2021-02-22, 20:31
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlXVII
Innan vad? Innan det kommer att finnas kvar?

Viruset kommer finnas kvar i samhället det kommer bli en del av samhället precis som fågelinfluensan. Nu har det ju även muterats och jag tror det kommer dröja lång tid innan vi är tillbaka till våra normala liv.
Citera
2021-02-22, 20:31
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teufelchen
Du drog den rakt ur röven förstår jag... Coronavirus har en mekanism för att kunna replikeras med bibehållen sträng, därför förhållandevis låg mutations takt.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33064680/

Nej, Bret Weinstein: https://www.youtube.com/watch?v=HRSzAo9sfmU
Citera
2021-02-22, 20:32
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Viruset kommer inte ”pågå” i flera år. Detta virus kommer förmodligen finnas kvar i samhället under hela vår livstid. Tycker du att vi ska stänga ner permanent nu? Inte få gå på hockey, inga konserter, ingen teater?

Vaccinera riskgrupperna och öppna upp helt ist. Helst i går.

Nej.

Men vaccinera samtliga som inte har medicinska skäl (inte psykisk sjukdom) att avstå och öppna sedan upp.
Men det är väl det som är planen i hela världen redan..
Citera
2021-02-22, 20:34
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Vi skulle behövt stänga ned hela samhället för länge sen, då hade det inte sett ut som det gör idag. Precis det jag menar. Det kommer finnas kvar i samhället frågan är bara hur många som ska dö innan dess.

Se ut hur då? Att Sverige låg lågt när det gäller överdödlighet i Europa förra året?

För varje dag som går med dessa påtvingade restriktioner drabbas ALLA i samhället. Det ska dö jävligt många fler innan jag tycker det är värt det i längden. Mitt tålamod är slut. Öppna upp HELT så fort riskgrupperna är vaccinerade!
Citera
2021-02-22, 20:35
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Källa på att influensan inte muterar lika mycket. Influensa B har en hög antigendrift och det är enormt många mutationer. Att sedan några blir dominanta varje år och ingår i vaccinet är inte samma sak.

Det är inte riktigt vad jag menar, det är andra typer av mutationer:

https://www.thelancet.com/journals/lanres/article/PIIS2213-2600(21)00075-8/fulltext
Citera
2021-02-22, 20:39
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Nej.

Men vaccinera samtliga som inte har medicinska skäl (inte psykisk sjukdom) att avstå och öppna sedan upp.
Har du noterat att nya smittade i stockholm ökar tydligt? Även inskrivna ökar. Mycket illa trend!

(se mina tidigare inlägg)
Citera
2021-02-22, 20:39
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Nej.

Varför ska man vänta med att öppna upp när man vaccinerat riskgrupperna? Vi borde kunna vaccinera de två miljoner i Sverige som tillhör riskgrupperna på ett par månader och sen öppna upp lagom till sommaren. Men det kommer ju säkert inte hända. Sossarna älskar verkligen att folk har tråkigt.
Citera
2021-02-22, 20:42
Medlem
Citat:
Vi skulle behövt stänga ned hela samhället för länge sen, då hade det inte sett ut som det gör idag. Precis det jag menar. Det kommer finnas kvar i samhället frågan är bara hur många som ska dö innan dess.
Finns ju flera åtgärder som regeringen ha liggandes klara som inte har använts innan.
Citera
2021-02-22, 20:54
Medlem
De flesta struntar i restriktionerna och därför behövs förbud. Det andra är att om skolor och alla inomhushallar stängdes och användes till massvaccinering skulle snart alla riskgrupper vara vaccinerade. Wake up !
Citera
2021-02-22, 21:03
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Är du helt jävla dum i huvudet?! DET ÄR ETT DÖDLIGT VIRUS. Du kan stoppa dina jävla procent där solen inte lyser ditt jävla mongo. Precis sådana som dig som gör att vi kommer få leva med viruset i flera år framöver. För du bryr dig inte ett skit, du bryr dig inte att folk dör och att folk ligger i respiratorer.

Särskrivningen bjuder jag på, hellre det än att vara Flashbacks största idiot.

Viruset kommer du få leva med resten av ditt liv.
Citera
2021-02-22, 21:07
Medlem
Citat:
Nej.

Beror kanske på hur pass hårt B117 kommer skölja över oss. Tror att den i dagsläget har R kring 1.4, verkar nästan vara kört att få ner den under 1 utan flockimmunitet.
Misstänker att det blir närmast total smittspridning i Mars-April. Det viktigaste är vilka vi hunnit vaccinera innan dess, sedan är vi kanske flockimmuna oavsett vad.
Lite som att B117 är vad Tegnell o Co från början räknade med.
Citera
2021-02-22, 21:08
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Har du noterat att nya smittade i stockholm ökar tydligt? Även inskrivna ökar. Mycket illa trend!

(se mina tidigare inlägg)

O ja..
Det börja röra på sig tyvärr.
ALLT handlar ju om hur sol sköter sig, och just nu är det inte bra.

Två månader är allt som krävs nu för att vi skall vara på banan enligt mig. Då har gissningsvis 70-80% av de som mest troligt hamnar i vården hunnit få skydd.
Att folk inte orkar hålla i är jävligt förvånande enligt mig. Så jävla svårt kan det inte ju inte vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in