2021-02-22, 12:37
  #1945
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Källa till att staten "aktivt" har förflyttat varg till Skövdetrakten tack.

Promenerar på gator i städer gör varg normalt sett inte utan det handlar då om ungvargar som förlorat sina föräldrar i ett tidigt skede i livet och därför inte "uppfostrats". Tyvärr är det ganska vanligt att alfadjur försvinner spårlöst.

De vargar du skriver om exempelvis i Italien är ju av en annan underart, ser att du saknar kunskap.

Det där med samerna du nämner har förmodligen att göra med att de av staten har klassats som ursprungsbefolkning, gissar jag.

Jag tror hans "källa" består av lokala jaktlaget resp. KH. Går många skrönor om inplantering och förflyttning samt varghybrider.
Citera
2021-02-22, 12:50
  #1946
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Källa till att staten "aktivt" har förflyttat varg till Skövdetrakten tack.

Promenerar på gator i städer gör varg normalt sett inte utan det handlar då om ungvargar som förlorat sina föräldrar i ett tidigt skede i livet och därför inte "uppfostrats". Tyvärr är det ganska vanligt att alfadjur försvinner spårlöst.

De vargar du skriver om exempelvis i Italien är ju av en annan underart, ser att du saknar kunskap.

Det där med samerna du nämner har förmodligen att göra med att de av staten har klassats som ursprungsbefolkning, gissar jag.
Sverige har inte skrivit under ILO-konventionen som klassar lapparna som ”urfolk”. Vilket iofs inte är speciellt konstigt eftersom lapparna inte är mer urfolk än några andra.

Vargar som andra vilda djur rör sig enligt uråldriga mönster, att de dyker upp i städer beror på att det numer finns bebyggelse där vandringsstråken har gått.

Att flytta varg med helikopter ägnar sig staten regelbundet åt om det är ”skyddsvärda” individer som lapparna vill ha bort.
Citera
2021-02-22, 12:52
  #1947
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Vem menar att vi ska ha 10 000 vargar? Läste din länk. Den visar att det är enormt sällsynt att varg angriper människa. % är det ju obefintligt. Skrönorna är däremot fler och lever kvar i jaktstugorna. Finns inget i den länken som motivetar tjuvjakt och förgiftning av vilda djur.
Det är sällsynt eftersom vargen utrotades i stora delat av Sverige pga angrepp på både människor och djur.
I Ryssland där vargen eg aldrig varit hotad har det periodvis förekommit ett rätt stort antal angrepp på människor.
Citera
2021-02-22, 13:07
  #1948
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det är sällsynt eftersom vargen utrotades i stora delat av Sverige pga angrepp på både människor och djur.
I Ryssland där vargen eg aldrig varit hotad har det periodvis förekommit ett rätt stort antal angrepp på människor.


Har du läst det hos bröderna Grimm?

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wolf_attacks
Citera
2021-02-22, 13:15
  #1949
Medlem
BorgeHs avatar
Det som är kännetecknande för processen mot Karl Hedin och hans vänner är bristen på kunskap hos både rättsväsendet och en del fanatiska varg-kramare. Oavsett vad som har gjorts i vargjaktfrågan, så är det förvånande vilken frenesi de lägger ned på att hylla skadedjuret vargen. Vi som med egna ögon, likt Karl Hedin, sett vad en några vargar kan göra med en fårbesättning har vår uppfattning klar. Vargen river får efter får, tar förstrött några tuggor på de levande lemlästade fåren och lämnar resten att självdö. Jag skulle ha lättare att acceptera en varg om den bara rev ett får, men ett tjugotal om den bara behöver ett? Vargen är en parasit som måste hållas efter, likt mänskliga parasiter som genom kriminell verksamhet lever på andra.

Naturligtvis skall man inte bryta mot lagen. Väletablerade människor som inte bor i "orten" eller är "proffsdemonstranter i miljöområdet" bryter sällan mot lagen. Om de gör det så brukar de hålla tyst och inte skriva debattartiklar eller böcker om sina åsikter, som Karl Hedin gör. Jag är därför övertygad om att Karl Hedin inte brutit mot lagen som åklagaren påstår. Men däremot vill han ändra på lagen. Det är det åtalet handlar om.

Men det troliga i denna rättsaffär är förmodligen att det blir en fortsättning i Hovrätten. Gissar att både åklagaren och de åtalade överklagar om de inte får sina önskemål uppfyllda.

Varg-vännen amatoll har frågor:

1) Källa till att staten "aktivt" har förflyttat varg till Skövdetrakten tack.

Länk: https://www.letmegooglethat.com/?q=flyttvargarna-vaknade-i-vastra-gotaland%2F

2) Promenerar på gator i städer gör varg normalt sett inte utan det handlar då om ungvargar som förlorat sina föräldrar i ett tidigt skede i livet och därför inte "uppfostrats". Tyvärr är det ganska vanligt att alfadjur försvinner spårlöst.

Läs på! Det är vargar som letar nya revir! Bara alfadjuren fortplantar sig i ett revir.

3) De vargar du skriver om exempelvis i Italien är ju av en annan underart, ser att du saknar kunskap.

Underart! Du är hopplös i din okunskap! Vet du om att det 18-årsgräns här? Det är några vargar som korsats med vilda hunder. Inget alls ovanligt. De får en extra tå. https://www.svd.se/hundgener-hotar-italienska-vargar

4) Det där med samerna du nämner har förmodligen att göra med att de av staten har klassats som ursprungsbefolkning, gissar jag.

Svenskarna i södra Sverige är också en ursprungsbefolkning. Vi har funnits här lika länge som samer, även om en del försöker förneka att det finns svenskar.
__________________
Senast redigerad av BorgeH 2021-02-22 kl. 13:25.
Citera
2021-02-22, 13:28
  #1950
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Det är naturligtvis inte skattebetalare, försäkringstagare och lantbrukare som skall betala kostnaderna som viltet orsakar, det skall de som har inkomst av viltet göra. Om jakträttsinnehavaren fick betala 150 000 kr för varje älgolycka (4600 förra året), så skulle de hållas på en rimlig nivå

Älgolyckorna sker på vägarna. Den som bygger en väg får väl se till att hägna in den. Staten tvingar på markägare vägbyggen.

Hörde GW Perssons sävliga utläggning om fallet igår. Vittnet verkar ju vara en galen kaninkokerska. Inte en chans att någon fälls om vi har någon rimlig rättsskipning kvar i landet.
Citera
2021-02-22, 13:39
  #1951
Medlem
detta handlar inter bara on KH , samma kamp mellen stad o landsbygd har pågått en 20+? år,
känner själv av detta i princip varje dag, spelar ingen roll om det är jagt eller pengar, pengarna
måste in hela tiden o alla skatter bara ökar , det enda man hör man man sätter på media är att allt är fel med landsbygden enligt negrerna o pk -fittorna , tur i alla fall att man kan välja vart pengarna ska gå,

en som inte betalar för parasiterna

parasit = en som uppbör lön eller dylig ersättning från skattemedel
Citera
2021-02-22, 13:48
  #1952
Medlem
HLM28100s avatar
Tydligen är Forumfiles.com nere, för gott??

Eller finns det alternativ?



Citat:
Ursprungligen postat av WallaceShawn
Tingsrätten är det smidigaste, fråga efter aktbilaga 276 & 278 i mål B 5279-18 (Västmanlands tingsrätt) Så kommer dom maila en länk till dig där du kan ladda hem bilagorna. Annars har du alltid denna tråd (FB) Domar och förundersökningsprotokoll (FUP)

(Eventuellt jag har kvar dom på någon hårddisk någonstans men jag har fullt upp med arbete och hinner inte söka)
Citera
2021-02-22, 13:50
  #1953
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reyman66
detta handlar inter bara on KH , samma kamp mellen stad o landsbygd har pågått en 20+? år,
känner själv av detta i princip varje dag, spelar ingen roll om det är jagt eller pengar, pengarna
måste in hela tiden o alla skatter bara ökar , det enda man hör man man sätter på media är att allt är fel med landsbygden enligt negrerna o pk -fittorna , tur i alla fall att man kan välja vart pengarna ska gå,

en som inte betalar för parasiterna

parasit = en som uppbör lön eller dylig ersättning från skattemedel


Att du inte betalar för parasiterna som du kallar dem och kan välja vart dina pengar går, tolkar jag som om du inte arbetar själv, alt jobbar endast svart.
Hur definierar du dig själv i så fall?
Citera
2021-02-22, 15:33
  #1954
Medlem
trancass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Det där med samerna du nämner har förmodligen att göra med att de av staten har klassats som ursprungsbefolkning, gissar jag.

Samerna är INTE ursprungsbefolkning, men de kan felaktigt ha klassats som detta pga okunskap eller av politiska hänsyn och har utan grund givits privilegier utanför rim och reson. Man kan ju tex undra varför svensken skall ersätta samerna för renar som dödats av vilddjur. Samerna är invandrade nomader som kommit till Norden långt efter de som bla numera kallas svenskar.

Vilken djävla soppa denna rättegång verkar vara.
Citera
2021-02-22, 15:52
  #1955
Medlem
Salomon-Ellas avatar
Jag har följt rättegången idag på jaktojagare.se
Denna rättegång är parodi som kostat miljoner för svenska skattebetalare. Har åklagaren inte mer på fötterna kan de lika gärna bryta hela cirkusen och lägga resurserna på riktiga brottsfall.
Citera
2021-02-22, 16:01
  #1956
Medlem
Så det är alltså hans sambo som angivit Hedin? Varför kan fråga sig isåfall. Trött på en sur karlakarl gubbe som bara jobbar och jagar eller finns det annat i grunden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in