2021-02-21, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Invandringen belastar Sveriges ekonomi något oerhört
Nej den ekonomiska belastningen är inte så farlig och mest temporär.
Citera
2021-02-21, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
När det gäller somalier så är denna folkgrupp klart svårast att integrera i Sverige. Orsaken till detta har utretts ett flertal gånger under de senaste 10 åren. Fakta visar att somalier klarar sig klart bäst i länder med låga eller obefintliga bidrag. I USA finns det många framgångsrika somalier som exempel. Somalier är generellt sett ett arbetsamt folk. När man behöver arbeta arbetar man stenhårt. När man inte behöver arbeta vilar man.

Som jag har sagt förut så anser jag att vi fortsatt ska ta hand om de svagaste i samhället med förhållandevis generösa bidrag. Däremot har de senaste decenniernas invandring gjort att vi är tvingade att villkora bidragen. Det är helt enkelt för många som inte kämpar, eftersom det inte behövs. Många har det 100 gånger bättre än i hemlandet, helt utan att behöva jobba. Svårt att motivera dessa att utbilda sig och skaffa ett jobb.

Men varför ska Sverige ha massinvandring från dessa MENA-länder, vad vinner Sverige på det?
Citera
2021-02-21, 23:57
Medlem
Citat:
Om vi fortsätter som nu ja. Om vi däremot börjar villkora bidragen och indirekt tvinga folk att utbilda sig och skaffa jobb så är invandringen en ren förtjänst för Sverige. Extremt märkligt att politiken tycker att denna fråga är så kontroversiell.

Ok att man vill ha en förhållandevis hög invandring, men varför ställer man inte mycket tuffare krav på invandrare?

Är det inte bara betydligt enklare att bara sluta med massinvandringen?
Citera
2021-02-21, 23:58
Medlem
Tuttarna-I-Soppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vi skulle krossa vårt land ner med fotknölarna om vi importerade hela Somalia på ett bräde. Sverige skulle bli kaos och fullständigt förstört. Hur kan du ens föreslå något så vansinnigt.

Varför: Jo för att vår arbetsmarknad och samhälle inte kan ta upp detta på kort tid. Däremot, om vi till exempel kunde ta emot Somalias 15 miljoner invånare över en 200-årsperiod så skulle Sverige sannolikt vara världens rikaste land år 2200.

fast vi importerar inte hela somalia just nu och inte från andra länder heller. men det kryllar av utanförskap, arbetslöshet, gäng och kriminalitet. det är ju inte så att vi importerar behövlig arbetskraft och att allt är guld och gröna skogar just nu. det byggs utanförskap i form av segregation ett vi och dom samhälle. du kan ta hit hela somalia på en 200-årsperiod men så länge det inte är en integrerad massa av människor så kommer det aldrig att fungera

hur all skit som hänt senaste året runt om i landet skulle vara bra för landet förstår jag inte hur du får ihop
Citera
2021-02-22, 00:00
Medlem
Citat:
Alla bilbränder, ungdomsrån, rån och våld mot gamla.
Misshandel och våldtäkter mot oskyldiga som inte är med i gäng.
Du kommer med vinklad information.
Nej, jag kommer absolut inte med vinklad information.

Förstå mig rätt, jag tycker att misshandlar, ungdomsrån och våldtäkter är fruktansvärda. Dessa saker måste vi lösa genom att sätta hårt mot hårt. Frågeställningen gällde dock om det är värre i Sverige än i övriga Europa och det är det inte. Det som sticker ut i Sverige är brott utförda av livsstilskriminella mot andra livsstilskriminella.
Citera
2021-02-22, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej den ekonomiska belastningen är inte så farlig och mest temporär.

Nej den ligger på mer än 250 miljarder kronor per år och har gjort det i 15 år.
Siffran ökar ju givetvis så säg 250miljarder 2005 och 350 miljarder 2020.

Det är enorma kostnader i spel för att fortsätta med denna massinvandring och betala för alla som redan är här.
Det pågår en enorm transferering från medelklassen till invandrare.
Citera
2021-02-22, 00:04
Medlem
Citat:
Men varför ska Sverige ha massinvandring från dessa MENA-länder, vad vinner Sverige på det?
Jag tycker inte heller att vi ska acceptera invandring av folk som är ointegrerbara. Eller rättare sagt, vi ska acceptera invandring från alla länder så länge människorna ser till att skaffa en försörjning, leva laglydigt och göra rätt för sig. Vi ställer alldeles för låga krav i Sverige.

Att säga att ”folk från MENA-länder är värdelösa” är däremot ren och skär rasism.
Citera
2021-02-22, 00:04
Medlem
Citat:
Nej, jag kommer absolut inte med vinklad information.

Förstå mig rätt, jag tycker att misshandlar, ungdomsrån och våldtäkter är fruktansvärda. Dessa saker måste vi lösa genom att sätta hårt mot hårt. Frågeställningen gällde dock om det är värre i Sverige än i övriga Europa och det är det inte. Det som sticker ut i Sverige är brott utförda av livsstilskriminella mot andra livsstilskriminella.

Jo du skarvar och försöker framställa situationen som bättre än vad den är.
349 sprängningar 2020 inget annat land i västvärlden kommer upp i det räknat efter befolkningens mängd. Och det är bara en kategori brott.
Vi fyller ju på gängen med massinvandringen och bygger parallella samhällen så varför ska vi fortsätta med detta.
Det finns ingen logik i att fortsätta med denna dysfunktionella politik.
Citera
2021-02-22, 00:06
Medlem
Citat:
Jag tycker inte heller att vi ska acceptera invandring av folk som är ointegrerbara. Eller rättare sagt, vi ska acceptera invandring från alla länder så länge människorna ser till att skaffa en försörjning, leva laglydigt och göra rätt för sig. Vi ställer alldeles för låga krav i Sverige.

Att säga att ”folk från MENA-länder är värdelösa” är däremot ren och skär rasism.

Vi ska satsa på arbetskraftsinvandring från västvärlden inte någonting annat.
En omfattande återvandring behövs också redan imorgon för att reparera den här nationen.
Det är inte rasism det är verkligheten som visar sitt obehagliga tryne.
Citera
2021-02-22, 00:07
Medlem
Citat:
Är det inte bara betydligt enklare att bara sluta med massinvandringen?
Det har vi i praktiken redan gjort. Att öppna gränserna helt som Reinfeldt gjorde var det största misstaget som något politiskt parti har gjort. Alla regeringar innan har haft en mer eller mindre ansvarsfull invandringspolitik.

Nuvarande regering har dock gjort det betydligt svårare att få uppehållstillstånd.
Citera
2021-02-22, 00:07
Medlem
Citat:

En omfattande återvandring behövs också redan imorgon för att reparera den här nationen.
Var inte naiv nu.
Citera
2021-02-22, 00:09
Medlem
Citat:
Återvandring kan du gärna få drömma om, men det kommer inte ske på annat sätt än att villkora bidragen. Återvandring med direkt tvång kommer inte ske. Inte ens av SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in