2021-02-23, 21:27
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Exakt så. Men detta driver ju grupper som MEWAS till vansinne. Man "offrar barnen".. och deras föräldrar - som sitter på jobbet och gråter för att deras barn tvingas till skolan trots att det finns smitta i samhället..

Man vill inte titta på situationen bredare utan bara ur sin egen synvinkeln vilket ofta är den att alla som vill måste få stanna hemma. På obestämd tid. Tills faran är totalt över.

Samtidigt skyller man andra på egoism.

Ja det är ren egoism från många i den här tråden. Dom lindar in det i massa länkar som visar hur farligt corona är för samhället men det handlar egentligen om deras gigantiska skräck för att bli smittade.
Titta bara på dom länkar jag presenterade om dom negativa effekterna av skolstängningar ja då är det tvärtyst från vissa (alla vet vilka) men i morgon då kör dom igen, stäng stäng stäng.

Att bry sig om allas hälsa både "coronaoffren" OCH "restriktionsoffren" det är inte aktuellt så länge inte restriktionerna drabbar dom

Just nu på Aktuellt ett reportage om en 12-årig pojke i USA som tog livet av sig på grund av isoleringen.
Citera
2021-02-23, 21:28
Medlem
Citat:
Det kanske finns politik bakom det uttalandet också.

Det var ett läkemedelsbolag (kommer ej längre ihåg vilket) som ville fakturera för den extra dosen..

Var Pfizer som ville ha mer betalt
Citera
2021-02-23, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Ja det är ren egoism från många i den här tråden. Dom lindar in det i massa länkar som visar hur farligt corona är för samhället men det handlar egentligen om deras gigantiska skräck för att bli smittade.
Titta bara på dom länkar jag presenterade om dom negativa effekterna av skolstängningar ja då är det tvärtyst från vissa (alla vet vilka) men i morgon då kör dom igen, stäng stäng stäng.

Att bry sig om allas hälsa både "coronaoffren" OCH "restriktionsoffren" det är inte aktuellt så länge inte restriktionerna drabbar dom

Just nu på Aktuellt ett reportage om en 12-årig pojke i USA som tog livet av sig på grund av isoleringen.

Varför skulle "gamlingarna" bry sig om barnen?

Då frågar jag: varför skulle resten av samhället bry sig om gamlingarna?
Citera
2021-02-23, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Var Pfizer som ville ha mer betalt

Tack! Ett praktexempel på hur man vill vrida in en till droppe när man redan har vridit trasan helt torr..

Att ta betalt kan man. Att leverera är det lite si och så med..
Citera
2021-02-23, 21:43
Medlem
Citat:
Varför skulle "gamlingarna" bry sig om barnen?

Då frågar jag: varför skulle resten av samhället bry sig om gamlingarna?

Ologikerna i tråden har länge propagerar för att man bara ska stoppa smittsamma sjukdomar. Elände som inte smittar via kontakt ska man blunda för. Jag har försökt ta reda på varför de tycker så och det verkar som att det beror på att de är väldigt empatiska medan jag är ett "får". Kopplingen är oklar.
Citera
2021-02-23, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Om jag testar mig på torsdag och lämnar in den kan jag få svar innan lördag eller blir det i värsta fall måndag?

Du kan boka tid och vid tidsbokningen säga att du behöver svaret inom x-antal timmar - exempelvis för att kunna resa.

RESEINTYG är något som är giltigt 48/72h. Då måste labben garantera att du får ut intyget i god tid.
Citera
2021-02-23, 21:46
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Öh nygamla coronaviruset fanns redan i Sverige sedan minst december 2019...

"Nygammalt"? Syftar du på att andra sorters Corona-virus har funnits i omlopp sedan länge?

Citat:
Nu fanns det som sagt redan i Sverige långt innan någon ens tänkt på att stänga gränser.

Jag har läst en artikel som spekulerar om att Kina-viruset kan ha förekommit i Dalarna i ett tidigt skede. Men jag har inte läst någonstans att man är säker på att viruset fanns i Sverige redan då. Har det bekräftats att viruset förekom i Sverige redan då? Förekom någon omfattande smittspridning i Sverige redan innan sportlovet 2020?

Jag vill jämföra med vad som hände i Frankrike. Man har i efterhand bekräftat att Amirouche Hammar infekterades av Kina-viruset redan mellan 14:e och 22:a december 2019. Amirouche Hammar hade inte varit utanför Frankrike vid det tillfället.

Betyder det att det fanns omfattande spridning i Frankrike redan i december 2019? Nej. Virusets egenskaper gör att ett land kan få in enstaka smittbärare, som smittar ett mindre antal personer, varpå smittan dör ut. Detta kan ske vid flera tillfällen, utan att utbrott uppstår. Men när ett utbrott har uppstått, så blir smittan svår att kväsa. Den här artikel förklarar varför.

Citat:
Återigen viruset var redan här!

Att enstaka smittbärare har förekommit, innebär inte att omfattande smittspridning förekom.

Ifall Frankrike inte hade släppt in ytterligare smittbärare efter december 2019, så hade Frankrike klarat sig från viruset. På samma sätt så startade smittspridningen i Sverige först i samband med sportlovet 2020.
Citera
2021-02-23, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Ologikerna i tråden har länge propagerar för att man bara ska stoppa smittsamma sjukdomar. Elände som inte smittar via kontakt ska man blunda för. Jag har försökt ta reda på varför de tycker så och det verkar som att det beror på att de är väldigt empatiska medan jag är ett "får". Kopplingen är oklar.

Alarmisterna tycks inte bry sig om sina barnbarn. Alternativt tillhör de gruppen som inte har några och därför räknas inte "andras ungar"..

Me my self and I är det som gäller. Men samtidigt är man förbaskad och förbryllad över svenska vårdens triage.. Det borde troligtvis vara omvänt ordning så att barnen kom sist i kön..
Citera
2021-02-23, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Tegnell är största pajasen.

Vad plockar han ut i månadslön tro?
Nu är han med i Corona special på svt2
Citera
2021-02-23, 21:56
Medlem
Vi är inte helt oväntat sämst i Norden då det gäller antalet vaccinerade. Vad värre är att ingen vet om/när det kommer leveranser av vaccin. April påstår någon, men inget är officiell bekräftat. Jag tycker det verkar som myndigheterna tappat kontrollen.
Citera
2021-02-23, 21:56
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Även norska motsvarighet till FoHM har sagt i efterskott att det var ett misstag att stänga skolorna. Förutom fysiska besvär som fetma, blodtryck, diabetes etc. finns det psykiska åkommor.

I P1 avsnitt om hårdare restriktioner i Sverige kom det väldigt väl fram vad som är konflikten mellan smittskyddsläkarnas önskemål och FoHM. FoHM tänker på folkhälsan. Smittskyddsläkarna på smittan..

Just nu ska vi koncentrera oss på smittan, inget annat. Det här måste få ett slut, vi är alla slutkörda.
Citera
2021-02-23, 22:00
Medlem
fermions avatar
Tegnell på svt2 nu: Intressant glidning som svar på frågan om Sverige drabbades värre för att hemvändande skidåkare var så många. Han hävdar att det tycks som om smittan kom in starkt då, från många håll i Europa(!) starkare än i övriga Norden. Dessutom skall Sverige "påminna mer om Europa".
Jag tolkar detta som att man vet eller misstänker att sk utsatta områden ( läs invandrartäta) drev smittstarten för att man 1) släpade dit smittan själva och 2) såg till att den fick en jävla schvung
(Somalier hade i början en 14-faldig överrepresentation tex).
Men av politiska skäl kan man inte säga detta nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in