Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Yes, jag väntar med spänning på Katrin Björklunds svar på Binninges förslag till förlikning, det ska bli mycket intressant att läsa och inte att förglömma hur hon ställer sig till förslaget om fullsutten rätt, redan där borde Uppsala Tingsrätt slå bakut, sådan dignitet har inte målet och inte heller någon komplexitet som skulle kräva tresits.
Ja, jag häpnade lite när jag läste om Binninges önskemål om fullsutten rätt. Som vanligt visar han bristande kunskaper och förmåga som ombud och dessutom är det ju i direkt strid med hans eget, och hans klients intresse, med flera lagfarna domare.
Det är ju väl känt att nämndemän är mer benägna att döma på känslor än på bevisning och lagar, än vad lagfarna domare är. Ju fler lagfarna domare, desto mindre chans att Esbjörn vinner framgång.
Man kan verkligen undra om de spekulationer som framförts i tråden om att han var full när han skrev inlaga faktiskt är sanna. Nu är det ju inte parterna i målet utan domstolen som beslutar om det skall utökas med domare i målet, men som du säger så finns verkligen ingen anledning till det här. Detta är ju ett enkelt och rättfram, ganska litet case. Några enstaka inlagor från varje part. Ett avtal, en psykologutredning, en värdering, förmodligen två eller tre i slutändan. Och en extremt enkelt juridisk utvärdering i ärendet.
Förmodligen tror den imbecille lille iprenmannen-liknande Binninge att sådana uttalanden med "buzz-words" framställer honom som kunnig, när det i själva verket är precis tvärtom.