2021-02-24, 16:38
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betakarloten
Javisst men samtidigt vet jag att ingen blir överfallen på det där sättet utan att ha varit kaxig. Det är mycket sällan folk jävlas med en om man varit ödmjuk med en förlåtande attityd. Det hade aldrig gått till sådant våld om Dalai Lama vore brottsoffret. Konflikten hade inte ens börjat.

Inte ens ensam en mörk natt i Caracas Venezuela riskerar man att utsättas för oprovocerat våld, på sadistiska grunder. Det är mycket sällsynt, så i nästan samtliga fall är det två om en misshandel.

Spännande resonemang, lagen gör dock inga undantag för misshandel av människor som inte är ödmjuka.
Citera
2021-02-24, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
”Lutar åt”. No shit sherlock.

Förhoppningsvis får hela familjen en ordentlig tankeställare. I ett svenskt Sverige så hade ju detta aldrig skett.
Jag var inte seriös, klart det handlar om invandrare 😅
Citera
2021-02-24, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Båda parter är ex jugoslaver. Och som vanligt när det gäller jugoslaver tvingar de omvärlden se och höra deras utvecklingsstörda internbråk. Inget land på denna jord skall släppa in juggar. De skall ur och tvingas sitta i sina jävla bergsbyar på Balkan tills de äntligen har utrotat varandra. Jag är så jävla trött på juggar. Jävla tattare oavsett vem det rör.

Båda parter är serber.

Sjukt att de som har barn går, dessutom utan någon som helst anledning, och misshandlar en annan människa. Socialen borde ta sig en titt hemma hos dessa missanpassade.
Citera
2021-02-24, 18:13
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tunnelgatan
Det här är konsekvenserna av att man i Sverige kan få fram adress och namn enkelt genom att slå registreringsnumret på någon gratissida. Något måste göras åt detta. Offentlighetsprincipen är överdriven.

Nej. Detta är konsekvenserna av att man tar in våldsamma kaosbabbar i landet. Vi har haft en väl fungerande offentlighetsprincip i flera år utan att sådant här har skett, men om man tar in folk vars IQ är under 50 så blir det såhär.
Citera
2021-02-24, 18:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Nej. Detta är konsekvenserna av att man tar in våldsamma kaosbabbar i landet. Vi har haft en väl fungerande offentlighetsprincip i flera år utan att sådant här har skett, men om man tar in folk vars IQ är under 50 så blir det såhär.

Det finns ingen anledning för folk att kunna slå upp ens adress. Det är där min invändning är. I övrigt har jag inga problem med själva offentlighetsprincipen.
Citera
2021-02-24, 18:27
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tunnelgatan
Det finns ingen anledning för folk att kunna slå upp ens adress. Det är där min invändning är. I övrigt har jag inga problem med själva offentlighetsprincipen.

Jag har haft nytta av det många gånger, så jag tycker det är praktiskt. Det är inte där problemet ligger.
Citera
2021-02-24, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Båda parter är serber.

Stämmer verkligen detta? BO uppger att hans etnicitet/kristna religion kan ha varit en orsak till det kraftiga övervåldet och några av gärningsmännen har namn som tyder på att de är bosniaker.
Citera
2021-02-24, 19:13
Medlem
Tompa-123s avatar
Ena GM Dino har barn med en fd klasskompis till mig. Inte ett ord på hennes fb vad han är misstänkt för utan bara en massa familjebilder som att ingenting har hänt. Är alla dessa släkt som utförde misshandeln ?
Citera
2021-02-24, 19:22
Medlem
Wigilantes avatar
Hur kommer det sig att åklagaren släpper dessa laglösa orcher till familj på fri fot efter inte bara ett utpekande utan två? Snubben var ett fitthår från att dö av misshandeln och dom släpps trots två vittnen på fri fot efter ett förhör?

Hur jävla rättsäkert är det? Tur att dom inte klev in på akuten några dagar senare och drog ut en av alla tuber som höll killen vid liv, det hade inte direkt varit så svårt. Då hade det bara varit ett vittne kvar och hon hade ju inte direkt hållit fast vid sin story efter Sverige visat hur man behandlar gärningsmännen vs. vittnen.
Senast redigerad av Wigilante 2021-02-24 kl. 19:24.
Citera
2021-02-24, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BurtJohnzon
Stämmer verkligen detta? BO uppger att hans etnicitet/kristna religion kan ha varit en orsak till det kraftiga övervåldet och några av gärningsmännen har namn som tyder på att de är bosniaker.

BO är etniskt Serb från Republika Srpska i Bosnien och kristen. GM är blandat av kristna Serber och muslimska Bosniaker. Anstiftaren Andjela är etnisk Serb. Hennes kusin är Dino vars mamma är etnisk kristen Serb och pappan, Amir, är muslimsk Bosniak. Dino är troligtvis muslim också då muslimer ärver religionen från sin pappa som i detta fallet är Amir.
Semir är muslimsk Bosniak från Sandzak området i Serbien. Andjelas pojkvän Aleks*ndar Berendink* är Serb, troligtvis från Republika Srpska i Bosnien.

*=A

Tycker det är helt otroligt att Serberna på GM sidan tillåtit att en Bosnisk muslim slagit på en landsman till dom och muslimerna har gjort bort sig helt genom att göra smutsgörat åt kristna Serber haha
Senast redigerad av MisterBear 2021-02-24 kl. 19:50.
Citera
2021-02-24, 20:20
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
GM ville visa sin makt, kollade upp var han bodde och bussade sina kriminella vänner på BO.

Ditt svar är hyfsat motsägelsefullt. Något mer än att de är "kriminella" är minsta gemensam menare.

Hint: Släktnamn / bakgrund / ursprung / religion / annan kulturell belastning.
Citera
2021-02-24, 20:23
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcsin
Tyvärr är inte Sverige anpassat efter den förhållandevis grova brottslighet som håller på att växa fram. I USA och många andra länder kan en privatperson inte ta reda på adressen genom bilens registreringsnummer.

Vi kan inte fortsätta att låta brottslingar söka fram offrens adresser, inkomstuppgifter, fordonsinnehav o.s.v. så lätt.
Normalt sett brukar inte brottslingar ge sig på normalt folk
på det här sättet då de har för mycket att förlora på det
men i det här fallet vägde tydligen kvinnans ord väldigt tungt.
Ytterst märkligt att så många kan tacka ja till att begå det här brottet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in