2021-02-24, 17:29
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
I Nederländerna stämmer krögarna staten pga alla jävla lockdowns, helt rätt och något för svenska krögare att ta efter! Helt sjukt hur regeringen våldtar en så extremt viktig näring..

https://www.gp.se/ekonomi/nederl%C3%A4ndska-restaurangn%C3%A4ringen-st%C3%A4mmer-staten-1.41894895
Viktig näring? Ett gäng avdankade exkriminella som gör pengar på att utnyttja människor med ett missbruk.

Mycket ska man höra.
Citera
2021-02-24, 17:30
Medlem
Flashback och SarsCov-19 tråden.

SEGER 1.

Efter ett ÅR av regim/myndighetsfail.

1 Seger av flera kommande.

Smittskyddsläkare kommenderar åtgärder över hela Sverige med ståklitta&ståkuk.

Smittskyddsläkare i unison Meddelar i SRradio -tydligt missnöje med att sportlovsresor inte förbjöds.

Inga fame-kåta här är jag i media, straight up vetenskap.

Inget värdegrundspapyrus, ingen politik.

Gnäller ni när vetenskapen går all in?

Vafan är ni då egentligen?

I radio på Tv, gnällande regim-värdegrund-baravanligförkylning-människor som inte kunnat tänka själva.

Smittskyddsläkarna doesnt give a fuck!!!!

Hail vetenskap!

Detta är inte regeringen detta är resultatet av epidemiläge 3, dvs katastrofläge.

Smittskyddsläkare samt RKML ges regionala stabsrum de kommenderar insatser från lockdown/munskyddstvång/regionala stängningar - snabbare än Tegnell sätter på sig chinos.

Stockholm har sitt Klara Bergrum där 112 sitter.

Fascinerande att media/regeringen undanhåller pandemiberedskapsplanens fas.

Why tho.

Antagligen för att de inte har ngn makt att utöva deras half-way shit spel för gallerierna-förvirra människor hänsyn till bullshit värdegrunder.

Skit samma!

Välkomna alla smittskyddsläkare över hela landet.

Samlad kraft. Tydlighet. Begränsa smitta på riktigt. Allt enligt smittskyddslagen.

Lag - finally en lag som tillämpas på riktigt av real ass people.

Ska vi se om arbetsmiljöverket hänger på med arbetsmiljölagen.

De har antagligen +1000 arbetsmiljö anmälningar via deras hemsida.

Smittspårning kommer kicka igång fo real.

Yes.

1 Februari.

SVT granskande journalister rapporterar om 214 st långtidssjuka barn 0-13 år median 11 år - endast region Stockholm.

Data vilken undanhålls folket - barn - föräldrar.

Stäng grundskolan nu smittskyddsläkare!

Heja!!

Brittiska mutationen + 3 till kommer som jordskred annars i grundskolan som helt saknar smittskyddsåtgärder.

Se bara på stolpskottet Gunilla Kapla.

Hon och hennes Dr Moreaus island ska stängas!

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/da...er-sjukanmalda

– Vi fixar och trixar men smittan sprids och vi får hoppas att det vänder, säger Gunilla Kapla.

"Fixar och Trixar" WTF.

"smittan sprids, vi får hoppas".

Så pass total-retard är det tyvärr.

60 grundskolebarn smittade på en vecka på denna skola, men skolan fortsätter hållas öppen Medans Gunilla Kapla ”fixar och trixar”

Mumbo jumbo bullshit Kapla gör inte ett skit förutom att antagligen få psykofarmaka knark av langare i vit rock.

Heja smittskyddsläkarna vs smitta-ner-barn-i-sin-borg-monstret Kapla.

Hon är inte ensam vettu sitter en lång radda av ”härliga” kärringar (vanligtvis kärringar) -rektorer och full retard ignorerar arbetsmiljölagen trots den gäller i heeela grundskolan inkl förskolan.

Tyydliga åtgärder gällande risk för exponering av allmänfarlig/samhällsfarlig smitta klass 3. Vilket SarsCov-19 ÄR.

Arbetsmiljölagen är tydlig med åtgärder, tom andningsskydd krävs i miljö där allmänfarlig samhällsfarlig smitta förekommer.

Glöm munskydd, arbetsmiljölagen går direkt på det som med vetenskapligt stöd -fungerar.

Gnyende förnekare.

Som förnekat 100+ Intensivvårdade Fall av MIS-C bland barn 0-11 år. (December 2020) (Källor i tidigare inlägg)

Kallat dessa för ”extremt ovanliga”.
Senast redigerad av Sarumanmyndigheten 2021-02-24 kl. 18:20.
Citera
2021-02-24, 17:30
Medlem
santos_devilles avatar
Så där jag, nu kommer ännu strängare restriktioner från fascistdemokraterna. Jävla apor i regeringen och jävla idioter till oppositionen som är tysta eller i värre fall ber om hårdare tag mot oss svenskar.

Fy fan vad jag hoppas regeringen blir fälld. Problemet är ju att det kanske blir ännu värre för oss svenskar och vår frihet då.

Fy fan!
Citera
2021-02-24, 17:33
Medlem
Långtidssjuka barn, bieffekter, sjuka som inte får cancervård, operationer som skippas osv det är det stora problemet och därför bör det bli en total lockdown nu...ungdomar på stan skiter fullständigt i det här kan tänka mig det är katastrof på,skolor osv...
Citera
2021-02-24, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Såg du presskonferensen eller? Det var ju EXAKT det de tog upp. Folk har slappnat av och följer inte rekommendationerna lika bra längre - alltså skärps de.

Såklart eftersom att detta bara är en fet terrorattack på folks liv.
Finns knappt några döda.
Folk dör varje dag i all möjlig skit ändå blir vi bara mängder av fler människor varje år(inklusive under covid).
Avveckla alla åtgärder och fängsla regimen för denna attack på befolkningen.
Citera
2021-02-24, 17:34
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Du skrev ju tidigare att det räcker med rekommendationer. Eller har du ändrat dig nu och vill ha förbud?

Räcker och räcker. Folk gör som de vill oavsett rekommendationer. Jag tror inte på förbud nej.
Citera
2021-02-24, 17:36
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jdags
Såklart eftersom att detta bara är en fet terrorattack på folks liv.
Finns knappt några döda.
Folk dör varje dag i all möjlig skit ändå blir vi bara mängder av fler människor varje år(inklusive under covid).
Avveckla alla åtgärder och fängsla regimen för denna attack på befolkningen.

Jag är med på att öppna helt så fort riskgrupperna är vaccinerade.
Citera
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Färre cancerfall upptäcks pga av att folk är rädda för den stora smittspridningen i samhället och inte vågar söka vård. Det var ett misstag att släppa på smittspridningen i samhället som man gjort.

Du är alltså för hårdare nedstängning? Det har varit svårt att se vilket lag du hejar på.

Jag har märkt att det aldrig varit så korta väntetider till doktorn. Bra för mig som inte är tappad bakom en vagn. Tragiskt för de som ligger hemma och skälver av rädsla för viruset. Men om fler vore lite räddare kanske pandemin redan varit över.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Så där jag, nu kommer ännu strängare restriktioner från fascistdemokraterna. Jävla apor i regeringen och jävla idioter till oppositionen som är tysta eller i värre fall ber om hårdare tag mot oss svenskar.

Fy fan vad jag hoppas regeringen blir fälld. Problemet är ju att det kanske blir ännu värre för oss svenskar och vår frihet då.

Fy fan!

Sluta använda din frihet som slagträ hela tiden, tänk på de som verkligen inte har någon frihet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag är med på att öppna helt så fort riskgrupperna är vaccinerade.

Ah du tror det kommer hända eller?
Humor.
Citera
2021-02-24, 17:38
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jdags
Ah du tror det kommer hända eller?
Humor.

Vi får väl se. Jag kommer iaf sluta bry mig när riskgrupperna är vaccinerade. Det kommer alla andra också göra med tiden.
Citera
2021-02-24, 17:40
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville

Fy fan!

Trist för dig. Själv har jag haft en utmärkt dag.

Blev dock lite irriterad på reportrarnas juvenila lite småmopsiga attityd under presskonferensen.
Förmodligen för att dom själva tillhör problemgruppen som är om sig och kring sig hela tiden och driver smittan.

Sitt på arslet gott folk, så går det snart över.
Alternativet är att vi håller på så här i tre år till.

Bara att välja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in