2021-02-22, 11:11
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelmerLjus
Det jag inte gillar med svarta killen är att han kommer med hot så fort nån sätter han som kämpe...som igår.."du vet vad som väntar". Hade jag varit den valda storbonden hade ja blivit vansinnig. Han körde samma stuk mot Daniel när Daniel valde honom. Sjukt beteende, någon skall liksom väljas. Sedan har svarta mannen en enorm tur. Han hade rykt igår om de varit frågesport... istället blir de mjölkning...

Phillip-Lloyd har väldigt lätt för att lära sig kunskap och har pluggat Bondepraktikan hela tiden enligt Daniel tror jag det var som sa i halvtid - så han hade nog INTE rykt. Sedan tränar han fysiken väldigt mycket privat och det verkar folk ha glömt bort och han är mycket vältränad - den grabben är en vinnare! Att mjölka är en konst som inte alla har förvärvat dock verkar han ha lite svårt att uppskatta vikten på bröd och det är lite lustigt då han är bagare till yrket.

Lyssnade på en LIVE igår kväll på Instagram med honom och Wincent och då visade det sig att P-L blev bagare av en slump (alltså inte så kunnig på vikter som en skolad bagare brukar vara) på ett medelstort bageri på Coop och det kanske är därför han inte kunde vikten på bröden tidigare i ett avsnitt - men bakar gör han tydligen både bröd och bullar/kakor. Tränar gör han efter jobbet då han slutar skapligt tidigt på dagen

Ja "hoten" han uttrycker verkar vara tomma hot och det kommer han nog att få igen av någon på Farmen om han skulle förlora någon tävling - men att det skulle vara sjukt beteende kan jag inte hålla med om för det gör de flesta av deltagarna: pratar om vedergällning och att de minsann blir sårade etc. om de blir valda!
Citera
2021-02-22, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelmerLjus
Det jag inte gillar med svarta killen är att han kommer med hot så fort nån sätter han som kämpe...som igår.."du vet vad som väntar". Hade jag varit den valda storbonden hade ja blivit vansinnig. Han körde samma stuk mot Daniel när Daniel valde honom. Sjukt beteende, någon skall liksom väljas. Sedan har svarta mannen en enorm tur. Han hade rykt igår om de varit frågesport... istället blir de mjölkning...
Jag kan hålla med dig här. Jag har också reagerat på det, han tror han kan hota och skrämma sig till final. Rena dagisnivån, han har kanske blivit dåligt informerad att det är en tävling och att alla måste tävla. Det är en väldigt märkligt säsong där alla ska samarbeta och hålla varandra om ryggen. Man kan undra om dom tänker dela på vinstpengarna också?
Citera
2021-02-22, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amme16
Jag kan hålla med dig här. Jag har också reagerat på det, han tror han kan hota och skrämma sig till final. Rena dagisnivån, han har kanske blivit dåligt informerad att det är en tävling och att alla måste tävla. Det är en väldigt märkligt säsong där alla ska samarbeta och hålla varandra om ryggen. Man kan undra om dom tänker dela på vinstpengarna också?

Tycker inte hans hot är värre än någon annans helt ärligt för han brukar oftast avsluta med att säga något om karma, så hans hot är nog mest oftast tomma ord. Tycker Richard var värre...
Sen jämfört med de andra är han relativ sansad då han praktiskt taget blivit vald till någon typ av kämpe flest gånger av alla (förutom Daniel då)...
Citera
2021-02-22, 12:12
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redlady
Troligen har han inte heller lärt sig tända en spis! 🔥
På Torpet fick han och Robin ingen varm mat, när tjejerna var borta.

Enligt Helena vad hon sa i gårdagens avsnitt hade hon gett dem chansen - Robin och Philip A - flera gånger att lära sig att tända spisen medan Robin hade sagt att han inte "brydde sig om att lära sig det"!

Så att de inte fixar det mest primära att kunna få varm mat och varmt i huset får de skylla sig själva kan jag tycka.
Citera
2021-02-22, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amme16
Jag hör bara att han är besviken över att något löfte om att inte välja honom till förstekämpe brutits och syftar på att han kommer att försöka få den som brutit löftet att bli förstekämpe.
Han far ju inte runt o hotar vem som helst.
Citera
2021-02-22, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den.Onde
Jag hör bara att han är besviken över att något löfte om att inte välja honom till förstekämpe brutits och syftar på att han kommer att försöka få den som brutit löftet att bli förstekämpe.
Han far ju inte runt o hotar vem som helst.
Det skrev jag inte heller..
Citera
2021-02-22, 13:56
Medlem
Giggsys avatar
Dagens torp:
Citera
2021-02-22, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Dagens torp:

[/quote]
Citera
2021-02-22, 17:15
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shieldhero
[/quote]
Citera
2021-02-22, 17:16
Avstängd
Skurhinkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Dagens torp:

Citera
2021-02-22, 17:18
Medlem
Alla onda verkar ha åkt ..den där Märy och nakenråttan Rickard. Penntrollet bögErik är nog den mest elaka av kvarvarande.
Citera
2021-02-22, 17:36
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
Alla onda verkar ha åkt ..den där Märy och nakenråttan Rickard. Penntrollet bögErik är nog den mest elaka av kvarvarande.

Du har glömt att Karin är kvar med sina giftiga kommentarer - speciellt om Jennifer. Så onödiga ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in