2021-02-23, 10:49
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zneskarm
Absolut, finns flera tåg där man väljer att stå på perrongen istället. Dock har det funnits vissa situationer då man kunnat utnyttja hypen.

Men när aktiena börjar skena iväg och diskrepansen mellan substans och aktiepriset blir allt för stor blir man ju en aning fundersam.

Ja självklart har jag hoppat in i en sekt-aktie bara över dagen, och då har ett hysteriskt forum varit BRA eftersom jag drar slutsatsen att folk sitter och hetsar varandra, och kanske bekanta om att köpa mer.

Men inte om jag är seriöst intresserad, för mycket memer och pajkastning så avstår jag.
Men jag tror det har med priset att göra, man ser ju inte sånt där på typ Maersk.
Citera
2021-02-23, 11:01
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batemad
Pumpas hejvilt nu, undrar varför kan ingen pumpa Oscar Properties Holding?
Jag ligger svintungt i dom, just saying😂😂😂😂😂

Den hade jag i typ 3 dagar, hoppades på en sving i stamaktien, men jag vet inte.. blev lite avskräckt och sålde på plus minus noll.
Citera
2021-02-23, 11:05
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Gevo och Scandinavian Airlines System ändrar avtal för att öka uttag av hållbart flygbränsle, värderat till över 100 miljoner dollar.

http://www.globenewswire.com/fr/news-release/2021/02/22/2179678/0/en/Gevo-and-Scandinavian-Airlines-System-Amend-Agreement-to-Increase-Off-Take-of-Sustainable-Aviation-F uel-valued-at-over-100-Million.html

BOOM!

""Tråden bör döpas om till "Veckans pump & dump". ""

För att du vill pumpa?
Citera
2021-02-23, 11:08
Medlem
Skulle ni anse att dessa röda dagar är helt normala och rabbatt på allting eller är det kanske något som väntar?

Inte så roligt att exempelvis se GEVO vara nere typ 10% per dag även om man tänker långsiktigt. Men så är det ju med nästan alla aktier.
Citera
2021-02-23, 11:14
Medlem
johnthedickholmess avatar
Finns det några planer av förvärv från SSAB sida framöver? Någon som sitter inne med någon info? Känns som att det finns en enorm potential i det företaget. Men stålbolag är ju väldigt cykliska. Blir den en börskrasch så kan de gå i stöpet i bra många år. Men skulle de bara få lite fart nu skulle de ju kunna explodera uppåt stadigt åtminstone några år till känns det som. Carnegie har gått ut med riktkurs 50. Kan lika bra hamna runt 60-70. Då är det en dubblering av kursen idag...

Men som sagt, bolaget behöver någon stark nyhet så det börjar trampa iväg.
Citera
2021-02-23, 11:19
Medlem
johnthedickholmess avatar
Funderar på ekonomin i investmentbolag. Vad lever de på? Jag menar de har ju stora innehav som går upp och ner i cykler, men har fasta kostnader för astronomiska löner, svindyra kontor etc. De säljer väl inte av från sitt innehav utan har stabila inkomster. Är det utdelningen som är bread and butter för dem?

Fondbolagen har fasta intäkter i alla cykler i form av fast avgift, mäklarhusen och bankingföretagen har fasta intäkter i form av courtage och i många fall fasta årsavgifter. Se på tex Carnegie. Men investmentbolagen?
Senast redigerad av johnthedickholmes 2021-02-23 kl. 11:37.
Citera
2021-02-23, 11:28
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
""Tråden bör döpas om till "Veckans pump & dump". ""

För att du vill pumpa?

Vi är rätt många här som äger GEVO därav nyheten, om du tänkte så.
Citera
2021-02-23, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lathet1
Skulle ni anse att dessa röda dagar är helt normala och rabbatt på allting eller är det kanske något som väntar?

Inte så roligt att exempelvis se GEVO vara nere typ 10% per dag även om man tänker långsiktigt. Men så är det ju med nästan alla aktier.

Det är väl upp till var och en hur mycket man vill förlora, sen har man ju egentligen inte förlorat förrän man säljer tycker jag

Extrema röda dagar har vi bakom oss, trots pågående vaccinering. Är börsen övervärderad och korrigerar kanske?

Intressant vändning minst sagt.
Citera
2021-02-23, 12:02
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Vi är rätt många här som äger GEVO därav nyheten, om du tänkte så.

Det är nog fler som har vanliga såsse-aktier, men jag ser ingen större pumpning i dom på Flashback.
Citera
2021-02-23, 12:28
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Det är nog fler som har vanliga såsse-aktier, men jag ser ingen större pumpning i dom på Flashback.

Gissningsvis är du ny i tråden och har därmed ingen koll på tugget just här.
Citera
2021-02-23, 12:53
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Gissningsvis är du ny i tråden och har därmed ingen koll på tugget just här.

Oj, vi försöker med den.

Det var ju du som insinuerade att det pumpades, sen gör du samma sak?
Citera
2021-02-23, 13:19
Medlem
Vi går igenom en röd dag där nya ingångstips i bra aktier borde florera - men det är klart att det är viktigt att mäta penisar över internet forum också. Skämt åsido, ta er till privata chattrum och mät på grabbar - sedan kommer ni tillbaka med lite researchade tips här istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in