Citat:
Ursprungligen postat av
ungtkaffe
Haha, typiskt för en låtsas italienare tro sig kunna allt om mat... Vi pratar inte om carbonara? Att börja med en kall panna för att smälta fettet är en bra metod för att få det extra knaprigt. Fråga din så kallade "krögare"..
Vad fint sagt

Det var väl mästerkocken som visste hur man gjorde en "riktig carbonara" vi pratade om? Jag skulle säga att det är väldigt dumt att starta med kall panna, vad du än ska ha i. Gällande "bacon" vilket jag inte är särskilt bekant med, men liknande produkt, så bör du ju starta m olja och sedan lägga i när det är varmt - sedan lägga i, för att på så sätt även kunna behålla fettet på produkten du använder.
Jag skulle väl säga att det är egentligen en smaksak. Men vill du framställa dig som "världsbäst på Carbonara" som simon sa, så bör du kanske följa reglerna som gäller för just Carbonara. Hade inte brytt mig ett dugg om han benämnt det som något annat. Men inte fan är det carbonara.

Precis lika mkt som att en toast skagen görs med räkor och inte ngt annat "man hittar i hyllan".