2021-02-24, 18:06
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSmoker
Som sagt det är inte media som ska utropa något , vem har gett dem mandat till det? Dem är inte folkvalda eller någon myndighet.

Det tillhör journalistiken att rapportera kring stora händelser.
2021-02-24, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Det tillhör journalistiken att rapportera kring stora händelser.

Skillnad mellan att rapportera och utropa, tillkännage, osv.
2021-02-24, 18:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Svaret:

It’s to amplify the voice of #WeThePeople across the country. We intend to expose corruption in both parties and support people with the courage to protect our constitutional rights and the Rule of Law. Sign up for updates. Join for as little as $10 a year. Contributors of $200 a year total or less are confidential.

https://t.me/SidneyPowell/328

Haha tigga pengar är det enda hon verkar vara bra på
2021-02-24, 18:22
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:

Ja, media kan bara rapportera. Sen att vi kallar det utropa, det är frihetens pris. Frihet är bra.

Mike Pence
2021-02-24, 18:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Irrefutable proof is coming soon
/
Join for as little as $10 a year. Contributors of $200 a year total or less are confidential.

Snart är det dags! Igen!

På fredag smäller det igen!!!! Det här är så spännande!! Har hon hittat Nixter och servern tro du?
2021-02-24, 18:27
Medlem
klybans avatar
Citat:
Trådens ämne är valfusk i USA , vilket uppenbarligt förekommit och går inte att förneka. Sen att du försöker få det till något annat och spårar ut säger väl dem mesta om dig.

https://time.com/5936036/secret-2020-election-campaign/
Valfusk är så litet att det saknar betydelse för resultatet.
Har du några frågor om detta?

Och tidigaste utredningar har man kommit fram till de få som valfuskar så är majoriteten republikanska försök till valfusk.
Frågor på detta?

Vad vi vet är att ingen systematiskt valfusk existerar, finns inte ens en antydan om bevis där.

Och hur det är att spåra ur att berätta fakta att inget valfusk existerar i en sådan art att det ens påverkade valreslutatet.
Det är där vi står nu, och det är här du ser dig besegrad och ger ad hominem istället.
2021-02-24, 18:31
Medlem
siisters avatar
Citat:

Förstår kanske vad du menar och håller med om att det är en stor skillnad. Men nu får vi utgå från verkligheten och inte en parallell verklighet där media tagit över elektorskollegiets roll
2021-02-24, 18:35
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Du menar att media inte har någon påverkan på val alltså? Roligt påstående

Det vore onekligen småfestligt om jag påstått det, men det har jag som bekant inte.

Jag tolkar ditt icke-svar som att media, i din parallella verklighet, är dom som utser vinnaren av valet. När dom har meddelat vem som vunnit hänger valmyndigheten, justitieministern, valobservatörer, NSA m fl helt enkelt på och stämplar "OK" i rutan "har detta val gått korrekt till?".
2021-02-24, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Nej, du får läsa på vad "Whataboutism" är, tills dess rekommenderar jag att du är återhållsam med att använda begrepp vars innebörd du är osäker på. Den förtydligande motfrågan var INTE formulerad som en "whataboutism". Hade jag sagt något i stil med "Men tycker du xx var trovärdig när xx gjorde yy då?" så hade saken varit en annan.

Dude wtf?
Jag ställer en fråga.
Istället för att svara på frågan så vill du flytta fokus till något annat. I hopp om att väcka tvivel och moralisk ekvivalens.

Klassiskt whataboutism.
Asså driver du med mig?

Jag tycker du ska läsa på baksidan av en schampoflaska och sedan återkomma på nytt med ett svar.

Anser du att Sidney Powell eller Homeland security är trovärdigast?
Svara på frågan först och kritisera mig sedan efteråt
Senast redigerad av dic-tator 2021-02-24 kl. 19:05.
2021-02-24, 18:42
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Inte ? vad konstigt dem utropade ju biden som vinnare direkt , du kanske borde kontakt dem och upplysa dem om detta

Du måste ha ett fruktansvärt selektivt minne, nyhetsmedierna utropade inte Biden som President-Elect fören det vart klappat och klart att han hade vunnit tillräckligt med stater för att vinna.

Anser du att man har gjort fel alla andra valår när man har utropat ett valresultat (både statligt och i nyhetsmedierna) långt innan alla röster osv är färdigräknade (för det är nämligen standard att man utropar en vinnare när 99% av rösterna är räknade)?
2021-02-24, 18:42
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:

Håller med. Media borde, precis som man gjort i alla andra tidigare val, väntat till elektorsvalet i december innan dom rapporterar om vem som vunnit.
Eller nä, just det. Dom borde ha väntat till den 6/1...eller den 20/1...förlåt, den 4/3. Först vet vi (att Trump återtar tronen, och alla i hela Deep State blir offentligt avrättade).*

*Eventuellt sker det vid ett senare datum som meddelas den 5/3. Vi kan redan nu meddela att det blir på en fredag.
2021-02-24, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Det vore onekligen småfestligt om jag påstått det, men det har jag som bekant inte.

Jag tolkar ditt icke-svar som att media, i din parallella verklighet, är dom som utser vinnaren av valet. När dom har meddelat vem som vunnit hänger valmyndigheten, justitieministern, valobservatörer, NSA m fl helt enkelt på och stämplar "OK" i rutan "har detta val gått korrekt till?".

Ja det var en skön tankevurpa du gjorde där

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in