2021-02-23, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej, Bret Weinstein: https://www.youtube.com/watch?v=HRSzAo9sfmU

Missar jag något här eller ? Som jag förstår hans resonemang anser han att viruset var så väl anpassat för överföring mellan människor från dag 1, att han tycker att det är bevis för att det är ett "framställt" virus... Vad i denna tämligen mediokra video stödjer ditt raljerande om att Sars-cov-2 muterar mer frekvent än influenza virus ?
Citera
2021-02-23, 08:29
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teufelchen
Missar jag något här eller ? Som jag förstår hans resonemang anser han att viruset var så väl anpassat för överföring mellan människor från dag 1, att han tycker att det är bevis för att det är ett "framställt" virus... Vad i denna tämligen mediokra video stödjer ditt raljerande om att Sars-cov-2 muterar mer frekvent än influenza virus ?

Argumentet är att vi ser betydligt fler av en annan typ av snabba mutationer samt avsaknaden av proto-cov2. Vi har inte något naturligt proto-cov2 att jämföra med. Influensaviruset muterar också men det muterar främst på ett annat sätt och det är andra delar av viruset som brukar mutera.
Citera
2021-02-23, 08:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av portarossa
Hur överviktig är du och hur lite tränar du?

Jag är inte överviktig. Jag tränar ett par dagar i veckan. Har knappast haft en betydelse för mitt immunförsvar eftersom jag aldrig haft influensa eller varit förkyld.
Citera
2021-02-23, 08:44
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Allt handlar om hur människor sköter sig. Fortsätter folk festa och umgås i stora sällskap, ger fan i att hålla avstånd så kommer vi får vänta jävligt länge.

Jag följer varenda jävla restriktion då jag har 2 stycken väldigt nära mig som ligger i riskgrupp. Jag är sjukt trött på det här viruset men ännu tröttare på folk som måste resa som måste umgås. Det är tack vare dom som skiten sprids.

Tyvärr är det ju så att dem/vi som följt restriktionerna i snart ett år nu blir förlorare i slutändan. Kastat bort ett helt år i onödan för ingenting. Handlat all mat online, jobbat hemifrån, träffat de allra närmaste osv.

Det är ju inte direkt så att dem som levt på precis som förut ser tillbaka med ett dåligt samvete eller ett konsekvenstänkande. Viruset har redan plöjt igenom de flesta äldreboenden och nu snart är alla de äldsta vaccinerade. Nu kan vi öppna upp, alla barn har gått i skolan och förskolan kontinuerligt i över ett år och det kommer fortsätta så.
Citera
2021-02-23, 08:46
Avstängd
Melange5738s avatar
Det här är ett ganska intressant argument i sig av Weinstein: https://youtu.be/kdnJmvOnHYA?t=122

När folk säger "experter som är insatta i det här" så är det ofta precis samma grupp som varit ihärdiga förespråkare av gain of function-forskning.
Citera
2021-02-23, 08:49
Medlem
Beaver14s avatar
Tydlig ökning på IVA I Stockholm nu. Håll i och håll ut, cirka 1 månad kvar innan viruset naturligt börjar fadea ut och förhoppningsvis inte komma tillbaka i någon större utsträckning tack vare vaccinationstäckning i höst.
Citera
2021-02-23, 08:51
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Delar de ut gratis munskydd?
Nej du får vända om du inte har egna munskydd med dig..
Citera
2021-02-23, 08:56
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Om Flashback tar över trafiksäkerheten:

- Förbjud trafik.

Nej, försiktighetsprincipen o nollvisionen är vad vi förespråkar i pandemihanteringen o det gäller redan i trafiken.
Citera
2021-02-23, 08:58
Medlem
kazangass avatar
Nu kommer nästa omgång restriktioner till Stockholm.
Dock kommer inte reserestriktioner att ingå då sportlovet redan står för dörren.

Klockan 12.30 får vi se vad man hittar på.
Citera
2021-02-23, 09:00
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vermillions
Jag skrev om det är nödvändigt att jag vaccinerar mig.
Du vaccinerar dig för andras väl och ve. Om gruppen avstår från vaccination, så skyddas inte de som inte kan vaccinera sig.
Citera
2021-02-23, 09:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Du vaccinerar dig för andras väl och ve. Om gruppen avstår från vaccination, så skyddas inte de som inte kan vaccinera sig.

Självklart drar jag mitt strå till stacken, men om inte jag är en smittspridare och inte kommer att drabbas av covid. Kan jag fortfarande skada gruppen om jag inte är vaccinerad?
Citera
2021-02-23, 09:05
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vermillions
Självklart drar jag mitt strå till stacken, men om inte jag är en smittspridare och inte kommer att drabbas av covid. Kan jag fortfarande skada gruppen om jag inte är vaccinerad?
Det handlar inte om dig som individ. Men om det finns 1000 Vermillions som alla låter bli att vaccinera sig, kommer ett antal av dessa att omedvetet bidra till smittspridningen.

Och då kan någon i värsta fall skadas.
Men i vanliga fall struntar vi i detta, ingen bryr sig nämnvärt om vem man eventuellt smittar andra med säsongsinfluensa.

Så du gör som du vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in