2021-02-24, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Ja och hon måste absolut ha detta hus i Marielund. Nä det köper jag inte det snacket och den orsaken
Varför har affären gått så långt
Hon är väl inte den första köparen som backar ur.
Då skulle hon haft vett att backa ut tidigare och mig säger det bara att hon är egoistisk och har dåliga rådgivare
Hon kör sitt eget varumärke i botten men är hon så dum och att just detta hus är värt det så är det hennes val.
Vad har Ebba med allt detta att göra?
Det är Esbjörn som är orsaken och problem här. Ingen frisk människa låter sig bli blåst på 390.000 kronor. Men uppenbarligen är det rätt inga i tråden som aldrig köpt ett hus - och som gärna blir blåsta på penga utan att agera.
Det är inte hockeybilder man bytt - det är en fastighet. Det är olika regler första du...
2021-02-24, 11:28
Medlem
trngws avatar
Citat:
Är du kung/drottning av denna tråd.
Du bestämmer inte här och vem och vad jag skriver.
Jag har min åsikt idag om vem EB är och vad hon står för och du har inte direkt gjort den bättre.
Vill du henne väl ska du nog inte kalla andra för otrevliga ord och säga vad andra ska göra och inte göra.
Sverige är ingen diktatur där Ebba och hennes vänner bestämmer vad som ska sägas eller vad som ska skrivas
Ni är otrevliga och jag förstår nu varför huskonflikten uppstått
Ebba är lika med noll för mig efter den här dialogen med dig
Lycka till med att hitta väljare till henne *asg*
Allt handlar om Karma

Jämfört med dig är jag Gud i denna tråd.
När du tar dig rätten att tala om för mig vad jag får skriva och inte, gör jag så klart likadant. Inte ens ett så enkelt retoriskt grepp förstår du.

Du är en pinsamt patetisk person som så tydligt inte klarar av att bli bemött på samma otrevliga vis som du själv bemöter andra.

Ebba är precis som jag fri att uttala sig och att stämma någon inför domstol, alldeles särskilt när hon är offer för avtalsbrott, falsk angivelse och förtal.

Att du anser att Ebbas förtroende påverkas av mina uttalanden i denna tråden visar bara hur oförståndig och oresonlig du är.
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Så klart du har missförstått. Du har mer eller mindre missförstått allt i affären och vad det rör sig om. Du får förstå att folk blir irriterade när du dyker upp i en tråd med tvärsäkra slutsatser helt baserade på missförstådda uppgifter. Varför inte sätta dig in i saker innan du diskuterarar den?

Jag är inte helt insatt och vet hur hela den här historien gått till.
Sorry om jag rört till för er som vet det.
Däremot har jag lärt mig en del annat genom att jag skrev här och det har gett mig mycket om vad EB och anhängare är för sorts människor
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Nej, det finns ingen sådan lag. Allt kommer ner till vad som är försvarligt, och det är subjektivt från fall till fall.

Vem har påstått att det finns en sådan lag? Jag uttalar mig om innehållet i praxis. Kanske menar du samma sak när du skriver att försvarligheten måste bedömas från fall till fall. Men det finns ju vissa linjer i dessa bedömningar.
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Yes, vi får se om E*björn var där i egen hög person eller om generalfullmakten var den som representerade honom, hur som haver några skäl till att inte genomföra rättegången fanns det inte.

Med tanke på att det var hans bilkörande som stod på spel så tror jag inte demenskortet var aktuellt i det här fallet.

Man måste personligen infinna sig till rättegång, ingen annan i ditt ställe.
Du är personligen vid vite tvingad att själv infinna dig som åtalad.
Han har dessutom ingen förvaltare eller bedömd rättsoförmögen.
2021-02-24, 11:32
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Vad har Ebba med allt detta att göra?
Det är Esbjörn som är orsaken och problem här. Ingen frisk människa låter sig bli blåst på 390.000 kronor. Men uppenbarligen är det rätt inga i tråden som aldrig köpt ett hus - och som gärna blir blåsta på penga utan att agera.
Det är inte hockeybilder man bytt - det är en fastighet. Det är olika regler första du...

Absolut men att slåss som hon gör innebär att hon spelar ett spel och som offentlig person i den ställning hon har kanske är något hon ska undvika.
Är hon smart går hon därifrån och vill hon ha kvar väljare går hon därifrån
Detta är inget som leder till fler väljare.
Det är jag ganska säker på.
2021-02-24, 11:32
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Det är inte uppenbart att det är släktingarna, men det finns absolut en chans till att det är så.
Sättet som affären uppförts på är ännu mer anmärkningsvärt än eventuella släktingars åsikter/påtryckningar.
Ebba Busch stormar in i Esbjörns liv.
Pressar honom och gör allt jobb.
Esbjörn åker passivt med av bara farten.
Esbjörn känner sig blåst.

Man kan tycka vad man vill men fakta är att sättet som denna affär uppkommit och genomförts är inte ett normalt tillvägagångssätt för en privat fastighetsaffär. Den behöver inte vara fel för det, men normal är den inte.

Bara en sådan sak att handpenningen betalas till en privatpersons konto och inte ett klientmedelskonto är ovanligt. Skulle till och med påstå att i en sådan här upp front affär så är en handpenning inget som behövs, Ebba Busch hade kunnat träffa Esbjörn på banken, skriva avtalet och kontrollera alla papper sedan avsluta affären vid ett och samma tillfälle.

Att hitta ägaren till ett fallfärdigt ruckel och övertyga denne om att sälja vet jag flera som gjort. Barn men oftast dräglande mäklare känner sig blåsta på bytet. Barnen brukar vara medvetna om det finns ett värde och bevaka arvet väldigt noga. Mäklarna är värre de är gamar.

Ebba skulle inte köpt själv utan först låtit en mäklare köpa sedan köpt av denna. Inte lika god affär men smartare om man inte vill framstå som en "jude". Är man politiker kan man inte ägna sig åt tvivelaktiga metoder. Så blir alltid när man har med gamla att göra.
2021-02-24, 11:33
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Men det är inte avgörande. Det är ju också endast en person som har den rollen.

Om jag förtalar en person som ”spelat polis i Wallander-filmerna, haft en relation med en annan svensk skådespelerska samt haft en mindre roll i en James Bond-film” så är det så att säga inte så många som passar in.

Du förstår visst inte skillnaden. Om jag påtalar att Stefans ombud i tvisten om dödsboet efter Anna är en dömd sexbrottsling.

Då finns det bara en person som passar in.

Så då vet du vem jag avser? Eller så menar du kanske att det inte är förtal?
2021-02-24, 11:33
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Hade namnet skrivits ut skulle det förmodligen betraktats som mer allvarligt. Nu måste man istället Googla en minut för att få fram namnet. (Men kanske inte hans vänner och anhöriga, möjligt att de redan vet att han agerar juridiskt ombud till ES.)
Nu var det en anonym Y hon skrev om när hon nämnde att ett ombud blev anlitat. Hon skrev aldrig rent ut att det var Esbjörns ombud det gällde. Visst ligger det mycket nära tillhand att förutsätta det och sedan ta reda på vad han heter, men det är ändå en bit ifrån att direkt namnge en människa och berätta att den är dömd för brott.
2021-02-24, 11:35
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Jämfört med dig är jag Gud i denna tråd.
När du tar dig rätten att tala om för mig vad jag får skriva och inte, gör jag så klart likadant. Inte ens ett så enkelt retoriskt grepp förstår du.

Du är en pinsamt patetisk person som så tydligt inte klarar av att bli bemött på samma otrevliga vis som du själv bemöter andra.

Ebba är precis som jag fri att uttala sig och att stämma någon inför domstol, alldeles särskilt när hon är offer för avtalsbrott, falsk angivelse och förtal.

Att du anser att Ebbas förtroende påverkas av mina uttalanden i denna tråden visar bara hur oförståndig och oresonlig du är.

Du och Ebba tror båda att ni är GUD
Lycka till i livet ! *asg*
2021-02-24, 11:37
Medlem
trngws avatar
Citat:
Jag är inte helt insatt och vet hur hela den här historien gått till.
Sorry om jag rört till för er som vet det.
Däremot har jag lärt mig en del annat genom att jag skrev här och det har gett mig mycket om vad EB och anhängare är för sorts människor

Maniska bitches med storhetsvansinne?

Du har inte lärt dig någonting. Du har bara ger uttryck för dina fördomar och fullständigt skitigt i fakta och vad som verkligen.

Vi, jag med flera, har presenterat mycket fakta i tråden. Till ingen nytta för nötter som dig. Men till stor glädje för de som är intresserade av juridik och fakta. All info finns i tråden. Läs den innan du dömer någon nästa gång!
2021-02-24, 11:37
Medlem
Troians avatar
Citat:
Du förstår visst inte skillnaden. Om jag påtalar att Stefans ombud i tvisten om dödsboet efter Anna är en dömd sexbrottsling.

Då finns det bara en person som passar in.

Så då vet du vem jag avser? Eller så menar du kanske att det inte är förtal?

Vet inte om jag förstår ditt inlägg. Är din poäng att jag inte vet vilka Stefan och Anna är? Nej det vet jag ju inte, och alltså inte heller vem Stefans ombud är.

Jag vet inte om det i ditt exempel är förtal eller inte, men om vi pratar om EB:s inlägg så har ju den hon pratar om tidigare framträtt med namn i media. De som känner honom kan nog förstå att det är honom hon menar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in