2021-02-24, 18:21
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Viktig näring? Ett gäng avdankade exkriminella som gör pengar på att utnyttja människor med ett missbruk.

Mycket ska man höra.

Ännu ett intelligensbefriat inlägg av dig som bara ytterligare stärker min tes att alarmisterna inte har plogat hela vägen fram till dörren.. Som enskild näring är den absolut viktigast av alla näringar var gäller ett första jobb för ungdomen, hur många hundratusentals som sedan är fullständigt beroende utav restaurangnäringen är givetvis också extremt viktigt. Sedan utöver detta kommer den sociala faktorn in naturligtvis som för väldigt många är grunden för ett allmänt välbefinnande. Och för övrigt sprids inte smittan på restauranger! Alarmistiskt skitsnack som tyvärr regeringen fått ge vika för, synd ock skam
Citera
2021-02-24, 18:22
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag vill inte leva under någon regering som tvingar folk att göra nånting. Det är skillnaden på dig och mig.

Vart ska man leva då? I sydamerikanska djungeln eller på den mongoliska stäppen?
Citera
2021-02-24, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Ja. Men viruset blåste inte in i Sverige. Viruset spreds med hjälp av människor som förflyttade sig.

Men enligt Anders Tegnell, så var det en "fullständigt meningslös åtgärd" att stänga gränserna. Vad bygger den uppfattningen på? Anders Tegnells uppfattning är att viruset inte stoppas ifall man stoppar människors resor. Alltså bygger Anders Tegnells uppfattning på att viruset kunde resa för egen maskin från Kina till Sverige.
Om viruset inte kan förflytta sig från låglandet till fjällen då kan det inte flytta sig över gränserna heller!
Förutsatt att skidåkare tvättar händerna och inte dricker från samma bål.!
Citera
2021-02-24, 18:23
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Munskydd har varit en vattendelare i den svenska coronadebatten. Folkhälsomyndigheten har argumenterat emot, medan andra expertgrupper som Kungliga vetenskapsakademien har förespråkat åtgärden.
En ny sammanställning från europeiska smittskyddsmyndigheten ECDC konstaterar att kunskapsläget är begränsat vad gäller effekten av munskydd i samhället.

Statsepidemiolog Anders Tegnell:
– De säger ungefär vad vi sagt hela tiden, att evidensbasen är väldigt svag. Den har inte förändrats under senare tid, säger Anders Tegnell.

Sveriges hållning är avvikande i världen, och i många länder är det till och med straffbart att inte bära munskydd.

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/skarpta-rad-om-munskydd-trots-osaker-effektivitet/

Typiskt exempel av "dumbing down" (https://en.wikipedia.org/wiki/Dumbing_down).
Hela diskussionen är skrattretande.
Tror inte det finns något land som inte tillämpar. ISO el. liknande standard för skyddsutrustning.
Är skyddsutrustningen från en känd tillverkare så är den testad och klassificerad.

Antingen skyddar den mot virus, el. så gör den det inte.
Citera
2021-02-24, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Vart ska man leva då? I sydamerikanska djungeln eller på den mongoliska stäppen?

lol.

Frihet kommer med ansvar.

Tom djungeln har sin lag.

Påtvingande papegojjor och insekter som tvingar djungelmannen vidta åtgärder.

Andra stammar.

Finns inget land för gnyende douchebags som inte vill ha öppen kommunikation, inte Mr Nice (fake) guy heller.

De lever ett kort liv av motstånd istället för att använda hjärnan använder de känslor, spaarar känslor, gömmer sig bakom ett suddigt skal av känslor som förpuppar och höljer ny information, motsträviga att växa som människor, motsträviga att dela med sig då skalet är för tjockt.

Projicerandes där bakom skalet, projiceringar baserade på gaamla unkna känslor, så unkna att de trevliga minnena eller nya glädjeämnen eller nya glädjekänslor inte kommer in eller hamnar i skymundan av alla lager av känslor.

I djungeln använder man hjärnan.

I staden använder man hjärnan.

Känslor bör man använda en högtryckstvätt att tvätta av sig ibland så sinnena kroppen och organen får vara sina egna i samspel utan latency med livet på jorden. Först då kan man nyttja hjärnan.

Beware of the beast man for he is the devils pawn....shun him back to his lands for yey he will make a desert out of yours.... nåt Planet of the Apes?
Senast redigerad av Sarumanmyndigheten 2021-02-24 kl. 18:39.
Citera
2021-02-24, 18:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Det glömde dom inte alls. Träning är bra för barn och skall fortsätta.
Matcher däremot skall upphöra. Känns ju idiotiskt att möta grannstadens lag

Fast de övriga aktiviteter jag räknar upp handlade ju inte om träning.
Citera
2021-02-24, 18:25
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Tack då vet jag. Då vill du självklart avskaffa Systembolaget också. Det vill nämligen jag.

Jag är normalt sett också mot förbud.

Systembolaget borde fungera som vilken annan butik som helst med normala öppettider, kall öl, rabatterbjudanden osv.
Citera
2021-02-24, 18:26
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Och dom glömde att tala om hur det blir med barnens träningar. Och scouterna. Och baletten. Och orkestern. Det är helt hopplöst att veta vad som gäller.

Det borde inte vara så svårt att själv lista ut vad som är lämpligt eller inte. Eller hur?
Citera
2021-02-24, 18:28
Medlem
Allt förbjuds men pajasresor till Åre är fortfarande tillåtet - avgå alla
Citera
2021-02-24, 18:28
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods

Om man ser till tvingande åtgärder under pandemin har Sverige fram till nyligen varit ett ganska bra land att leva i om man värdesätter den personliga friheten.

Om jag vann mycket pengar skulle jag köpa en egen ö nånstans med behagligt klimat. Djungeln och stäppen bjuder nog på ganska mycket motstånd i form av sjukdomar, torka, dåligt wi-fi osv.
Citera
2021-02-24, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrahundra
I Sverige har vi kommatecken som decimalavskiljare, inte punkt. Utropstecken betyder fakultet i matematiska sammanhang vilket du knappast avsåg. Att jämföra enskilda veckodagar ger en väldig slumpvariation. Tittar du istället på ökningen av 7-dagarssnittet i Stockholm så är den knappt 40 % på en vecka. Detta ger dock inte ett effektivt R-tal på 1,4 eftersom den genomsnittliga generationstiden är 5 dagar, eller 4,7 dagar har jag för mig att danskarna räknar med.
Re (Stockholm) ≈ e ^ (ln 1,4 / (7 / 4,7)) ≈ 1,25
Idag 1530 nya fall. Förra onsdagen 875. Det är en ökning på 75% på en vecka - eller hur!?
Citera
2021-02-24, 18:29
Medlem
Returpappers avatar
Nu är jag inte med längre regeringen har gått för långt. Handla ensam kommer jag inte att göra. Tar en egen kundvagn och låtsas att jag inte känner min fru, väl vid självskanningen slänger jag mina saker i hennes vagn och går före. Det är ändå jag som får bära.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in