansiera missbruk, eller är traumatiserade av övergrepp i barndomen osv. kommer förmodligen hamna i en parallell prostitutionsverksamhet och fara illa i denna.
Så du nöjer dig inte med att 92% får det bättre?
Det är allt eller inget?

Märklig logik.
Citera
2021-02-24, 20:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Har jag sagt att man varje gång måste ge dyra presenter? Nej, det har jag inte. Och nej, det finns inga större skillnader i vad folk går igång på. Det är väldigt universella saker. Och halverotiska sms, sensuell pardans, massage, bada tillsammans i badkar, blickar, beröring spelar ingen roll om inte mannen först visat sig värdig genom sina prestationer. Du förstår ingenting om mekanismerna bakom attraktion. "Man ligger för att man är kåt " Ja DET ÄR VÄL KLART men VARFÖR blev man kåt? För att mannen genom sina prestationer triggat instinkten i din hjärna som du upplever som attraktion eller "kärlek". Med andra ord, kvinnor BELÖNAR mannen som visat sig värdig genom sina prestationer med sex. Sen finns det såklart också de fall med t ex hemmafruar som ställer upp på sex just tillräckligt ofta för att mannen ska fortsätta finansiera hennes livsstil. Dvs hon belönar mannen för att han försett henne med denna livsstil.

Återkom när du lärt dig att tänka.
Fast kvinnan blir väl lika belönad i så fall av att mannen blir kåt?
Citera
2021-02-24, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Fast kvinnan blir väl lika belönad i så fall av att mannen blir kåt?

Så tänker jag också, men tydligen så är det en prestation för en man att få ligga med en kvinna, och då blir han belönad i detta sammanhanget.
Kvinnor får ju ligga hur lätt som helst, så vi behöver inte prestera något för att få ligga, så vi blir inte belönad på samma sätt som en man.

Den som tänker ett varv till, kan tycka som du gör nu, och som även jag gör. Det är en förmån att få tillgång till bra sex med en vettig man som vill leverera varje gång, så jag anser att både kvinnan och mannen blir belönade. Åtminstone så tänker jag så för min del, då jag har en himla tur så att jag och en man kan turas om att belöna varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in