2021-02-22, 00:20
Medlem
Borås... igen.
http://www.bt.se/boras/pappa-i-respi...oras-7ce1e831/

”Du ska få se vad som händer”. En halvtimme efter trafiktjafset blir pappan överfallen på Göta.
Gänget slår, sparkar och hoppar så våldsamt att han får livshotande skador.
Nu har småbarnsfamiljen tvingats fly – och lever med skyddad identitet.
– Vi är helt livrädda, säger mannens fru till BT.”

”Fredagen i våras var som vilken dag som helst. Paret hade varit och handlat när en Audi kom ut från påfarten på riksväg 40.
– Jag hade en lastbil och bilar på vänstersidan och kunde inte gå ut. Jag bromsade så att hon kom in, säger pappan.
Kvinnan, den misstänkta 22-åringen, var upprörd och ska ha börjat vifta. Förarna rullade ner sina rutor. En ordväxling utbröt.
– Du kan inte köra, tjejen. Det sa jag.
Kvinnan tog en bild på parets registreringsskylt och svarade: ”Du ska få se vad som händer”. Sedan försvann hon.
– Vi förstod att hon var irriterad men hade aldrig träffat henne tidigare. Det hände ju inte något. Ingen krock, inga skador. Ingenting. Bara ett mindre tjafs, säger hustrun.”

”Glassplitter flyger i barnens rum när en stol slungas in genom fönstret. Sedan försvinner gruppen. Mannen är orolig för sin fru och går ut. Då dyker det upp flera bilar – och gänget hoppar ut.
– Jag säger vad kvinnan gjort. En av dem svarar: vi ska knulla din mamma nu.
Gärningsmännen går till brutal attack. Pappan slås till marken och överöses med slag och sparkar – både mot kropp och huvud. Gänget hoppar och stampar i flera minuter.

Väldigt lång artikel, kan inte kopiera allt men valt ut det mest väsentliga.
Mig veterligen har den här händelsen inte fått någon större uppmärksamhet varken här eller i media förut.
Någon som vet vad det handlar om för folk?
Otroligt obehaglig historia.
Citera
2021-02-22, 00:29
Medlem
Vet inte vad det handlar om för folk men det lutar nog åt att dom inte är svenskar i grunden, svenskar brukar oftast inte samla sig i flockar som smutsiga djur.
Citera
2021-02-22, 00:35
Medlem
är det någon släkt eller vad?
Citera
2021-02-22, 00:36
Medlem
okok1s avatar
Hederskultur?
Citera
2021-02-22, 00:39
Javisst men samtidigt vet jag att ingen blir överfallen på det där sättet utan att ha varit kaxig. Det är mycket sällan folk jävlas med en om man varit ödmjuk med en förlåtande attityd. Det hade aldrig gått till sådant våld om Dalai Lama vore brottsoffret. Konflikten hade inte ens börjat.

Inte ens ensam en mörk natt i Caracas Venezuela riskerar man att utsättas för oprovocerat våld, på sadistiska grunder. Det är mycket sällsynt, så i nästan samtliga fall är det två om en misshandel.
Citera
2021-02-22, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betakarloten
Javisst men samtidigt vet jag att ingen blir överfallen på det där sättet utan att ha varit kaxig. Det är mycket sällan folk jävlas med en om man varit ödmjuk med en förlåtande attityd. Det hade aldrig gått till sådant våld om Dalai Lama vore brottsoffret. Konflikten hade inte ens börjat.

Inte ens ensam en mörk natt i Caracas Venezuela riskerar man att utsättas för oprovocerat våld, på sadistiska grunder. Det är mycket sällsynt, så i nästan samtliga fall är det två om en misshandel.

skitsnack, man behöver it vara kaxig för ngt sånt ska hända en

det är mkt möjligt att paret gjort mer än vad som sägs dock
Citera
2021-02-22, 00:50
Medlem
franges avatar
Citat:

Så du försvarar med andra ord blattarnas kaosvåld?
Citera
2021-02-22, 00:52
Medlem
Citat:

Mycket sanning i detta.

Det bästa självförsvaret är ett trevligt bemötande, vänder man andra kinden till men ändå blir utsatt för något sånt här kräver det en riktigt störd gm och maximal otur.

Jag tror inte hela sanningen kommit fram.
Citera
2021-02-22, 01:02
Medlem
nedboys avatar
Den som har satt igång det är alltså tjejen i bilen som fotade. Det är henne vi vill ha info om. Någon som vet vem det är?
Citera
2021-02-22, 01:09
Medlem
ChuchuJellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Den som har satt igång det är alltså tjejen i bilen som fotade. Det är henne vi vill ha info om. Någon som vet vem det är?

Det är väl något luder som gänget turas om att knulla. Det är helt sjukt hur små gäng styr städer och skrämmer iväg familjer. Man börjar ju seriöst undra vad för funktion polisen uppfyller.
Citera
2021-02-22, 02:01
Bannlyst
Det här är konsekvenserna av att man i Sverige kan få fram adress och namn enkelt genom att slå registreringsnumret på någon gratissida. Något måste göras åt detta. Offentlighetsprincipen är överdriven.
Citera
2021-02-22, 02:07
Moderator
Schlesiens avatar
Utgången rubrik:
Grovt misshandlad efter trafiktjafs i Borås - familjen tvingas lämna staden

/ Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto