Citat:
Ursprungligen postat av
sting4488
Mer från Facebook
” Vill bara meddela att jag i förra veckan mailade tv4 och Aftonbladet kring missnöjet jag och många här hade gällande studioprogrammet. Antar att fler hört av sig? För på kvällen, ca 14h efter mailet så kom ett svar från tv4 via aftonbladet.
Imorse drog jag iväg ett långt mail till Aftonbladet igen men också till tv4. Så nu vet tv4 att jag varit i kontakt med bladet igen. I mailet skrev jag bland annat
"
Hur mycket kan programledarna få tala illa om deltagarna? Vi tittare tycker det är skamligt. Mobbning på bästa sändningstid. Men skriver man en kommenter på deras Facebooksida om att Filip Dikmen pratar fort och mobbar deltagare i huset så raderas ens kommentar.
Hur kan detta vara ok?
Hur I hela friden tänkte tv4? Det sjukaste av allt är att de verkar tro att vi tittare vill ha detta upplägg? Att vi vill se programledare där det mobbas friskt. Och en så kallad "expert", eller vad nu tv4 valt att kalla honom som också ägnar sig åt mobbning. "
Jag skrev vidare
" När vi tecknade upp oss så gjorde vi det för att se Big Brother 24/7.
Det vi fick var inte 24/7 för så mycket avbrott det varit på liven är ofattbart. Inte ens Big Brother USA har det såhär under en hel säsong och det har bara gått en vecka.
Och det vi framförallt fick var mobbnings tv.
Det är ok för programledare att mobba deltagare men skriver du på deras Facebooksida att Filip pratar snabbt och att Filip mobbar deltagare med sina kommentarer så raderas ens kommentar.
Och återigen till tv4, ni kunde läsa om kritiken i media men innan dess fick ni mail från mig och flera andra.
Bort med era studiprogram tisdag-torsdag. Ingen vill se det. Absolut ingen som följer Big brother vill se det. Ställ frågan i Big Brother världen så kommer ni se minst 90% som föredrar dagliga sammanfattningar än två kvinnor i tv som ska förnedra deltagarna. Jag har spelat in alla era studioprogram och efter 5 program (premiären, studioprogrammen tisdag - torsdag förra veckan samt gårdagens veckofinal) så har jag tillräckligt med material för att kunna göra ett 40 minuters program med enbart programledarna mobbning. "
Jag hoppas de lyssnar. Studioprogrammet var mycket bättre ifjol med Malin som ensam programledare. Där sköt tv4 sig själva i foten.”
kan du länka mail'en till TV4, så fler kan klaga.
Om man får posta den här.