2021-02-24, 18:32
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dembotronen-2.0
Allt förbjuds men pajasresor till Åre är fortfarande tillåtet - avgå alla

Bättre att folk från hela landet åker till Åre och tar med covid till alla Sveriges städer, än att det sprids lokalt i kluster?
Citera
2021-02-24, 18:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av zilog-80
Det borde inte vara så svårt att själv lista ut vad som är lämpligt eller inte. Eller hur?

Det blir bara så att alla kommer att göra olika. Är det bra eller?
Citera
2021-02-24, 18:35
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Nu är jag inte med längre regeringen har gått för långt. Handla ensam kommer jag inte att göra. Tar en egen kundvagn och låtsas att jag inte känner min fru, väl vid självskanningen slänger jag mina saker i hennes vagn och går före. Det är ändå jag som får bära.

Är det tvång eller rekommendationer?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dembotronen-2.0
Allt förbjuds men pajasresor till Åre är fortfarande tillåtet - avgå alla

Finns nog bara en förklaring till detta som jag ser det, vi minns alla vad som hände kring jul när de själva gjorde precis tvärtemot vad de gick ut och sa till folket, d.v.s. fjällen måste hålla öppet så att de själva kan åka dit utan att få skit i efterhand.
Citera
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Nu är jag inte med längre regeringen har gått för långt. Handla ensam kommer jag inte att göra. Tar en egen kundvagn och låtsas att jag inte känner min fru, väl vid självskanningen slänger jag mina saker i hennes vagn och går före. Det är ändå jag som får bära.
Det kommer bara bli värre och värre. Mer och mer restriktioner är att vänta trots att vaccinet rullats ut och smittan sjunker. Var beredd på att göra våldsamt motstånd om covidpoliser försöker begränsa dig. Dom har inte den rätten. Fuck em

Vid det här laget ser jag det hela som en stor bluff. Åtminstonde responsen. Det är absurt att se folk gå omkring med masker utomhus. Hjärntvätten är total
Citera
2021-02-24, 18:38
Medlem
I April så måste vi öppna upp samhället totalt ..annars så är det hej då
Citera
2021-02-24, 18:39
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Är det tvång eller rekommendationer?
Rekommendationer antagligen så jag behöver nog inte bry mig. Har funkat fint att ta egna beslut om vad man egentligen vill och inte vill.
Citera
2021-02-24, 18:41
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Det blir bara så att alla kommer att göra olika. Är det bra eller?

Spelar det nån roll? Ställ in ALLT.
Citera
2021-02-24, 18:41
Medlem
Jag trodde nog man skulle kommit med skarpare åtgärder idag.
.. och då är jag ändå en av de som tycker de restriktioner som varit funkat helt OK.
Jag sköter mig och tar mitt ansvar och upplever det fungerat bra i butiker, arbete, etc.

Men nu måste man nog slå lite mer på stora trumman, och jag trodde man skulle gjort det idag.
Citera
2021-02-24, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabbe2
Idag 1530 nya fall. Förra onsdagen 875. Det är en ökning på 75% på en vecka - eller hur!?
Ja. Rapportökning onsdag till onsdag. Säger knappt någonting alls. Att jämföra enskilda dagar på det där sättet ger en väldig slumpvariation. Med 7-dagarssnitt så minskar du den typen av skevheter. Rapportdag och dag för faktiskt insjuknande är ju helt olika saker.
Citera
2021-02-24, 18:46
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Jag trodde nog man skulle kommit med skarpare åtgärder idag.
.. och då är jag ändå en av de som tycker de restriktioner som varit funkat helt OK.
Jag sköter mig och tar mitt ansvar och upplever det fungerat bra i butiker, arbete, etc.

Men nu måste man nog slå lite mer på stora trumman, och jag trodde man skulle gjort det idag.
Varför? Det har gått ett år. Dödstalen är inom normalen. Ingenting är överbelastat. Samhället rullar i stort på som vanligt. Tackar gud för att Sverige inte infört coronadiktatur. Det finns INGEN anledning att slå på några trummor. Snarare ska allt öppnas omedelbart. ALLT!
Citera
2021-02-24, 18:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av zilog-80
Spelar det nån roll? Ställ in ALLT.

Men det är ju inte vad regeringen och FHM säger. Bara samma mummel och otydlighet. Hade de sagt "stäng ner allt" så hade det varit lätt att tolka. Men nu gör de inte det. Var och en ska tolka efter eget förstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in