Citat:
https://www.di.se/nyheter/sd-satter-ned-foten-hela-budgeten-maste-forhandlas-allting-eller-ingenting/
Det här gillar vi!
Nu är det dags för M att visa färg. Har den nya retoriken bara varit på låtsas för att vinna över SDare till valet eller är deras vändning på riktigt? Jag lutar åt fejk.
Det här gillar vi!
Nu är det dags för M att visa färg. Har den nya retoriken bara varit på låtsas för att vinna över SDare till valet eller är deras vändning på riktigt? Jag lutar åt fejk.
SD's problem är bl.a. MSM.
Blänkaren i DI borde vara en kioskvältare hos de stora drakarna (Expressen och Aftonbladet). Att SD kräver full involvering i kommande "högerbudget" är en stor grej. Men media är tysta.
Åkessons uttalande om totalstopp av onyttig invandring har inte generat den breda och långvariga protesten från kreti och pleti då MSM vet att ju mer det klagas på SD desto mer växer partiet.
Istället så har nu Expressen bitit sig fast i en SD-politikers skatteplanerande som inte är något annat än en dispyt med skatteverket rörande hur mycket skatt som skall betalas?
Politikern kommenterade själv till Expressen: "Jag vidhåller det som jag tidigare framfört, att Skatteverkets bedömning är felaktig. Detta rör medel som redan beskattats. Vidare vill jag understryka att det inte föreligger några oegentligheter. Detta har både konkursförvaltaren och Ekobrottsmyndigheten landat i. Är det så att man anser att mer skatt behöver inbetalas kommer jag givetvis att göra det. Vi har alla rätt att begära en rättvis prövning av skattemål."
Ett skattemål föreligger och Expressen har med en mycket märklig smutskastning skapat en image av en brottsling.
Jag ger mig fan på att Expressen satt på artikeln tills den dagen då den realpolitiska situation "riskerade" att SD skulle växa?
Bra låt Kristersson svettas!