2021-02-24, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Så du har heller inte läst någon studie som visar på fördelar för sexarbetare.

Att humanister som GL är våldtäksmän och sexualsadister har mycket lite med sexköpslagen att göra, att barn och prostituerade hamnar i klorna på kriminella Ä r återkommade där sexarbete är helt/delvis kriminaliserat. Det är en av flera nackdelar för sexarbetarnas bransh

Va?

Har polisen span kring verksamheten blir det svårare för sexualsadister att köpa sex av prostituerade och utsätta dem för övergrepp, de kommer ha ögonen på sig på ett helt annat sätt, vilket försvårar för dem. Vilket är positivt. Dessutom: om det blir svårt att sätta dit dem för våldtäkt av den prostituerade så kan man iaf. sätta dit dem för sexköp. Alltid något. De får en trist prick i registret om inte annat.
Citera
2021-02-24, 15:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Va?

Har polisen span kring verksamheten blir det svårare för sexualsadister att köpa sex av prostituerade och utsätta dem för övergrepp, de kommer ha ögonen på sig på ett helt annat sätt, vilket försvårar för dem. Vilket är positivt. Dessutom: om det blir svårt att sätta dit dem för våldtäkt av den prostituerade så kan man iaf. sätta dit dem för sexköp. Alltid något. De får en trist prick i registret om inte annat.

Så amnesty, sexarbetarna och alla studier som tittar på effekterna (våldtäkter, utsatthet,missbruk och fysiskt våld/mord) gäller inte, för att enligt dig så "poliserna spanar", visste du att poliser är kompetenta "missbrukare" av det du önskar att sexarbetare ska riskera, och en del av problemet för prostituerade där det kriminlaiseras.

Man kan nog lungt säga att din idiologiska övertygelse förblindar dig, eller så gillar du helt enkelt andra människors lidande, främst de redan utsatta, som barn och sexarbetare.
Citera
2021-02-24, 15:16
Medlem
Citat:
Så amnesty, sexarbetarna och alla studier som tittar på effekterna (våldtäkter, utsatthet,missbruk och fysiskt våld/mord) gäller inte, för att enligt dig så "poliserna spanar", visste du att poliser är kompetenta "missbrukare" av det du önskar att sexarbetare ska riskera, och en del av problemet för prostituerade där det kriminlaiseras.

Jag är för det första ambivalent till sexköpslagen. Så att du vet detta. Just pga. att prostituerade far illa sedan den kom i kraft. Men prostituerade for illa även innan den kom i kraft. Jag försöker väl hitta positiva delar med sexköpslagen. Och en sådan del är att sexualsadister som gör de prostituerade illa, iaf. som minst kan dömas för sexköp. Istället för att gå helt fria, som det tyvärr kunde bli innan lagen kom i kraft. Kan inte vara så kul för dessa sexualsadister att ha en prick i registret för sedlighetsbrott.
Citera
2021-02-24, 15:22
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Jag är för det första ambivalent till sexköpslagen. Så att du vet detta. Just pga. att prostituerade far illa sedan den kom i kraft. Men prostituerade for illa även innan den kom i kraft. Jag försöker väl hitta positiva delar med sexköpslagen. Och en sådan del är att sexualsadister som gör de prostituerade illa, iaf. som minst kan dömas för sexköp. Istället för att gå helt fria, som det tyvärr kunde bli innan lagen kom i kraft. Kan inte vara så kul för dessa sexualsadister att ha en prick i registret för sedlighetsbrott.
Det är väl rimligen en avsevärt mycket större risk för dem att åka fast i statliga bordeller med bevakning, än när kunderna kräver att allt ska göras och skötas så gömt och undanskymt som möjligt för att köpare inte ska röjas?
Citera
2021-02-24, 15:27
Avstängd
Citat:

Sexualsadister bryr sig inte, annat än att de lättera kan kontrolera och gömma sina förhavanden, när alla som köper sexarbeternas tjänster är kriminiella , så "känner" du endå att det är "bättre" för sexarbetarna.... naivitet och okunnigheten är skrämmande.
Citera
2021-02-24, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Det är väl rimligen en avsevärt mycket större risk för dem att åka fast i statliga bordeller med bevakning, än när kunderna kräver att allt ska göras och skötas så gömt och undanskymt som möjligt för att köpare inte ska röjas?

Visst är det det. Men finns det statliga bordeller och är lagligt att köpa sex, så kommer de prostituerade som av någon anledning inte platsar på de statliga bordellerna hamna utanför detta skydd. Oavsett vad man gör så kan de sårbaraste prostituerade fara illa. Det är väl mer de erfarna gamla rävarna med skinn på näsan och med livserfarenhet och arbetslivserfarenhet som fattat mogna beslut gällande sina yrkesval som klarar sig bra. Men det gör de oavsett om lagen finns eller inte. Läs i prostitutionsforumesdelen. där finns det några riktiga gamla rävar bland prostituerade som tycks ha koll på saker och ting.

de mer utsatta prostituerade, som säljer sex för att självskada, för att finansiera missbruk, eller är traumatiserade av övergrepp i barndomen osv. kommer förmodligen hamna i en parallell prostitutionsverksamhet och fara illa i denna.
Citera
2021-02-24, 15:49
Medlem
Citat:
Sexualsadister bryr sig inte, annat än att de lättera kan kontrolera och gömma sina förhavanden, när alla som köper sexarbeternas tjänster är kriminiella , så "känner" du endå att det är "bättre" för sexarbetarna.... naivitet och okunnigheten är skrämmande.

finns det statliga bordeller och är lagligt att köpa sex, så kommer de prostituerade som av någon anledning inte platsar på de statliga bordellerna hamna utanför detta skydd. Oavsett vad man gör så kan de sårbaraste prostituerade fara illa. Det är väl mer de erfarna gamla rävarna med skinn på näsan och med livserfarenhet och arbetslivserfarenhet som fattat mogna beslut gällande sina yrkesval som klarar sig bra. Men det gör de oavsett om lagen finns eller inte. Läs i prostitutionsforumesdelen. där finns det några riktiga gamla rävar bland prostituerade som tycks ha koll på saker och ting.

de mer utsatta prostituerade, som säljer sex för att självskada, för att finansiera missbruk, eller är traumatiserade av övergrepp i barndomen osv. kommer förmodligen hamna i en parallell prostitutionsverksamhet och fara illa i denna.
Citera
2021-02-24, 15:56
Avstängd
Citat:
finns det statliga bordeller och är lagligt att köpa sex, så kommer de prostituerade som av någon anledning inte platsar på de statliga bordellerna hamna utanför detta skydd. Oavsett vad man gör så kan de sårbaraste prostituerade fara illa. Det är väl mer de erfarna gamla rävarna med skinn på näsan och med livserfarenhet och arbetslivserfarenhet som fattat mogna beslut gällande sina yrkesval som klarar sig bra. Men det gör de oavsett om lagen finns eller inte. Läs i prostitutionsforumesdelen. där finns det några riktiga gamla rävar bland prostituerade som tycks ha koll på saker och ting.

Mig behöver du inte övertyga, jag har läst studier som tydligt pekar på konsekvensera av kriminalisering såväl som hårdare reglering (det du nämner nu)

Frågan är vara du är så förtjust i att utsätta sexarbetare för kriminella?

Citat:

Mjo , man kan ju lungt säga att du inte tycker de ska ha något alternativ, det är ju ett känt problem med kriminalisering och marginalisering (dvs onödigt hård reglering)
Citera
2021-02-24, 16:00
Medlem
Citat:
Mig behöver du inte övertyga, jag har läst studier som tydligt pekar på konsekvensera av kriminalisering såväl som hårdare reglering (det du nämner nu)

Frågan är vara du är så förtjust i att utsätta sexarbetare för kriminella?

Mjo , man kan ju lungt säga att du inte tycker de ska ha något alternativ, det är ju ett känt problem med kriminalisering och marginalisering (dvs onödigt hård reglering)

Hur är det med läsförmågan, herr slö? Jag är ambivalent till sexköpslagen. Men jag ser vissa fördelar med den och även nackdelar med den. Men för de sårbara individerna som befinner sig i prostitution kommer en legalisering av sexköp inte göra någon nytta, de kommer ändå fara illa. De far illa hur man än gör. De bör helt enkelt inte vara i prostitution överhuvudtaget och mer resurser borde satsas på at få dem ur prostitution.

Jag är verkligen inte förtjust i att prostituerade utsätts för några otrevligheter. Som sagt, hur är det med din läsförmåga?
Citera
2021-02-24, 16:09
Avstängd
Citat:
Hur är det med läsförmågan, herr slö? Jag är ambivalent till sexköpslagen. Men jag ser vissa fördelar med den och även nackdelar med den. Men för de sårbara individerna som befinner sig i prostitution kommer en legalisering av sexköp inte göra någon nytta, de kommer ändå fara illa.

utvekla hur du känner, eller ännu bättre , bevisa det.

Citat:
De far illa hur man än gör. De bör helt enkelt inte vara i prostitution överhuvudtaget och mer resurser borde satsas på at få dem ur prostitution.

så hur gör vi med de som friviligt och gladeligen väljer att arbeta som sexsäljare, ska vi bara låta de ta emot kriminella som i sverige?

Citat:
Jag är verkligen inte förtjust i att prostituerade utsätts för några otrevligheter. Som sagt, hur är det med din läsförmåga?

så varför ser du det som en fördel? du har ju inte påvisat någon anna fördel än att du känner att det "måste vara bra" med polisen spaning..... (objektivit så tycker ju inte amnesty eller sexarbetarna själva det, inte heller finns det objektivt stöd i forskning)
Citera
2021-02-24, 16:11
Medlem
Citat:
utvekla hur du känner, eller ännu bättre , bevisa det.

så hur gör vi med de som friviligt och gladeligen väljer att arbeta som sexsäljare, ska vi bara låta de ta emot kriminella som i sverige?

så varför ser du det som en fördel? du har ju inte påvisat någon anna fördel än att du känner att det "måste vara bra" med polisen spaning..... (objektivit så tycker ju inte amnesty eller sexarbetarna själva det, inte heller finns det objektivt stöd i forskning)

Hur jag "Känner"? Hur jag tänker menar du väl ändå?

Läs mina tidigare inlägg. Där har du svar på samtliga dina frågor. Blir tjatigt att upprepa det hela. Men i övrigt tycks du ha missförstått mig något oerhört, som vanligt.
Citera
2021-02-24, 16:16
Avstängd
Citat:
Hur jag "Känner"? Hur jag tänker menar du väl ändå?

Nej det gjorde du inte

Vad är fördelarna och vad innebär de i verkligheten
Vad är nackdelarna.... (nvm jag har läst flera studier och vi kan ju endå nöja oss med vad amnesty och sexarbetres organisationer officelt går ut med)

Citat:
Läs mina tidigare inlägg. Där har du svar på samtliga dina frågor. Blir tjatigt att upprepa det hela. Men i övrigt tycks du ha missförstått mig något oerhört, som vanligt.

Inte så mycket att missförstå, jag talar inte flytande postmodernism, det är ju ett återkommande problem med dina anekdoter och känsloyttringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in