Citat:
Jag beskrev GM. Vi börjar bakifrån med YN. Han ser någon hålla på med en mindre väska. Slutsats GM har med stor sannolikhet en mindre väska då det är mycket utmärkande för vittnesmålet. Hon beskriver även en knälång mörk fladdrande rock. Slutsats. Den LJ ser måste då ha liten väska och förmodligen en rock som hon beskriver. Samma gäller mördaren på MP.
Tittar vi LJ så utmärker sig starkt nåt på huvudet. Han säger nåt som ser ut som en keps/huvudbonad. Slutsats. Den LJ ser har något på huvudet. Då gäller det för personen som YN ser och den som är på MP.
Dom två vittnena har enormt mycket mindre brus än vittnena på MP så deras iakttagelser väger tungt, men där finns ganska många som beskriver just mörk knälång rock därför stämmer det anser jag.
Sen är det som du säger kanske många som kan ha den utstyrseln. Men kanske inte i så många på Sveavägen vid tiden eller i det material som finns. Visst kan någon sån hoppat in mellan SE och makarna Palme det går inte att utesluta, men sannolikheten för det? Inte tillräckligt stor för att kalla KP pajas.
Tittar vi LJ så utmärker sig starkt nåt på huvudet. Han säger nåt som ser ut som en keps/huvudbonad. Slutsats. Den LJ ser har något på huvudet. Då gäller det för personen som YN ser och den som är på MP.
Dom två vittnena har enormt mycket mindre brus än vittnena på MP så deras iakttagelser väger tungt, men där finns ganska många som beskriver just mörk knälång rock därför stämmer det anser jag.
Sen är det som du säger kanske många som kan ha den utstyrseln. Men kanske inte i så många på Sveavägen vid tiden eller i det material som finns. Visst kan någon sån hoppat in mellan SE och makarna Palme det går inte att utesluta, men sannolikheten för det? Inte tillräckligt stor för att kalla KP pajas.
Nja, som sagts många gånger så är risken inte obetydlig att YNs gubbe är för sent ute för att vara GM. Föremålet som mannen "fipplar" med behöver inte vara identisk med SEs "bögslunga". Rocken kan inte uteslutas vara någon form av längre jacka/parkas.
LJs gubbe borde vara GM men man kan inte vara helt säker där heller. Kan finnas en möjlighet att det var två olika män varav GM kanske vek av norrut på Luntis. LJ säger I första förhöret "jackliknande" plagg täckjacksaktig. Är mer osäker senare då han möjligen kan tänka sig rock. Möjligen nåt kepsliknande på skallen.
Lägger man sedan till mordplatsvittnena blir bilden än mer osäker. Delsborn säger huvudbonad med skärm, sherlock holmes, annars mössa av AB o IM. Jag utesluter inte helt att det kan ha varit SE som YN o LJ ser men det känns låångt i från säkert.