2021-02-22, 17:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tagex
Varför skulle just mutationer av SARS cov2 skilja från alla andra virus, inte minst andra coronavirus så till den grad att genomgången infektion eller vaccination inte ger något som helst skydd?

Vilket dravel!

Varför tror du att folk får nya förkylningar varje år?
Citera
2021-02-22, 17:44
Medlem
*LÄGET I VECKAN, döda & smittade *

7-dagars snittet för antalet döda/dag har den senaste veckan sjunkit lite mer än vad min så kallade prognoskurva visade. Detta kan vara ett tecken att förhållandet ”registrerat smittade vs registrerat döda” har ökat pga de som blivit vaccinerade, men detta kommer att visa sig i veckan om det är en ihållande trend eller inte….
https://www.bildtagg.se/file/ege3xh8rwkk7syvn0ugp6x0s
Citera
2021-02-22, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
FHM har sagt i ett års tid att munskydd inte hjälper..det är orsaken till att bara 25 procent nu använder munskydd i kollektiv trafiken.
Dubbla munskydd är effektivt.
Citera
2021-02-22, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Granngården butiker kräver nu att man måste ha munskydd på sig att komma in i butiken och handla, jag undrar vad Tegnell tycker om detta? Han som hatar munskydd sen ett år tillbaka...
Tegnell behöver ha munskydd själv visar ingen hyfs under interjuverna ex aktuellt och pressträffarna.
Citera
2021-02-22, 17:49
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
För att man kan bli "förkyld" av 99 olika serotyper picornavirus, 4 olika coronavirus, några adenovirus, RSV, 4 typer av parainfluensa samt vanliga influensan (typ A eller B).
Citera
2021-02-22, 17:50
Moderator
-Info-s avatar
Överdödligheten förra året blev 7,9 procent enligt SCB:

Citat:
Överdödligheten i Sverige för 2020 landar på 7,9 procent jämfört med genomsnittet för 2015-2019. Det visar färska siffror från Statistiska centralbyrån, SCB.

https://www.dn.se/sverige/overdodligheten-i-sverige-pa-knappt-8-procent-for-2020/
Citat:
Jämfört med genomsnittet de föregående fem åren så noteras 7,9 procent fler döda, och det var 10,5 procent fler döda än år 2019.

https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/befolkning/befolkningens-sammansattning/befolkningsstatistik/pong/statistiknyhet/befolkningsstatistik-helaret-2020/
Citera
2021-02-22, 17:56
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Dubbla munskydd är effektivt.

Jag skulle knappt orka andas genom det. Nöjer mig med ett när jag anser det befogat på grund av omgivande miljö etc. Kanske lite oftare nu sedan britten och sydafrikanen, brasilianen kommit hit.

Ökad smittsamhet borde innebära att en mindre mängd virus räcker för att smitta ner offret. Hälften så mycket virus. Tänk om det blir så att en flåsande joggare i parken nu är direkt farlig eller bara någon som passerar nära intill. Vilket ju är legio när man är ute och motionerar.

Gud förbjude, att man måste säkra sig med munskydd när man går i naturområdet.
Citera
2021-02-22, 17:58
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Tegnell behöver ha munskydd själv visar ingen hyfs under interjuverna ex aktuellt och pressträffarna.

Ja det är sant, men det finns ingen statistik att munskydd skyddar säger han nog fortfarande.Men nu börjar det komma mer krav och rekkomendationer, d.v.s frivilligt att använda, de är upp till dig själv att bestämma om du inte vill bli smittad om man måste vara nära okända...
Citera
2021-02-22, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Jag skulle knappt orka andas genom det.

Hur kass får man vara om man inte kan andas i ett munskydd?
Citera
2021-02-22, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott

Varför tror du att folk överlever sina återkommande förkylningar varje vinter utan att samhället lamslås?
Citera
2021-02-22, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Ja det är sant, men det finns ingen statistik att munskydd skyddar säger han nog fortfarande.Men nu börjar det komma mer krav och rekkomendationer, d.v.s frivilligt att använda, de är upp till dig själv att bestämma om du inte vill bli smittad om man måste vara nära okända...
Använt munskydd sedan början av pandemin.

Tids nog så blir det krav på munskydd
Citera
2021-02-22, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Jag skulle knappt orka andas genom det. Nöjer mig med ett när jag anser det befogat på grund av omgivande miljö etc. Kanske lite oftare nu sedan britten och sydafrikanen, brasilianen kommit hit.

Ökad smittsamhet borde innebära att en mindre mängd virus räcker för att smitta ner offret. Hälften så mycket virus. Tänk om det blir så att en flåsande joggare i parken nu är direkt farlig eller bara någon som passerar nära intill. Vilket ju är legio när man är ute och motionerar.

Gud förbjude, att man måste säkra sig med munskydd när man går i naturområdet.
Överlag handlar det om att många tycker det är pinsamt använda det svensken är väldigt speciell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in