2021-02-24, 22:31
Avstängd
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj
Jag låg och fiskade på 41-43$ aktien under de sista sju åtta handelsdagarna. Och nu steg aktien 103% till o börja med.

Verkar som viljan att hålla bara ökat.. Jag säljer inte på dessa låga nivåer iaf. Så all dynga du spridigt här i tråden kan du ta och äta upp.

Jonny. Boj for president!
Citera
2021-02-24, 22:34
Medlem
Helt sjukt att reddit är nere. Jag köpte in mig en hel del på 46$ och drog ned min tidigare break-even som var på runt 200. Jävligt glad för det är jag
Citera
2021-02-24, 22:35
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JockeUtanKniven
Helt sjukt att reddit är nere. Jag köpte in mig en hel del på 46$ och drog ned min tidigare break-even som var på runt 200. Jävligt glad för det är jag

Ja det är som att institutionerna har en direktlina till Reddit CEO varje gång de börjar lukta bullrun i meme-aktierna.
Patetiskt är vad det är, låt ekonomin flöda fritt, så som de själva predikar.
Citera
2021-02-24, 22:37
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Ja, som du säger ska man passa sig när det händer nåt sånt här på slutet i aktier som den här.
Ta ett steg tillbaka och curba sin FOMO. Det kommer fler tillfällen.

Cohen har tydligen twittrat
En 5-kronors donkenglass. På med foliehattarna och låt de vilda teorierna flöda!

Det där är ju i stil med Elon Musk och hans twittrande och vi vet ju alla hur TSLA gått på börsen.

Jag tror dagens uppgång var algo-driven. Någon petade in "köp X antal aktier under dagen".
Algon får mer och mer bråttom ju mindre tid det är kvar, andra momentumdrivna algos hakar på och de börjar äta varandra. Frågan är vad det betyder för framtiden.

Men det är nog bara så enkla tider vi lever i nu... Guru twittrar Stonk Goes Up.

Citat:
Ursprungligen postat av roffe69
Sälja? Kan man ta betalt för handjobb?

haha javisst men se upp för gamla femhundringen, den är inte värd någonting.
Senast redigerad av Lagerkommandant 2021-02-24 kl. 22:40.
Citera
2021-02-24, 22:38
Medlem
Trodde aldrig att aktiehandel skulle få fram en liten smygproletär inom mig.
Citera
2021-02-24, 22:39
Medlem
Vansterpartiets avatar
Kan inte vara kul om man lyssnat på de kränkta ekonomiexperterna här inne som hetsade att folk skulle sälja ut sig till förlust på 40$.

Captain obvious kommer väl snart och påpekar att aktien kommer gå ner igen någon gång i framtiden, precis som att börsen kommer krascha, någon gång, kanske.
Citera
2021-02-24, 22:39
Medlem
Lol gick in vid 9-tiden efter att gått ut med vinst sen förra gången den höll på. 15 % uppgång eller något hade den haft under dagen, "kände" på mig (tur lol) att det skulle börja hända grejer
Citera
2021-02-24, 22:41
Medlem
Stiger än mer nu after hours!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Haha, helvette vad många som kommer dumdristigt gå in igen på GME.

Ja antagligen, det är ju så med dessa special-raketer att man måste vara med från startplattan. Det är extremt svårt att pricka rätt när skiten har redan gått.

Gissar på 200-300$, men massiva bot-köp/sälj med små volymer kommmer att trycka ner kursen igen och falla tillbaka inom några dagar.

Är den hårt blankad fortfarande så kanske vi kommer se detta mönster ett tag med lite lägre toppar varje gång med några veckors mellanrum.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj
Jisses amalia. Det är ju detta Wallstreetbets har sagt i månader. Det finns uppgifter att den kan vara blankad till 400%! Det innebär att man måste börja köpa tillbaka 69 miljoner aktier 4x.
Självklart är detta högst oklart. Men säg att den kan vara 200% då, sky rocket.

Ingen finannsiell rekommendation. Gör din egna analys.

EDIT: 119$ nu på aftermarket.

Jag vet vad wsb sagt. Men nyheterna från shills och hedgemedia har talat om blankningar som är betydligt mindre än detta och en osökerhet har funnits.

Däremot fubderar jag på korrelation med slut av månad och att någon kanske tvingas köpa tillbaka inför slutet av månaden. Isåfall är det upp som en sol den här veckan och ner som en pannkaka nästa till slutet av mars

Edit: inte finansiell rådgivning, jag bara höftar
Citera
2021-02-24, 22:42
Medlem
Lagerkommandants avatar
Lockande att gå ur nu i eftermarknaden och hoppas man kan komma in igen imorgon.
Vågar man?

Runt $140 nu, ca +210% sedan igår

Edit:
Klev av över $150.

Edit: Nu $170.
Citera
2021-02-24, 22:45
Medlem
bajssprutans avatar
Helt galet. Bra fråga om du ska ta hem vinst. Jag har lärt mig att inte bli girig.

Hoppas vitruvianske mannen har lagt hela socialbidraget på nakna puts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in