2021-02-22, 10:05
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://www.di.se/nyheter/sd-satter-ned-foten-hela-budgeten-maste-forhandlas-allting-eller-ingenting/

Det här gillar vi!

Nu är det dags för M att visa färg. Har den nya retoriken bara varit på låtsas för att vinna över SDare till valet eller är deras vändning på riktigt? Jag lutar åt fejk.

SD's problem är bl.a. MSM.
Blänkaren i DI borde vara en kioskvältare hos de stora drakarna (Expressen och Aftonbladet). Att SD kräver full involvering i kommande "högerbudget" är en stor grej. Men media är tysta.
Åkessons uttalande om totalstopp av onyttig invandring har inte generat den breda och långvariga protesten från kreti och pleti då MSM vet att ju mer det klagas på SD desto mer växer partiet.

Istället så har nu Expressen bitit sig fast i en SD-politikers skatteplanerande som inte är något annat än en dispyt med skatteverket rörande hur mycket skatt som skall betalas?

Politikern kommenterade själv till Expressen: "Jag vidhåller det som jag tidigare framfört, att Skatteverkets bedömning är felaktig. Detta rör medel som redan beskattats. Vidare vill jag understryka att det inte föreligger några oegentligheter. Detta har både konkursförvaltaren och Ekobrottsmyndigheten landat i. Är det så att man anser att mer skatt behöver inbetalas kommer jag givetvis att göra det. Vi har alla rätt att begära en rättvis prövning av skattemål."

Ett skattemål föreligger och Expressen har med en mycket märklig smutskastning skapat en image av en brottsling.

Jag ger mig fan på att Expressen satt på artikeln tills den dagen då den realpolitiska situation "riskerade" att SD skulle växa?
2021-02-22, 10:11
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Blänkaren i DI borde vara en kioskvältare hos de stora drakarna (Expressen och Aftonbladet). Att SD kräver full involvering i kommande "högerbudget" är en stor grej. Men media är tysta.
Åkessons uttalande om totalstopp av onyttig invandring har inte generat den breda och långvariga protesten från kreti och pleti då MSM vet att ju mer det klagas på SD desto mer växer partiet.

Istället så har nu Expressen bitit sig fast i en SD-politikers skatteplanerande som inte är något annat än en dispyt med skatteverket rörande hur mycket skatt som skall betalas?

Politikern kommenterade själv till Expressen: "Jag vidhåller det som jag tidigare framfört, att Skatteverkets bedömning är felaktig. Detta rör medel som redan beskattats. Vidare vill jag understryka att det inte föreligger några oegentligheter. Detta har både konkursförvaltaren och Ekobrottsmyndigheten landat i. Är det så att man anser att mer skatt behöver inbetalas kommer jag givetvis att göra det. Vi har alla rätt att begära en rättvis prövning av skattemål."

Ett skattemål föreligger och Expressen har med en mycket märklig smutskastning skapat en image av en brottsling.

Jag ger mig fan på att Expressen satt på artikeln tills den dagen då den realpolitiska situation "riskerade" att SD skulle växa?
Expressen har en hel avdelning, under ledning av David Baas, som enbart sysslar med att samla på sig skit om SD som man kan släppa vid strategiska tidpunkter.
2021-02-22, 10:23
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
https://www.di.se/nyheter/sd-satter-ned-foten-hela-budgeten-maste-forhandlas-allting-eller-ingenting/
Det här gillar vi!
Nu är det dags för M att visa färg. Har den nya retoriken bara varit på låtsas för att vinna över SDare till valet eller är deras vändning på riktigt? Jag lutar åt fejk.

Bra låt Kristersson svettas!

Citat:

Ja media vill inte ens kritisera SD längre, de vill tiga ihjäl dem, de vill inte att folk påminns om att de finns. Om sverigedemokraten har rätt borde det vara ett förtalsmål. Det är inte nyheter att anklaga personer för kriminell verksamhet för att de diskuterar med en myndighet. Kriterierna uppfylles; sprida missaktning och allmän spridning.
2021-02-22, 10:35
Medlem
Citat:

Det här gillar vi!

Nej, jag gillar inte det här. Nu kan jag inte läsa artikeln, men för mig låter det som att Sjöstedt ställer krav som Moderaterna redan har utgått ifrån att man måste acceptera.

Det här är de krav som jag hade hoppats och fortfarande hoppas SD ska ställa.

1. Regeringsförhandlingar efter valet som syftar till att mejsla ut en gemensam politik för hela mandatperioden.

2. Samarbetet ska sträcka sig över fyra år. SD ska förhandla om varje budget under mandatperioden.

3. SD ska ha tjänstemän i Regeringskansliet eller på andra sätt kontinuerligt uppdateras om regeringsärenden så att man kan t.ex. förhindra att Dan Eliasson blir ny ÖB eller något annat skit som de tänker hitta på.
2021-02-22, 10:57
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:

Motattack från Moderaterna.

Expressen + näringslivet + M = Sant

Direkt när SD går på offensiven kommer det någon skandal som ska ta över fokus.

Citat:

Det är precis såhär det funkar. Cyniskt ja, men den verkliga världen är inte guld och gröna skogar. De börjar fler och fler inse nu.
2021-02-22, 11:02
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Nej, jag gillar inte det här. Nu kan jag inte läsa artikeln, men för mig låter det som att Sjöstedt ställer krav som Moderaterna redan har utgått ifrån att man måste acceptera.

1. Regeringsförhandlingar efter valet som syftar till att mejsla ut en gemensam politik för hela mandatperioden.

2. Samarbetet ska sträcka sig över fyra år. SD ska förhandla om varje budget under mandatperioden.

3. SD ska ha tjänstemän i Regeringskansliet eller på andra sätt kontinuerligt uppdateras om regeringsärenden så att man kan t.ex. förhindra att Dan Eliasson blir ny ÖB eller något annat skit som de tänker hitta på.

Förstår hur du tänker.

MEN det jag däremot bryr mig om är att Moderaterna tvingas ta ställning så de inte lurar väljare som vill se ett samarbete med SD efter valet.
2021-02-22, 11:48
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Expressen har en hel avdelning, under ledning av David Baas, som enbart sysslar med att samla på sig skit om SD som man kan släppa vid strategiska tidpunkter.
Har noterat detsamma.
Lite tur i oturen är att Baas har en insinuationsteknik som gör att hans skräp inte biter. Skräpet har inte större effekt än en batikhäxa som tjuter "det är ju baaaarn!"
2021-02-22, 12:07
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Motattack från Moderaterna.

Expressen + näringslivet + M = Sant

Direkt när SD går på offensiven kommer det någon skandal som ska ta över fokus.

Det är precis såhär det funkar. Cyniskt ja, men den verkliga världen är inte guld och gröna skogar. De börjar fler och fler inse nu.
I vanliga fall sparar man "skandalerna" lagom till valrörelsen. Men ibland kan det bli nödvändigt att öppna lådorna även vid speciellt jobbiga perioder.
2021-02-22, 12:45
Medlem
Baas råkar alltid gräva i skandalpåsen när det är som är mest lämpligt för att störa ut SD i opinionen. Precis samma visa i höstas när Expressen släppte den här nyheten samma dag som Åkesson skulle ha sin halvtidsintervju i Aktuellt:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/sd-s-gruppledare-i-haninge-lamnar-sina-uppdrag-efter-grov-rasism-och-nazisim
2021-02-22, 15:31
Bannlyst
Fyfan vad bra. Det är det här ultimatumet som jag har väntat på i flera månader och till och med år. Äntligen visar SD stake och säger som det är. Antingen förhandlar vi om budgeten till 100 % eller så blir det ingenting. Ska bli intressant vad fittan Ulf Kristersson och häxan Busch ska svara nu när expressen söker efter dem för kommentarer.

https://www.expressen.se/nyheter/sds-budgetkrav-blir-allt-eller-inget/
2021-02-22, 15:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr

Tjänstemän kräver man också om du hade läst artikeln.

Moderaterna och KD har redan sagt att man inte kommer förhandla om hela budgeten med SD. Det har man sagt innan. Därför var det här ett viktigt steg som SD tog. Så ditt påstående om att Ulf på något sätt tagit det för givet att förhandlingar kommer ske kring hela budgeten med SD är felaktigt.

Nästa steg är ministerposter.
2021-02-22, 15:36
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tunnelgatan
Fyfan vad bra. Det är det här ultimatumet som jag har väntat på i flera månader och till och med år. Äntligen visar SD stake och säger som det är. Antingen förhandlar vi om budgeten till 100 % eller så blir det ingenting. Ska bli intressant vad fittan Ulf Kristersson och häxan Busch ska svara nu när expressen söker efter dem för kommentarer.

https://www.expressen.se/nyheter/sds-budgetkrav-blir-allt-eller-inget/
Faktiskt ett överraskande kraftfullt utspel.

Givetvis innebär en förhandling alltid ett givande & tagande. Men man skall givetvis inte gå in med utgångspunkten att man redan viker sig om 90%. Mycket bra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in