2021-02-23, 09:32
Avslutad
Rikard gör en bagaren alltså , fattar inte hur man kan ge upp
Citera
2021-02-23, 11:11
Medlem
Havartis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
Alltid samma visa. När dom får foto från nära och kära börjar dom böla. Dom har efter några veckor helt uppslukats av främlingar och skapat en ny värld. När brev kommer till kolonin kommer chocken att dom faktiskt har familj utanför.

Riktiga män uppträder inte så. De försvann i samband med att den riktiga värnplikten upphörde (10-12 månader), Mekanot försvann och ersattes av Lego och att fruktstunderna infördes!

Det är inget tag i "männen" längre och det är därför samhället i stort sett ser ut som det gör - finner sig.
Curlade till döds.

Riktiga män finner sig inte heller i TV4s försök till dramatiseringar för att göra TV.
Citera
2021-02-23, 12:24
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Någon som har koll på amulett-ligan?

Vad jag kommer ihåg så har väl: Phillip-Lloyd 2 st, Daniel 2 st men sedan minns jag inte vilka fler som har amulett. De förvärvas ju inte på annat sätt än en vinst i kamp på Tinget fast med alla twister dvs extra kamper som har utspelat sig efter s.k. ordinarie kamp på Tinget så har jag tappat räkningen på vilka som har dessa amuletter

Dag hade en amulett och han var den enda som fick amulett för att han blev den 1a Storbonden i kamp mot Pernilla - den kampen utspelades utanför Tinget.
Citera
2021-02-23, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havarti
Riktiga män uppträder inte så. De försvann i samband med att den riktiga värnplikten upphörde (10-12 månader), Mekanot försvann och ersattes av Lego och att fruktstunderna infördes!

Det är inget tag i "männen" längre och det är därför samhället i stort sett ser ut som det gör - finner sig.
Curlade till döds.

Riktiga män finner sig inte heller i TV4s försök till dramatiseringar för att göra TV.
Jag minns dom där riktiga männen från förr, velourbyxor och vapenvägrare. Levde meningslösa liv och spöade fru och barn i fyllan varje fredagkväll.

När frun stuckit och ungarna flyttat hemifrån återstår bara att sitta på Flashback och påstå att allt var bättre förr. Det kanske de var vad gäller inkontinensen men inte på något annat sätt.
Citera
2021-02-23, 12:30
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faukes
Jag tror det kommer bli bröllop.
Eftersom några av uppdragen tydde på detta. Dels dom där kronorna dom ska göra och sen en jävla mängd med paj..
Vem gifter sig då?
Jag tror på Helena, fast hon vet inte om det än.
Hennes kille dyker upp och så är saken biff.

Det hade varit en rolig grejj om det hade varit så - fast Helena och Erik (hennes fästman hemma) är inte gifta ännu vad jag vet
Citera
2021-02-23, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Vad jag kommer ihåg så har väl: Phillip-Lloyd 2 st, Daniel 2 st men sedan minns jag inte vilka fler som har amulett. De förvärvas ju inte på annat sätt än en vinst i kamp på Tinget fast med alla twister dvs extra kamper som har utspelat sig efter s.k. ordinarie kamp på Tinget så har jag tappat räkningen på vilka som har dessa amuletter

Dag hade en amulett och han var den enda som fick amulett för att han blev den 1a Storbonden i kamp mot Pernilla - den kampen utspelades utanför Tinget.

Har inte Allan och Malin vunnit sina kamper och bör ha en amulett var? Någon mer? Linnea?
Citera
2021-02-23, 14:59
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nena2000
Har inte Allan och Malin vunnit sina kamper och bör ha en amulett var? Någon mer? Linnea?

Det har du nog rätt i - jag har glömt vilka som har vunnit sina kamper på Tinget pga av alla twister direkt efter de ordinarie kamperna där!
Citera
2021-02-23, 18:12
Medlem
Så om Filip väljer Daniel o Philip o förlorar mot en torpare. Då kommer torparen tillbaka med 4 amuletter?
Citera
2021-02-23, 18:45
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atton
Så om Filip väljer Daniel o Philip o förlorar mot en torpare. Då kommer torparen tillbaka med 4 amuletter?

Faktiskt så kan det hända att det blir så
Citera
2021-02-23, 19:50
Medlem
Så satans trött och meningslös säsong. "svåra val, svåra val, svåra val"
Citera
2021-02-23, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lawless19
Så satans trött och meningslös säsong. "svåra val, svåra val, svåra val"

Avsaknandet av riktiga gräl och intriger gör det helt ointressant att följa. Annat var det med Blåmes och Chipstutte.
Citera
2021-02-23, 20:03
Medlem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in