2021-01-03, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av da.abrahamson
Mamman i Aftonbladet igen:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...og-aldrig-veta
Fortfarande ingenting nytt i fallet? Konstigt med så här lite engagemang...

Trodde kärringen hade gått & gömt sig efter det jag lade ut denna information.

Hon gjorde sin öppna facebooksida till privat & hennes rullstolsbunde son blev förbannad när jag berättade om dessa pengar.

Morsan Sinisalo vet vem som ligger bakom dessa skott som mördade ena utav hennes söner & satte den andra i rullstol resten utav hans liv.
Citera
2021-01-03, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TravisBickle2

Hon gjorde sin öppna facebooksida till privat & hennes rullstolsbunde son blev förbannad när jag berättade om dessa pengar.

Morsan Sinisalo vet vem som ligger bakom dessa skott som mördade ena utav hennes söner & satte den andra i rullstol resten utav hans liv.

Vilken info syftar du på?
Citera
2021-01-03, 21:45
Medlem
det var väl lejonen som var bakom mordet
Citera
2021-01-04, 02:47
Medlem
Citat:

Jag minns detta , blev då förbannad när hon och 20 åringen satt i tv soffan hos Malou och lekte oskyldiga och inte visste varför eller ngt,
Citera
2021-01-05, 06:33
Medlem
STABILO99s avatar
Citat:

Varför sitter han i rullstol? Hur mycket pengar var de skyldiga? Men om man läser det du skrev så verkar det enligt dig själv som de är oskyldiga och har råkat ut för bedrägeri?
Citera
2021-02-09, 20:15
Medlem
har någon fup
Citera
2021-02-22, 08:51
Medlem
Morsan figurerar nu i Aftonbladet i en plus-artikel som handlar om utsattheten i vissa förorter. Just här handlar det om Tensta. Vid en snabbkoll är även hon brottsbelastad. Knappast förvånande att hennes barn är inblandade i diverse.
Citera
2021-02-22, 13:21
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infofinnslen
det var väl lejonen som var bakom mordet

Det trodde jag också men säkra kan vi icke vara.
Citera
2021-07-29, 16:07
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1Party
Ser morsan på nästan alla nyheterna gällande dödsskjutningar ”historier”. Känns som att hon använder det på något sätt att tjäna pengar? Kanske inte för pengar, men iallafall uppmärksamhet, vilket man får ifrån de stora nyhets-sidor.
Jag hade inte läst om fallet förrän idag när jag läste mammans debattartikel i Göteborgs-Posten och direkt kände att nåt var fel med henne. Googlade och hittade denna tråd.

Debatten börjar med att Robert Hannah (L) twittrade om en Expressen-artikel om gängvåld, osäker på innehållet pga betalvägg men tydligen nämns detta mord:

Citat:
Med en bättre rättspolitik hade inte dessa oskyldiga människor blivit mördade och hela stadsdelar satts i skräck. Den rödgröna regeringen bär ansvaret för detta. Borttagen ungdoms & mängdrabatt, avlyssning av gäng & fler poliser behövdes för länge sen.
https://archive.is/wip/qBWFA

Mamman svarar i GP:

Citat:
Det kanske är avståndet till förorten som fick den liberala riksdagsledamoten Robert Hannah att häromdagen twittra en nyhetstext med en bild på bland annat min döde son och skriva: "Med en bättre rättspolitik hade inte dessa oskyldiga människor blivit mördade och hela stadsdelar satts i skräck". Sedan skyller han allt på regeringen, som hans eget parti samarbetat med fram till nyligen.

Jag vill säga ett par saker om förorten, Sverige och min döde son.

För det första tycker jag att Robert Hannahs twittrande säger en del om synen på gängbrottslingar. Alla gängrelaterade mord är tragedier. Det spelar egentligen ingen roll om någon är med i ett gäng eller inte. Ingen har rätt att mörda ditt barn.

För det andra är det väldigt lätt att skylla på politiker och regeringen. Jag gjorde också det i början av min sorg. Men politiker har inget trollspö som kan lösa alla problem. Gängvåldet är komplext och kräver flera lösningar. Då blir det lite för enkelt att bara skrika efter hårdare straff. Men om det endast hade funnits en lösning mot gängvåldet då hade problemet redan varit löst. Det vore bra om Robert Hannah kunde sluta låtsas som att det är så enkelt.
Och för det tredje så missas i den nationella debatten det helt otroligt viktiga perspektivet om förebyggande arbete. Det måste till en mycket bättre samverkan mellan myndigheter och sekretesslagstiftningen måste uppdateras. Det absolut viktigaste är dock att både förskolan och skolan fungerar riktigt bra. Ett led i att få en sammanhållen skola vore att plocka bort många av de oseriösa friskolorna.
...
Carolina Sinisalo, mamma till Robin och Alejandro, medlem i Socialdemokraterna
https://archive.is/wip/iA87u

Det jag tycker är riktigt skumt är att någon kallar en död 15-åring oskyldig och mamman svarar att det inte spelar någon roll om han var gängbrottsling eller inte? Normala föräldrar brukar inte framhäva sitt barns roll i brott.

Det med friskolor känns som något som klistrats in utan att det hänger ihop med resten av texten. Som utomstående förstår man inte kopplingen mellan friskolor och gängvåld. Är det de muslimska friskolorna hon menar? Eller är det bara ett kyligt politiskt spel för att Robert Hannah är med i ett annat parti och fick massor av personkryss i Göteborgs utanförskapsområden?

Jag förstår om föräldrar blir upprörda om nån politiker nämner deras döda barn utan lov. Men Robert Hannah la ut en länk till en låst artikel utan att nämna namn. Ytterst få hade tänkt närmare på det om inte mamman svarat i GP.
Citera
2022-01-19, 05:28
Medlem
Die.young.4evers avatar
Då tas det upp igen. I podden Brottet inifrån.
Citera
2022-03-03, 07:44
Medlem
JBernards avatar
Som vanligt kriminellt jävla slödder som kostar samhället en massa resurser. Dessutom med klassisk offermentalitet, det duger inte bara att få pengar från det allmänna, det ska även tyckas synd om.

Inte en tanke på att situationen till största del är självförvållad eller att man på något vis har kunnat gjort några val som tagit sig bort från skjutningar, kriminalitet o dyl. Sånt här jävla värdelöst patrask åker runt som avlönade "föreläsare" på skolor och normaliserar kriminellt leverne. Fy fan säger jag, hoppas Putin släpper en klusterbomb över dessa efterblivna undermänniskor när han ändå håller på.
Citera
2022-03-03, 12:35
Medlem
JaredLetos avatar
Mamman ska bli politiker nu.

Hon kandiderar till kommunfullmäktige.

Självklart är dåren sosse också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto