2021-02-24, 21:28
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Binniges värdering gjord av Densia har ju dessutom förbehållet att den inte kan användas i en tvist gällande jordabalken för det krävs en mer in gående undersökning av huset, typ den som Anticimex utförde på uppdrag av Ebba.

Syftet med att komma in med en värdering var troligen för att styrka att Ebba lurat den gamle med priset. Nu går ju inte det.
2021-02-24, 21:29
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Man undrar om alla kort ligger på bordet eller om någon har ett ess i rockärmen som kommer att dras fram i domstolen?

Mja misstänker Ebbas ombud har mycket mer men inte använder dessa, blir overkill.
Men blir nog lägga en ”död mans hand” till Binninge, om vi nu snackar poker.
2021-02-24, 21:30
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detanvändarnam
EBT har "bränt sina skepp" hur det än går..
Med all tydlighet har hon visat att hon sätter sina privata affärer före partiets bästa och ett sådant dåligt omdöme kommer att straffa sig.
Otroligt illa skött helt enkelt och som den här trådens blotta existens är ett bevis på.

Håller med. Hon framstår som alltmer otäck och verkar helt besatt av det där förbannade rucklet.
2021-02-24, 21:33
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Syftet med att komma in med en värdering var troligen för att styrka att Ebba lurat den gamle med priset. Nu går ju inte det.

Nej, det var förmodligen det första Katrin Björklund noterade när hon såg värderingen.

Men värderingen ligger ju i alla fall i rimlighetens härad, inte de fantasivärderingar som florerat i tråden, synd bara att media fular även med den och inte skriver att priset sänktes från Notars värdering tack vare att Ebba Busch tog på sig saneringskostnaderna efter E*björn men sanningen har ju aldrig varit viktigt i det här ärendet.
2021-02-24, 21:35
Medlem
Kan någon sammanfatta bråket för mig, tack?

Ebba är modig som fortsätter bråka mitt i media, men samtidigt är Esbjörn så gammal och svag att hon borde nog låta honom vara ifred.
2021-02-24, 21:36
Medlem
trngws avatar
Citat:
Yes, jag väntar med spänning på Katrin Björklunds svar på Binninges förslag till förlikning, det ska bli mycket intressant att läsa och inte att förglömma hur hon ställer sig till förslaget om fullsutten rätt, redan där borde Uppsala Tingsrätt slå bakut, sådan dignitet har inte målet och inte heller någon komplexitet som skulle kräva tresits.

Ja, jag häpnade lite när jag läste om Binninges önskemål om fullsutten rätt. Som vanligt visar han bristande kunskaper och förmåga som ombud och dessutom är det ju i direkt strid med hans eget, och hans klients intresse, med flera lagfarna domare.

Det är ju väl känt att nämndemän är mer benägna att döma på känslor än på bevisning och lagar, än vad lagfarna domare är. Ju fler lagfarna domare, desto mindre chans att Esbjörn vinner framgång.

Man kan verkligen undra om de spekulationer som framförts i tråden om att han var full när han skrev inlaga faktiskt är sanna. Nu är det ju inte parterna i målet utan domstolen som beslutar om det skall utökas med domare i målet, men som du säger så finns verkligen ingen anledning till det här. Detta är ju ett enkelt och rättfram, ganska litet case. Några enstaka inlagor från varje part. Ett avtal, en psykologutredning, en värdering, förmodligen två eller tre i slutändan. Och en extremt enkelt juridisk utvärdering i ärendet.

Förmodligen tror den imbecille lille iprenmannen-liknande Binninge att sådana uttalanden med "buzz-words" framställer honom som kunnig, när det i själva verket är precis tvärtom.
Senast redigerad av trngw 2021-02-24 kl. 21:43.
2021-02-24, 21:40
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Dom har nog inte så mycket val, Ebba Busch är KD. Bakom henne finns inte mycket, svagt profilerade och underbegåvade med knepig livssyn, de flesta av dom är skolade i diverse kristna sekter rumt om i Sverige, kanske fungerade på 1700-talet men idag har religion ingen plats i vårt publika samhälle?
Jag håller med dig om att det borde vara så. Men eftersom du avslutade med ett frågetecken så måste jag tyvärr meddela dig om att religiösa galningar redan tar stor plats och kommer ta ännu större plats i framtiden. Du kommer drabbas av en riktig religionschock under framtida riksdagsval, och då talar jag inte om KD.
Senast redigerad av Jiren 2021-02-24 kl. 21:47.
2021-02-24, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Det finns tusentals villor och annat men Ebba ger sig inte. Detta kommer säkerligen kosta henne dyrt. Hon framstår som en fruktansvärd hemsk bitch och psykopat. Tråkigt.
Nej inte alls, bara hat från människor som passar på. Lite skönt vänsterhat.
2021-02-24, 21:42
Medlem
Detanvändarnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Håller med. Hon framstår som alltmer otäck och verkar helt besatt av det där förbannade rucklet.
Ja,hon ger onekligen ett iskallt intryck....den kristna ödmjukheten lyser iallafall med sin frånvaro.
2021-02-24, 21:46
Medlem
Detanvändarnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ja jösses. Hon blev partiledare därför att hennes parti ville ha henne som partiledare, hon valdes ENHÄLLIGT till partiledare. Och hon har lyckats som partiledare på en nivå som få partiledare i svensk politisk historia.
Vad har hon lyckats med, exempel tack..
Är inte KD på väg ner mot 5% strecket i en av de senaste opinionsmätningarna.
2021-02-24, 21:49
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Nej det är nästan inte hans, det är inte ens lite hans men det var hans i ca 10-15år.
Han har sålt fastigheten till Ebba Busch den 20 augusti 2020, ifall du nu inte hängt med.
Hon körde över gubben ifall du inte förstått det. Ingen säger nej till Ebba Busch Thor om du inte förstått det.
Den okunniga Esbjörn var ett lätt byte för durkdrivna Ebba om du inte förstått det.

Skäms på er att förvara hennes gränslösa girighet. Fy fan!
2021-02-24, 21:54
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Binniges värdering gjord av Densia har ju dessutom förbehållet att den inte kan användas i en tvist gällande jordabalken för det krävs en mer in gående undersökning av huset, typ den som Anticimex utförde på uppdrag av Ebba.
Jag noterar att värderingen genomfördes den 25 januari, men dokumentet skrevs ut den 22 februari. Vän av ordning undrar hur de som tidigare reagerat med misstänksamhet på att den värdering Ebba lät göra skrevs ut på papper flera veckor senare, kommer att hantera detta? Om vi nu förutsätter att de är konsekventa

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in