2021-02-21, 01:34
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Såklart bestämmer personen det själv. Men de mår inte bra om det. Finns massvis med vittnesmål om detta. Och folk ska må bra av sina arbeten, inte dåligt. Det säger väl sig självt.

Återigen, det är inte din sak att bestämma åt någon om den personen mår bra eller inte. Du kan kalla det för "omtanke" men det är i själva verket inget annat än ett omyndigförklarande.
Citera
2021-02-21, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Jag har läst hela. Feministpropaganda.

Men visst, i Sverige och andra länder som anammat den svenska modellen är säljarnas förhandlingsvillkor sämre än i länder där det är lagligt, så i länder som Sverige kan det iofs hända att säljarna ibland gör saker de egentligen inte vill som att köra oskyddat t ex. Detta nämns ofta av t ex Fuckförbundet. Ännu ett exempel på hur lagen drabbar säljarna värre än köparna.

Man löser problemet genom att avkriminalisera.

Men ingen i Sverige är så "utsatt" att de tvingas till gängvåldtäkter. Fullständigt skrattretande formuleringar. Enbart feministpropaganda, som sagt.

Dessutom är det stor urvalsbias igen eftersom man endast intervjuat personer som kommit till dessa mottagningar Jag förstår att urvalsbias är något sexköpshatarna måste ägna sig åt så att deras siffror ska se så hemska ut som möjligt, men det går såklart inte att ta på allvar.

Och igen, SVT är inte en trovärdig källa när det gäller något alls. Speciellt ämnen som dessa, samt politiska ämnen.

Länken handlar om just hur det är för prostituerade som varit utsatta för sexuella övergrepp som barn. Länken är trovärdig då den visar på deras situation. Och det var ju det vi diskuterade, eller hur? Jag visar med länken på olämpligheten med att folk som utsatts för sexuella övergrepp som barn jobbar som prostituerade. Och jag visar med länken på att internationella studier visar på att mellan 60-90% av prostituerade har varit utsatta för just detta: sexuella övergrepp som barn.

Du som är sexköpare och verkar bryr dig om de prostituerades situation, är säkert mån om att gå till prostituerade som gillar yrket och gör det av rätt skäl. Visst, du har säkert även träffat på andra, som inte gör det av rätt skäl. Men det finns säkert sexköpare som rent ut skiter i hur den prostituerade har det, bara de får ta ut sin sexualitet på den prostituerade. Och som inte är observant på att den prostituerade är där av helt fel skäl.
Citera
2021-02-21, 01:44
Medlem
Citat:
Det är du som har en otroligt skev och naiv bild av sex. Sex är något män belönas med när de uppvisar någon form av styrka/framgång/status osv. Att kvinnor är kåta förändrar inte den saken. Faktum är att det är ju just pga det de blir kåta.

Aa, du förstår inte de här sakerna. Det är ingen idé, du vill desperat hålla fast vid din världsbild, dvs den som ryms inom de feministiska ramarna.

Nej, jag ser sex för vad det är. Och det är inte en belöning.

Sex är som sagt var ingen belöning, mer än möjligtvis för människan själv då sex stimulerar vårt belöningscentra i hjärnan. Hos både män och kvinnor.
Citera
2021-02-21, 01:47
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Länken handlar om just hur det är för prostituerade som varit utsatta för sexuella övergrepp som barn. Länken är trovärdig då den visar på deras situation. Och det var ju det vi diskuterade, eller hur?

What?

Citat:
Jag visar med länken på olämpligheten med att folk som utsatts för sexuella övergrepp som barn jobbar som prostituerade. Och jag visar med länken på att internationella studier visar på att mellan 60-90% av prostituerade har varit utsatta för just detta: sexuella övergrepp som barn.

Jag försökte klicka på länken "60-90%". Sidan kunde inte hittas. Du visar med andra ord ingenting.
Citera
2021-02-21, 01:50
Medlem
Citat:
Återigen, det är inte din sak att bestämma åt någon om den personen mår bra eller inte. Du kan kalla det för "omtanke" men det är i själva verket inget annat än ett omyndigförklarande.

Om personen inte mår bra av att vara prostituerade, så är det faktiskt omtanke att anse att denna inte bör vara i yrket. Och har man utsatts för sexuella övergrepp som barn, så går det att räkna ut med lilltån att prostitution inte kommer vara bra för personen i fråga.

Jag har i min ungdom träffat trasiga människor som varit utsatta som barn. De har ofta en väldigt tuff syn både på sitt egenvärde och sina kroppar och sin sexualitet, iaf. om de inte bearbetat sina trauman. En del av dem vill inte ha sex alls och en del använder sex på ett självskadande sätt. Detta finns det även åtskilliga studier om. Övergrepp som barn och prostitution hör inte ihop. Helt enkelt. Jag förstår inte att du kan vara så blind för detta. Det är precis som fylla och bilkörning inte hör ihop.
Citera
2021-02-21, 01:51
Medlem
Citat:
What?

Jag försökte klicka på länken "60-90%". Sidan kunde inte hittas. Du visar med andra ord ingenting.

Jag har läst studien förr, jag kan säkert finna den. Men kan ta sin tid. Ha tålamod.
Citera
2021-02-21, 01:51
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Nej, jag ser sex för vad det är. Och det är inte en belöning.

Sex är som sagt var ingen belöning, mer än möjligtvis för människan själv då sex stimulerar vårt belöningscentra i hjärnan. Hos både män och kvinnor.

Män som presterar belönas med sex av kvinnor.

Män som inte presterar belönas inte med sex av kvinnor.

Punkt.

Men som sagt, du vill fortsätta se världen på det flummiga och fluffiga sätt du alltid gjort. Jag förstår det.
Citera
2021-02-21, 01:53
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Om personen inte mår bra av att vara prostituerade, så är det faktiskt omtanke att anse att denna inte bör vara i yrket. Och har man utsatts för sexuella övergrepp som barn, så går det att räkna ut med lilltån att prostitution inte kommer vara bra för personen i fråga.

Jag har i min ungdom träffat trasiga människor som varit utsatta som barn. De har ofta en väldigt tuff syn både på sitt egenvärde och sina kroppar och sin sexualitet, iaf. om de inte bearbetat sina trauman. En del av dem vill inte ha sex alls och en del använder sex på ett självskadande sätt. Detta finns det även åtskilliga studier om. Övergrepp som barn och prostitution hör inte ihop. Helt enkelt. Jag förstår inte att du kan vara så blind för detta. Det är precis som fylla och bilkörning inte hör ihop.

Men ÅTERIGEN, det är inte upp till dig att avgöra om en person mår bra eller inte. Jösses, hur svårt ska det vara att förstå.

Och där kom ännu en korkad liknelse från din sida.

Citera
2021-02-21, 01:59
Medlem
Citat:
Män som presterar belönas med sex av kvinnor.

Män som inte presterar belönas inte med sex av kvinnor.

Punkt.

Men som sagt, du vill fortsätta se världen på det flummiga och fluffiga sätt du alltid gjort. Jag förstår det.
'

Kvinnor har precis som män, sex för sitt eget höga nöjes skull. Kvinnor älskar också beröring, vill ha orgasmer och sexuell stimulering. De ligger för att de själva vill (oftast), inte som en "belöning" till mannen de ligger med. Kvinnor njuter också av sex, vet du.
Citera
2021-02-21, 01:59
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Jag har läst studien förr, jag kan säkert finna den. Men kan ta sin tid. Ha tålamod.

No need. Det finns visst en hel del att ifrågasätta kring författaren av studien, Farley. Minst sagt

https://maggiemcneill.files.wordpress.com/2011/07/complaint-to-apa-re-melissa-farley.pdf

Citat:
Over the years, Dr Farley has published a number of papers and documents about sex work, making claims that all sex work is a form of violence against women. She has used several of her studies to back this up. In 2008 Dr Farley published the paper What Really Happened in New Zealand after Prostitution was Decriminalized in 2003? on her website critiquing the Report of the Prostitution Law Review Committee.

This critique contains several errors of fact that appear to be deliberately designed to mislead people. Many of the false allegations made by Dr Farley in this paper have been repeated by her in her efforts to stigmatise sex workers and keep them criminal. Dr Farley appears to have read the complete report, but has only reported or critiqued those parts that match her ideology. In investigating her comments on this paper further, it was discovered that Dr Farley had completed research in New Zealand in 2003 without seeking ethical approval from the New Zealand Psychological Society (NZPsS).

It was also discovered that during the course of this research, she claimed to be able to diagnose sex workers as having post traumatic stress disorder, despite using a flawed questionnaire, and not doing in depth interviews. It is noted that Dr Farley has also completed other studies overseas, and investigations this year indicate that she never sought ethical approval, and sought to deliberately deceive the groups who facilitated the research for her. She has also been cited as an expert witness, yet the testimony given is false or misleading. Finally, the Canadian courts have found Dr Farley to be a less than reliable witness, finding her evidence “to be problematic”

Ja det kunde man ju ge sig fan på. Detta är inga forskare, det är ideologiskt drivna personer med ett syfte. De är inte intresserade av sanningen.

OM det verkligen var så att "åh 90% av alla prostituerade är sådana utsatta offer som det är så synd om stackars stackars ), då skulle man inte behöva ljuga, vinkla och manipulera för att få fram resultat som visar detta.
Senast redigerad av hardusettminapa 2021-02-21 kl. 02:12.
Citera
2021-02-21, 02:08
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
'

Kvinnor har precis som män, sex för sitt eget höga nöjes skull. Kvinnor älskar också beröring, vill ha orgasmer och sexuell stimulering. De ligger för att de själva vill (oftast), inte som en "belöning" till mannen de ligger med. Kvinnor njuter också av sex, vet du.

MEN JAAAAAAAAAAAA

Hur jävla svårt ska det vara att fatta vad jag säger? Jag säger inte att de inte njuter av det osv, jag säger att de endast har sex med män som visat sig värdiga genom sina prestationer. De kan säkert njuta hur mycket som helst av det, men DET ÄR INTE POÄNGEN. Män måste visa prov på förmåga att skydda och försörja. De män som gör det får sex av kvinnor. Kvinnor ger alltså sex till de män som förser dem med skydd och försörjning. I utbyte får mannen sex. Detta sitter i deras reptilhjärna. Hela kvinnors natur går ut på att sälja sex, det är nedärvt genom miljontals år av evolution.
Citera
2021-02-21, 02:12
Bannlyst
Citat:
'

Tomaten du fattar ingenting. Varför tror du naturen gjort så att vi njuter av sex? Varför lyser belöningscentrat upp när vi har sex med en person som för oss är attraktiv? Varför attraheras vi? Varför? Vad är de biologiska orsakerna? Vad driver våra gener till det?

Du tänker så kortsiktigt att det är tammefan skämmigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in